Lakrits Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei. Kjøpt meg en s-video til scart, men vet ikke hvordan jeg skal spille Team fortress 2 eller andre nyere spill på to skjermer. Laptopen er koblet til TVen, men får det ikke til. Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Ingen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) ikke alle spill vil ha støtten som trengs for å spille over flere skjermer. Om source motoroen støtter dette vet jeg ikke, men støtte for slikt i spill er fremdeles ganske liten. Det er hovedsakelig i simulator-type spill at slikt støttes. I uansett tilfelle er spilling over 2 skjermer ikke helt ideelt. Det er hovedsakelig pga. du da vil få senteret av bildet midt på splitten av skjermene, så det vil bli vanskelig å se senteret av skjermen og skyte og treffe ting osv. 3 skjermer er langt mer ideelt om du først skal bruke mer enn èn. I simulatorer og slikt kan 2 skjermer dog være greit å ha, for der kan du ofte ha instrumenter eller annen info på èn skjerm mens hovedsynspunktet vises på hovedskjermen, men i ditt tilfelle anntar jeg du snakker om å bare strekke synsfeltet over begge skjermene. Jeg til også tro at det blir komplikasjoner med å kjøre dual-screen i spill når oppløsningen på de to skjermene ikke er den samme, og TVen din (ved minde den er HDTV) klarer nok mye lavere oppsløning enn PC-monitoren din. -Stigma Endret 24. oktober 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Skjønner, men hvordan gjøre sånn at TVen blir på en måte Skjerm nr 1, sånn at min vanlige desktop kommer på denne skjermen, ikke sånn at den er tom og at jeg kan dra ting til den. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 gå inn på properties for skjerminstillinger (egenskaper fra desktoppen din), og så gå til settings tab'en. der skal du se to skjermer om du har begge koblet på samtidig. høyreklikk og huk av for "primary" for den skjermen som skal være hovedskjermen. Huk at eller på "attached" for den sekundære skjermen avhengig av om du vil at desktoppen skal forlenges over til denne eller ikke. -Stigma Lenke til kommentar
Lakrits Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Kan ikke klikke på primary, det er grått der, bruker vista . Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kan ikke klikke på primary, det er grått der, bruker vista . det er sansynligvis pga. den skjermen allerede ER primary skjerm. sjekk mo den andre skjermen også har grått på primary, det har den sansynligvis ikke. Jeg bruker dog iek mye vista selv, så jeg kan ikek garantere at de ikke har endret layouten evt. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå