Gå til innhold

Omtale av The Witcher (PC)

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor du er så opptatt av at omtaler har spilt mye egentlig? Dessuten, alt er relativt, det er tross alt jobben hans og synes ikke 3-4 timer er mye per dag å spille da.

Anyway, du kan gjennomføre The Witcher på ca. 30 timer.

Det er vel strengt tatt ikke jeg som har tatt denne diskusjonen videre, men vitterligen du. Som sagt, idiotisk diskusjon.

Dessuten, alt er relativt, det er tross alt jobben hans og synes ikke 3-4 timer er mye per dag å spille da.

Merkelig, jeg synes å ha et distinkt minne av at jeg sa følgende:

Det vil jeg si er mye.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg spilt Witcher i endel timer og hittil må jeg si at spillet er et av de beste RPG jeg har spilt. Og jeg har spilt nesten alle. Grafikken er bra(spesielt ansiktene), bra fighting system, selv om det kan bli litt vanskelig å sloss mot mange om gangen. Questene er forskjellige, og de fenger. Å spille poker, eller å fist fighte folk er også en artig ting i spillet. Selv syntes jeg det eneste som er negativt er de lange loading tidene. Det er kjedelig å måtte vente hver gang du f.eks bare skal inn i et lite hus for å se også gå ut igjen og da vente ca 1 minutt på loadingen.

En ting til som er spesielt med the witcher er at det er laget for vokse. Det tror jeg ikke jeg har opplevd untat litt med fable. Du kan knulle horer f.eks og folkene du møter banner og sier ting som f.eks "you mother sucks dwarf cock" noe som gjør at witcher blir et annerledes RPG.

Absolutt vært pengene. Er du en rollespill entusiast er dette spillet et must.

8/10 fra meg.

Lenke til kommentar

Har hatt Witcher i huset siden igår og er blitt veldig glad i spillet. Nesten så glad at jeg begynner og gro langt hår og farger det hvitt. Det som er spesielt med The Witcher er veldig spesielt med The Witcher er at verden er mer "Realistisk" det er vanskeligere og skilde mellom "Godt" og "Ondt"(Untatt zombies, Ghouls og Hellhounds). Spillet tar også opp viktige sosiale problemer i den virkelige verden som rasisme og terrosisme.

Kampsystemet er i de første kampene veldig veldig kjedelig men tar seg enormt opp når du har fått de tre forskjellige kampstilene. I starten trykker du bare på fiendene og ser at du dør men etter hvert begynner du og hoppe rundt fiendene og dodge dem med og rulle unna, ikke siden du må men siden det er moro.

Implementeringn av Alchemy er også utrolig morsom istedenfor at det er en sånn kjip ting du gjør bare får og ha litt back-up liv gjør du det fordi du må. Ja du er nødt til og bruke alchemy for og klaree deg bra i The Witcher.

Grafikken er kjempefin(artistisk sett) men teknisk sett er det ikke så veldig imponerende, men er du rollespill-emtusiast som meg gir du blanke faen i det.

Hittil fir jeg spillet en 9/10 og er hittil årets beste RPG!

Lenke til kommentar

Du må få deg en skill som heter herbalism som går under attributen Intelligence for og kunne identifisere fler trær blomstrer kan du kjøpe boøker om herbalism.

Du kan også kjøpe ingredienser.

BTW: Er det noen som vet hvor jeg kan fø Cat potion utfor Vizima?

Lenke til kommentar
Krever dette spillet mye? Vil min 3Ghz, 6600 GT, 1 gb ram klare det?

*håpe*

Ja, det skal vel gå. Du klarer ikke max, men du skal kalre det fint med middels instillinger. Har selv en Intel Core2Duo 6300, 2GB RAM og et 7900GT-kort. Kjører hele greia på max med høy, stabil FPS. Har du problemer, bør du laste ned patchen. Den fikser visst en del problemer. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Du må få deg en skill som heter herbalism som går under attributen Intelligence for og kunne identifisere fler trær blomstrer kan du kjøpe boøker om herbalism.

Du kan også kjøpe ingredienser.

BTW: Er det noen som vet hvor jeg kan fø Cat potion utfor Vizima?

Jeg kunne lage cat-potion jeg. Men har bare hatt nok ingredienser til å lage en.

Klarte forøvrig crypt uten cat potion, selv om jeg så lite. Det var mulig å se fiendene, de er litt rød eller noe. Så drepte jeg bare så lite som mulig om gangen, og brukte sign hvis det var flere om gangen.

Tok også en "swallow" potion.

Lenke til kommentar

Har sittet å spilt the Witcher non-stop stort sett hele helgen! Har kommet et stykke nå tror jeg. Er på akt III. Skal sies at dette er det beste RPG`et jeg noen sinne har spilt, og jeg har spilt en del. Det har noen svake punkter, først og fremst bugs. (Kjører du Vista 32bit er hotfixes fra MS et must!). Men historien som utfolder seg i spillet, måten den holder deg uviten om hva som skjer, hvem som er slem, hvem som lurer deg, og hva motivene er, er rett og slett fantastisk!

Omtalen nevner det så vidt, jeg ønsker å poengtere hvor mye det faktisk gjør, at de valgene du tar ikke får konsekvenser før senere ut i spillet. Du har ikke mulighet til å loade tilbake og velge det som ender best!

Ble faktisk litt paff når:

det at jeg lot Scoitalene (eller hva de nå heter) ta våpnene som de hevdet de ble lovet av han karen utenfor Vizima, for så å drepe Coleman som jeg skulle få informasjon fra!.

Da tenkte jeg bare.. wow! For et spill.. og nå er jeg helt hekta! Det faktum at man merker at alt er motion-captured er også helt konge!

Lenke til kommentar

Støttes alt du skrev der Earth657.

Dette er årets spill for min del sålangt. MEGET bra...

Det eneste negative jeg ser er loadetiden... ikke at det er veldig lang, men den kommer for ofte :p

9 / 10 for meg.

at anmelder gir 7 / 10 på denne er ufattelig, kan umulig være en som liker rollespill særlig godt.

Endret av Bluesummers
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå at anmelderen gav dette spillet 7/10, det er alt for lavt. Jeg kan heller ikke forstå hvordan noen kunne gi Oblivion 10/10, det var alt for høyt.

For meg er dette mer korrekt:

The Witcher 9/10

Oblivion 3/10

Sånn, da var det unnagjort.

Angående potions:

Potions trenger A) Strong Alcohol (kjøpes på vertshus o.l.) B) Oppskrift (kjøpes hos bokhandlere og fås i quests) og C) ingredienser. Har du alt dette skal du fint klare å lage potions.

Selv har jeg spilt computer RPGs siden de første ASCII baserte dungeon spillene kom ut. The Witcher er nok det desidert beste som noensinne er utgitt. Det hadde vært en soleklar 10/10 hvis det ikke hadde vært for alle bugsene som er der selv med patchen. Det og at du merker Atari har stått og presset på for utgivelse før jul (spesielt i kapittel 5).

Dette er et helt fantastisk spill.

PS: Bruk en anmelder som liker rollespill neste gang.

Lenke til kommentar
Angående potions:

Potions trenger A) Strong Alcohol (kjøpes på vertshus o.l.) B) Oppskrift (kjøpes hos bokhandlere og fås i quests) og C) ingredienser. Har du alt dette skal du fint klare å lage potions.

Jeg prøvde litt forskjellige potions i går. Tok en "swallow- Vit gen. potion", og la til et par ekstra ting. Ble til noe som het "blizzard". helt sprøtt. Alt gikk i slow motion. Skikkelig kult. Geralt var rask i kamp, mens fienden var skikkelig treg. Digger rollen som alchemy har fått i spillet.

Lenke til kommentar
PS: Bruk en anmelder som liker rollespill neste gang.

Flott at du kjenner meg så godt.

Jeg synes det er merkelig at man ikke respektere at spillere, og anmeldere, har ulike meninger. Det vitner om intoleranse og er navlebeskuende.

Jeg gledet meg til The Witcher siden det ble annonsert, og har fulgt prosjektet tett. Det er et godt spill, men enkelte elementer skuffet meg.

Rollespill er for øvrig min favorittsjanger, med høydepunkter som The Elder Scrolls: Arena, Baldur's Gate, Planescape: Torment og Gothic II.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar

Okay, den var kanskje under beltestedet. Beklager det. Fortalte ingen deg at kritikerjobber er et utsatt yrke?

Hehehe. ;)

The Witcher er imidlertid så bra, i mine øyne, at jeg ikke har opplevd maken siden Fallout, Deus Ex Machina og Planescape: Torment. Nå har jeg endelig en favoritt av nyere dato. Det var jammen på tide etter skuffelser som Oblivion og Gothic 3.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Opprett ny...