Robocoop Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er det ikke bare den samme gamle leksa med familiekrønike som kvinner elsker å lese. Påtrengende og sentimentalt. Familie i oppløsning som finner sammen. Grøss. Sandemo, Moberg og Ingulstad. Det er samme greiene mer eller mindre; Hvordan utvikler slektskrøniken seg, det er det folk vil vite. Før var seriøse forfattere åndshøvdinger, nå blir de latterliggjort. For en nedtur det må være! Hamsun hadde ligget dårlig an i dag. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Frp, Grandis & serielitteratur et livet Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Standard kiosklitteratur av typen den generelle majoritet aldri kan få nok av. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 God litteratur eller ei, uinterresant og kjedelig var det i alle fall. Stappfull av skildringer og utrolig sært ^^ Jeg ser litt på serien på TV'n, alt er slik jeg hadde sett det for meg, boken gir ingen plass til ulike tolkninger og det setter en stopper for fantasien. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har ikke lest bøkene, men må vel kanskje gjøre det. Men tror jeg låner den på biblioteket, jeg er ikke interessert i å gi Anne B. Ragde flere millioner hun kan skryte av og bruke som argument mot litteraturvitere som synes bøkene hennes er middelmådige. Ser Redaksjon1 nå, Anne B. Ragde og regissøren av tv-serien koseprater med Viggo Johansen (hvorfor i all verden NRK sender dette må gudene vite), og bøkene virker dørgende kjedelig utifra hva jeg hører. Lenke til kommentar
modin Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Er det ikke bare den samme gamle leksa med familiekrønike som kvinner elsker å lese. Påtrengende og sentimentalt. Familie i oppløsning som finner sammen. Grøss. Sandemo, Moberg og Ingulstad. Det er samme greiene mer eller mindre; Hvordan utvikler slektskrøniken seg, det er det folk vil vite. Før var seriøse forfattere åndshøvdinger, nå blir de latterliggjort. For en nedtur det må være! Hamsun hadde ligget dårlig an i dag. Det er vel litt på kanten å sammenligne Anne B. Ragde med, serielitteratur forfatterne? Hun er trossalt ikke på det nivået. Hun ligger vel i midtsegmentet når det kommer til litærer annerkjennelse. I bunnen finner vi Serieforfatterne, i midten finner vi Anne B. Ragde og diverse kriminalforfatter type Anne Holt, osv., over dette igjen finner vi forfattere som Solstad, Kjærstad og Lars Saabye Christensen. Endret 27. oktober 2007 av modin Lenke til kommentar
Carolin Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Halleluja! jeg trodde jeg var den eneste i hele verden som slet meg gjennom halve perlinerpoplene og hadde lyst til å slå hodet i veggen av ren fortvilelse. Ikke fordi den var så SÅ forferdelig dårlig, jeg er åpen for at andre kan like den, den var bare ikke noe for meg. Men jeg ikke syntes den var så bra at noe som føles ut som halve norges befolknings kaster seg over treern så straks den står i hyllene på bokhandelen(jobber som ekstrahjelp i bokhandel,så vet hva jeg snakker om) Boka er ikke av de mest orginale jeg vet om, vi har hørt liknede før, og lange detaljerte skildringer gjorde boka dobbelt så langt som den trengte for min del... Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Ut av ren nysgjerrighet; hvordan defineres god litteratur? Du nevner at det er det 'samme gamle', men det finnes grenser for hvor mange konflikter man kan bygge en historie rundt. I følge Aristoteles var det vel kun 7, tror jeg. Vel og merke; jeg har ikke lest Berlinerpoplene, og har ingen øyeblikkelige planer om å få gjort noe med det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå