Bendorama Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei. Jeg har windows Xp på Disc C:/ nå, men så lurte jeg på om jeg kan instalere Linux mint på D:/ uten å måtte formatere den, altså beholde alle filene der og bare legge linux in i en mappe? Takk for svar. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 det er nok umulig, du må ha en egen partisjon Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Men den får jo egen partisjon på D:? for Windows Xp ligger jo på C: Eller må den være helt tom, er bare mapper med bilder, musikk og spill jeg har på D: . Endret 24. oktober 2007 av NadaX7 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 D: er jo isåfall en windowspartisjon. Linux trenger en linuxpartisjon. Installasjonsprogrammet kan sannsynligvis hjelpe deg med å resize windowspartisjonen din så du får plass til en ny en til linux. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Hmm oki, Aldri prøvd Linux annet en fra live cd, så kan veldig lite om hva som kan gjøres osv.:-P bare litt lyst å prøve:) Har stappa Harddiskene så blir ikke plass til flere pratisjoner:-P Endret 24. oktober 2007 av NadaX7 Lenke til kommentar
raysv Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvis harddiskene er så stappa hadde du jo ikke fått plass til en linux "katalog" der heller Men har du 5-10g ledig der så hadde installasjons partisjonen klart å rezise den så du hadde klart å dytte inn linux der. Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Så jeg kan altså eks. dele opp D: til enda flere igjen?:-) Lenke til kommentar
.com Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 du kan vel ha opptil 4 partisjoner per harddisk, så vidt jeg kan huske Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du kan ha 4 primære partisjoner. En av de kan være en extended partisjon, som igjen kan inneholde mange logiske partisjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå