ratata Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Eg treng hjelp med å installere qt slik at det fungerer med visual studio, etter mykje googling fant eg litt av kvart, men forsto ikkje alt. Nokon her som har erfaring med dette og kan hjelpe meg i riktig retning? Lenke til kommentar
nitor Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Eg treng hjelp med å installere qt slik at det fungerer med visual studio,etter mykje googling fant eg litt av kvart, men forsto ikkje alt. Nokon her som har erfaring med dette og kan hjelpe meg i riktig retning? Se litt på http://wiki.qtcentre.org/index.php?title=Q...h_Visual_Studio og http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/aa700755.aspx (hvis du bruker Express versjonen av VS). Får du det ikke til så skal jeg prøve å hjelpe. Kan evt sende deg en kort step-by-step guide jeg skrev om dette en gang - men det er bare en kort, sammensatt, versjon med info fra linkene over. Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Copy & paste fra noe jeg skrev isammen fra andre lenker. Har ikke brukt QT på en stund, så mulig ikke alt stemmer lengre. 1. Integrering Prerequisite Qt 4 Open Source Qt 4 Open Source Visual Studio Patch (qt-win-3.3.x-8) Pre QT installation Visual Studio 2005 with Service Pack 1 installed contains a C++ template bug that prevents Qt from compiling. A hotfix is available on http://support.microsoft.com/kb/930198. QT installation 1. Install Qt 4 Open Source. 2. Extract Qt 4 Open Source Visual Studio patch into Qt 4 installation directory. Post Qt installation Add or modify the following environment variables: QTDIR = d:\source\qt4 PATH += %QTDIR%\bin QMAKESPEC = win32-msvc2005 Run the Visual Studio vsvars32.bat command prompt from Start menu. Navigate to the Qt installation directory and run: installpatch42.bat Configure the Qt library with: qconfigure.bat msvc2005 -debug-and-release -shared -stl -vcproj Compile the Qt library: nmake Testing the installation Creating a new Qt4 project 2. Prosjektopprettelse Creating a project Navigate to an empty directory. Make a new source file named <project-dir>/source/qtest.cpp: #include <QApplication> #include <QLabel> int main(int argc, char** argv) { QApplication app(argc, argv); QLabel* label_ptr = new QLabel("Hello Worldly"); label_ptr->show(); return app.exec(); } Create new project configuration files with the following command: qmake -project -t vcapp -o projectname.pro Edit the projectname.pro file: TEMPLATE = vcapp TARGET = qtest DEPENDPATH += . INCLUDEPATH += . CONFIG += qsa # Input HEADERS += SOURCES += qtest.cpp * Qt Script for Applications (QSA) is required when compiling user created widgets. Make the project: qmake projectname.pro Open the projectname.vcproj file in Visual Studio 2005. Maintaining the project New widget sourcefiles using Q_OBJECT must be included in the projectname.pro file to allow the MOC make utility to generate C++ metacode for Qt: HEADERS += ./source/WidgetClass.h ./source/*.h SOURCES += ./source/qtest.cpp ./source/WidgetClass.cpp ./source/*.cpp Re-run qmake to update the Visual Studio project file after adding new files: qmake projectname.pro Endret 1. november 2007 av hishadow Lenke til kommentar
cougar Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Copy & paste fra noe jeg skrev isammen fra andre lenker. Har ikke brukt QT på en stund, så mulig ikke alt stemmer lengre. Den siste GPL-utgaven av Qt (fra og med versjon 4.3.2 tror jeg) støtter vel Visual Studio ut av boksen, og krever ikke patching for at du skal få kompilert den. Men jeg tror at man fortsatt vil ha problemer med bugen i VS2005 SP1, og at man må ha holde seg til en ren VS2005 (uten oppdatering). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå