Kenny Bones Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Var dette jeg stusset på også. Hvis du følger den lenken xersess ga deg vil du se valg nummer 5. Der kan du slette partisjon og formatere. Klart du ikke kan formatere når du er i Windows. Det er jo fordi du er i Windows og systemfilene er derfor i bruk. Derfor det skal gå bra å gjøre det via installasjonsCden når du booter fra denne ettersom Windows ikke er lastet inn på det tidspunktet. Du er heelt sikker på at du booter fra CDen? Og at skjermbildene dine er like som de punktene i guiden som xersess ga deg? Endret 26. oktober 2007 av Kenny Bones Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 jeg blir så gaaaaaaaaal. Jeg tenkte jeg skulle starte fra bunnen av og gjøre alt som dere sier, jeg tok boot sequence på CDROM HARDDISK HARDDISK Også skrudde jeg på PC-en, satt i xp cd'a og restarta, så fikk jeg ikke opp valg om å boote fra cd :/:/:/ Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Nå kan jeg velge mellom partisjonen på F eller partisjonen på C Når jeg tar F må jeg formatere hele harddisken(den det er backup filer på) og når jeg tar på C kan bare windows mappa bli erstattet, ingen formatering... Lenke til kommentar
LWSR Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 virker ikke du har kommet lengre...kanske på tide å få en kompis til å hjelpe deg... pleier å gå fort a slette en partisipasjon og få in xp på nytt.. husk Ali...mot gruff..ler Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 på tide for meg å levere inn. Nå har jeg fucka det til, under bootingen av windows får jeg en lynrask bluescreen flash, så jeg kommer ikke inn på windows engang. Tror jeg skal levere den inn nå..... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Hmm se om cdrom er med i bios. Se at kabel for cdrom er koblet rett i hovekort. Ikke i master/slave med harddisk. Ha bare i kabler til disken du skal formatere. Så som du allerede har gjort sett i bios cd som første boot. Boot opp. Kommer ikke boot fra cdrom opp. Kan det være noe galt med cdromen Endret 26. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Takker for all den fantastiske hjelpen dere har gitt meg! , fant en løsning som kunne funke, men nå har jeg jo fucka det, for snet :/ Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Men herregud da! Gå inn i bios (hold inne delete under oppstart) og sett CD-ROM som 1. boot device. Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 i know, gjorde det, men måtte aktivere det på windows, det måtte kopiere en fil fra cd'a til harddisken så det kunne komme boot from cd under oppstart, men jeg har begynt å få bluescreen nå så rs'er PC-en seg, så erke mye jeg kan gjøre. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) i know, gjorde det, men måtte aktivere det på windows, det måtte kopiere en fil fra cd'a til harddisken så det kunne komme boot from cd under oppstart, men jeg har begynt å få bluescreen nå så rs'er PC-en seg, så erke mye jeg kan gjøre. Det du sier her gir ingen sammenheng,og er helt feil. Men du har vel gitt opp Endret 26. oktober 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 ja, er ikke mye jeg kan gjøre når jeg får bluescreen. Men jeg er takknemlig for alle gode tips dere har kommet med^^ Lenke til kommentar
KongKarlsen Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 fiksa bluescreen problemet. Nå installerte jeg windows på den harddisken jeg har backup på (harddisk F). Etter jeg gjorde det gikk jeg inn i windows, høyre klikket på disk C og klikket formater, og nå formateres den Systemet kjøres nå fra disk F, det er derfor(som noen av dere tipset meg om =) ) jeg ikke fikk formatert C før, fordi systemet ble kjørt derfra. Takker for hjelpen =) Mvh, Eirik Karlsen Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Og du har fortsatt ikke forstått hvordan du BURDE gjort det, men bra du fikk det til på et vis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå