19andr1 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Er ikke dette litt snodig; Dette er en E6600, men CPU-Zviser 1.603 MHz Core speed, og everest viser noe helt annet. Multiplier er også helt forskjellig? Og noen ganger hopper multiplier fra *6 til *9? BTW hva er det beste programmet til å måle CPU temp? MVH Andreas Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Everest versjonen du bruker er en antikvitet og fungerer vel heller dårlig på nyere komponenter. Multiplier hopper pga Eist/speedstep. Det er en funksjon som reduserer hastigheten på CPU når den ikke blir belastet/skal være slik, men kan deaktiveres i bios om ønskelig. Edit: Prøv Core Temp eller TAT Endret 24. oktober 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Everest versjonen du bruker er en antikvitet og fungerer vel heller dårlig på nyere komponenter. Multiplier hopper pga Eist/speedstep. Det er en funksjon som reduserer hastigheten på CPU når den ikke blir belastet/skal være slik, men kan deaktiveres i bios om ønskelig. Edit: Prøv Core Temp eller TAT Takker:P Lenke til kommentar
19andr1 Skrevet 17. november 2007 Forfatter Del Skrevet 17. november 2007 Her er det noe mer snodig, jeg skulle gjeren vist nøyaktig temp på CPUen min, men disse fire programmene viser jo bare forskjellig, hva skal jeg stole på? De ASUS programmene er jo hovedkortet sitt program. Det er jo i forhold til disse at pc varsler om høye tempraturer osv, men disse var jo veldig lave da? NOEN? Lenke til kommentar
kilik_02 Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 har samma problem med cpuz, det bare bugger. bruker coretemp Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har også det samme problemet med CPUZ... har en intel quad 6600 :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå