ecko Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) jeg tenkte på noe som gjorde meg sur og merket at jeg begynte å puste tyngre og i større drag. hvorfor skjer dette? edit: har muligens/antagelig adhd om det har noe å si. Endret 24. oktober 2007 av ecko Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Det er vell vanlig å både puste tyngre og støre drag når man bli sint... Endret 25. oktober 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
ecko Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Det er vell vanlig å både puste tyngre og støre drag når man bli sint... men hvorfor? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hva er det du vil vite? Hva som kjer "kjemisk" i kroppen når man blir sint? Edit. Å puste tyngre når man blir sint ligger vel bare i menneskets natur. Endret 25. oktober 2007 av Stian89 Lenke til kommentar
ecko Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva er det du vil vite? Hva som kjer "kjemisk" i kroppen når man blir sint? Edit. Å puste tyngre når man blir sint ligger vel bare i menneskets natur. HVORFOR i helvette er det i vår natur+ hvilken funksjon har det? hvorfor i allverden begynner folk å puste tungt når de er sure? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 VET DA faen jeg vel. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 VET DA faen jeg vel. Jeg lol'et Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tipper økt oksygentransport til muskler, som beredskap... Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tipper økt oksygentransport til muskler, som beredskap...En smart funksjon, siden jeg ofte havner i bråk med forstyrra pakkiser Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Adrenalin som farer gjennom kroppen din. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Tipper økt oksygentransport til muskler, som beredskap... Adrenalin som farer gjennom kroppen din. Begge er riktig. Fordi: Nå man er sint, øker den "sympatetiske" responsen i kroppen. Dermed øker også andrenalin utslippet og oksygen bruk. Derfor puster man tryngre, hjertet slå fortere og man blir mer rastløst. (Derfor kan hjerteinfarkt inntreffe i et heftig "argument")----> de med hjerteproblemer vaio Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 man kan også få andre hjerte og karsykdommer ved å være sint (vell og merke som vaio sier) Du har sikkert lagt merke til at når du er sint blir man mange ganger så sterk som når man ikke er sint... Kroppen gjør sitt ytterste... men vær ops på at med mer "kunstig" styrke øker sjansen for skader også... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Å si at man blir mange ganger så sterk blir vel ikke helt rett. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Å si at man blir mange ganger så sterk blir vel ikke helt rett. Jo, det er det. Kroppen vår blir mobilisert til økt ytelse. Og vi blir i stand til å yte mye mere enn det vi ville ha vært uten et økt adrenalinnivå i kroppen. Akkurat "hvor mange ganger sterkere" man blir vet jeg ikke. Adrenalin virker bl.a. på musklene langs luftrøret. Vi sier adrenalin virker dilatorisk (utvidende) på musklene i luftrøret. Det kommer da selvfølgelig mere luft til lungene. Noe som er kjekt i en krisesituasjon. Samtidig øker hjertets pumpeevne, hjertet blir i stand til å pumpe effektivt ved meget høye pulsfrekvenser (feks 220 slag pr minutt!) Og blodstrømmen i kroppen blir omdirigert. Mindre blod til indre organer (tarmer, lever osv) mere blod til muskler. Mindre blod til huden (slik at man ikke blør så mye av risp og småskader!) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ikke mange ganger, løfter ikke 200kg bare fordi jeg er sint. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Men uten det adrenalin rushet du får i kroppen hadde du ihveretfall ikke løfta mye. Så hvis du legger sammen 2 og 2 kan man si at sinne gjør deg sterkere mener nå jeg. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Ikke mange ganger, løfter ikke 200kg bare fordi jeg er sint. Kanskje du aldri har vaert sint nok? Lenke til kommentar
Lubbne_Ludde Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Kanskje du puster tungt, fordi du er så opptatt med å være sinnt? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Men uten det adrenalin rushet du får i kroppen hadde du ihveretfall ikke løfta mye. Så hvis du legger sammen 2 og 2 kan man si at sinne gjør deg sterkere mener nå jeg. Jeg er veldig enig i at hele den prosessen gjør deg sterkere, men ikke mange ganger sterkere. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2007 Men uten det adrenalin rushet du får i kroppen hadde du ihveretfall ikke løfta mye. Så hvis du legger sammen 2 og 2 kan man si at sinne gjør deg sterkere mener nå jeg. Jeg er veldig enig i at hele den prosessen gjør deg sterkere, men ikke mange ganger sterkere. det var jo bare en jævla måte han sa det på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå