Gå til innhold

Kan denne minnebrikken brukes?

TechFrog

Anbefalte innlegg

Hovedkort

Minnebrikker

Også tenkte jeg å kjøpe denne minne kjølern. Så hvis noen har erfaring med den så skrik ut :) Fikk mye skryt i en test jeg så.

Tilbake til hovedkort/minnebrikkene;

Pga minnehastigheten på minnet (1066 MHz) så må jeg overklokke for å få det til å funke, iflg et innlegg på MSI support forum. Stemmer det? Og vil det ha noe for seg å gå for disse i tilfelle?

Blir litt forvirra over alle de tilbehørene på komplett.no :hmm: I mitt naive hode så har jeg iallfall tenkt at så lenge det står under tilbehør så kan det brukes, uten for mye kluss og fikling :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet skulle funke bra det på det hovedkortet ja :p Men tror du klarer deg fint uten den kjøleren om du ikke har tenkt å klokke brikkene til himmels :w00t: Den bråker også FÆLT! 3stk 5000rpm vifter er ikke akkurat det mest stillegående :no:

Lenke til kommentar

Jeg hadde uten tvil valgt noen andre brikker enn dominator. De senere revisjonene av disse brikkene fikk "kjipe" minnebrikker fremfor den første utgaven som kom, de hadde vel D9 om jeg ikke tar helt feil.

Crucial hadde jeg valgt, hvilket er veldig gode brikker. Mine PC6400C4 fra Corsair (som er identiske med dominator bare annen kjøleløsning) tok kvelden. Sikkert at jeg var uheldig, men det er mange som har hatt problemer med Corsair. Les RAMGUY (google it), så kan du se litt for deg selv.

Lenke til kommentar
Hastigheten på viftene kan vel reguleres uavhengig av hovedkort, eller?

Da trenger du noe som reduserer spenningen til viftene. Hovedkortet har akkurat det.

Du har et par sier du, men dekker ikke viften over alle 4 slotene?

De passer perfekt over 3 slotter (2 med minnebrikker og 1 tom imellom) - og det gjør de på begge de to hovedkortene jeg har sånne på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...