Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørsmål om angrepillen

Ethernet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angrepillen er nødprevensjon og bør ikke brukes regelmessig!

Den kan kjøpes på apoteket for ca 150,- og kan kjøpes av alle..

Den skal helst taes innen 12 timer og senest innen 72 timer etter samleiet. Grunnen til dette er at behandlingen er mye mer effektiv i begynnelsen enn på slutten.

Det er noen som blir kvalme av angrepille, og kaster man opp innen 2 timer etter pillen er tatt må det taes en ny pille.

Det anbefales også å ta en graviditetstest 3 uker etter pillen er tatt for å være siker. Angrepillen er ikk 100% sikker selv om mange mener det.

Sikkert greit å ha en slik pille liggende på lur, men har man fast parner og ho bruker p-piller, eventuellt du kondom så ser jeg igrunn ikke poenget med å ha en angrepille i bakhånd..

Er det farlig å bruke angrepille flere ganger? Siden man ikke skal bruke det som prevansjon.. Det skjønner jeg jo da, blir man dårlig + at det koster 160kr å pule, så blir det litt dyrt ja..

• 1 måned senere...
Er det farlig å bruke angrepille flere ganger? Siden man ikke skal bruke det som prevansjon.. Det skjønner jeg jo da, blir man dårlig + at det koster 160kr å pule, så blir det litt dyrt ja..

Er nysjerrig på dette jeg også, OG siden jeg ikke ser vits med å opprette ny tråd lurer jeg på: hva er neste skritt om mensen uteblir og tvilen begynner å komme?

Det må vel være graviditetstest det da?

...og neste er time hos legen for abort da eller?

Det avhenger jo av testen :p Men ja, det er vel ikke så mye mer å gjøre? Sånn så jeg har forstått det hvertfall. Spontanabort er vel litt risky, og funker vel heller ikke når det har gått 5-6 uker..

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...