Dan Hansen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har et prosjekt på gang som involverer bilder og video, men one.com har restriksjoner på maks 1MB trafikk pr klikk. Dette betyr at hvert klikk på siden ikke må generere mere enn 1MB trafikk. Dette er et gjennomsnitt, slik at hvis en side genererer 0,5MB kan den neste godt generere 1,5MB. One.com regner dermed ut antall MB fordelt på antall klikk og dette må ikke overskride 1MB totalt. Dette kan være litt kjelkete å holde styr på, så spørsmålet er om det er mulig å regne ut eller måle hvor stor en hjemmeside egentlig er? Eksempelvis, hvor stor er førstesiden på VG? Dersom bildene derimot ligger på egen dedikert server et annet sted, og de hotlinkes regnes ikke dette som servertrafikk. Det samme med videoklippene hvis de er embedded inn på siden. Mvh Dan Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvorfor ikke bytte til en bedre host? Jeg ble drittlei av alle restriksjonene deres, byttet til en dyrere men bedre webhost og angrer ikke. Lenke til kommentar
sondrev Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Se om denne tjenesten kan hjelpe deg: http://www.websiteoptimization.com/services/analyze/ Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvorfor ikke bytte til en bedre host? Jeg ble drittlei av alle restriksjonene deres, byttet til en dyrere men bedre webhost og angrer ikke. Tanken har streifet meg - forslag? Mvh Dan Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) http://aiso.net/ er ganske greie. Mindre plass, men ingen resriksjoner. Bruker du over båndbredden stenger de ikke siden din, de spør heller hva som skjer. Ellers er de ganske gode på oppetid. Forresten spør de på LiveChat eller noe så får du mer plass siden de snart skal oppgradere diskene. Endret 24. oktober 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå