kjellmorrell Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 hva kan jeg gjøre for att min aprilia rx skal gå fortere.. jeg skiftet nettopp drev til mindre fremme å større bak.. for det var ikke annet valg.. jeg vet jeg kan omdreve den å ta større fremme men d vill jeg ikkje gjøre. hva annet kan jeg gjøre? den er uplobert å gikk i 85 før nå går den cirka rund 75. Mvh: Kjellmorrell Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Trim sylinder? nei, det gidder jeg ikke... den må jeg kjøre inn å det er stress:P Lenke til kommentar
CFM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Spørs på maksturtellet ditt.. Klarer du 75 med 12000rpm så må du selvsagt dreve den tyngre.. Uansett så må du nok dreve den om igjen.. For å bytte til mindre drev framme og større bak når du vil den skal gå fortere skjønner jeg ikke helt... Men for å gjøre den hakket sterkere kan du kjøpe effektanlegg Endret 28. oktober 2007 av gilera Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 den må jeg kjøre inn å det er stress:P Sier hvem? Innkjøring er oppskrytt. Tar du det med ro den første timen går det helt fint. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 den må jeg kjøre inn å det er stress:P Sier hvem? Innkjøring er oppskrytt. Tar du det med ro den første timen går det helt fint. Sitat; lokal mopedguru: Vell, motoren er innkjørt etter et par mil, det er girkassa som kjøres inn. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Bare du lar mopeden bli varm før du kjører noe særlig så trenger du ikke å kjøre inn så mye nei Men jeg tar det jo rolig de første mila ihvertfall jeg da, bedre å være på den sikre siden Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2007 tror jeg får omdreve den tyngre hvor dyrt er trimsett/ effektannlegg til denne mopeden? Lenke til kommentar
daruu Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Det får du fra litt over en 1000 lapp og opptil så dyrt du måtte ønske omtrent ta en titt på: www.speedoptions.no og www.mc-deler.com der har de endel Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 turtallsnåla er oppe på det røde viss eg kjører på flat vei..då går den 85.. viss eg får meg effektannlegg, får eg høgere toppøfart da? den gjør vell heile motoren sterkere, men den kan sje gå fortere for turtalletnåla går på det røde.. ??? forklarer dårlig men.. Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Du vil nok ikke få noe særlig høyere toppfart, men du får mye bedre aks opp til 85 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 den må jeg kjøre inn å det er stress:P Sier hvem? Innkjøring er oppskrytt. Tar du det med ro den første timen går det helt fint. Sitat; lokal mopedguru: Vell, motoren er innkjørt etter et par mil, det er girkassa som kjøres inn. Sier hvem? Innkjøringen er oppskrytt, har du en dårlig innkjøring går det utover stempelringen, å stemplet blir ikke like herdet. Jeg har hatt et par sylindere, la den stå på tomgang et par minutter, kjør pent, la den bli god og varm, stopp, kjør et par ganger sånn, stopp, 1 dag med sånn kjøring, bånn gass, burn, hjul, gjør hva du vil. Skrevet av garasjenerd. Lenke til kommentar
Hayate Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 En venn av meg har en aprillia rx som går i 120km/t da, det han har gjort er effektanlegg, sylinder og forgasser er usikker på om det er skiftet noe drev Lenke til kommentar
daruu Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Om du skal ha den til å gå fortere så må du bytte til større drev foran/mindre bak Skjønner ikke helt hvorfor du bytta drev i første omgang men Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) det skjønner ikke eg heller men eg vil ha orginal sylinder og brukbart bånndrag.. ka kan eg gjør då? Endret 22. desember 2007 av kjellmorrell Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det går nok ikke gitt, man får ikke bra bunndrag med 50ccm uansett Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Det går nok ikke gitt, man får ikke bra bunndrag med 50ccm uansett jeg har brukbart bånndrag nå faktisk ganske bra Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Ikke begynn på den stien. Altså, du blir aldri fornøyd. Når du har fått deg en svak sylinder som maskin din tåler, er du fornøyd i 2 uker, så får du lyst på en større. Jeg gjorde det samme, å endte med 3 trimsylindre, der hver og en kostet over 2000kr, ca 15-20 000kr antar jeg i alt Og det var 120-130km/t, så kom ikke hit med at kompise din hadde 120km/t på sletta med sylinder gasser og potte og drev bare. Endret 23. desember 2007 av JD_Scrubs Lenke til kommentar
kjellmorrell Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Ikke begynn på den stien. Altså, du blir aldri fornøyd. Når du har fått deg en svak sylinder som maskin din tåler, er du fornøyd i 2 uker, så får du lyst på en større. Jeg gjorde det samme, å endte med 3 trimsylindre, der hver og en kostet over 2000kr, ca 15-20 000kr antar jeg i alt Og det var 120-130km/t, så kom ikke hit med at kompise din hadde 120km/t på sletta med sylinder gasser og potte og drev bare. jeg blir fornøyd viss den går 90 og oppover for da går den ivertfall fortere enn rmx'en til kameraten min Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Nytt stempel og borr opp sylindern 3mm og kjøp en større gasser og drev om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå