Gå til innhold

Omtale av The Witcher (PC)


Anbefalte innlegg

Hos meg er dette foreløpig en 8/10. Det som trekker ned er som nevnt alle klonene. Og jeg må bare si meg uenig i gamer.no sin beskrivelse av grafikken. Forventningene blir skyhøye, men dere vil bli skuffet ettersom grafikken er en 6,5/10 for meg. I 1920*1200 med alt maxet, ser spillet bra ut. Ikke noe mer enn det. Oblivion er fortsatt lysår foran grafikkmessig. Men det er historien som er så sinnsykt bra her. Måten det blir fortalt på er helt konge. Jeg er hekta ihvertfall!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gleda meg til dette spillet lenge! Har leita rundt etter omtaler, og oppsiktsvekkende nok er gamer først ute med omtalen (har sjekka metacritic og gamerankings senest i dag)

 

Klarer ikke å forklare nøyaktig hva, men jeg får så god følelse av dette spillet. På en måte som når jeg først hørte om Ringenes Herre.

Karakteren 7 er muligens litt streng, men det dere trekker ned for er ting jeg ikke bryr meg om. F.eks tar jeg en involverende, god og "filmatisk" historie foran total frihet any day. Jeg at hvis historien virkelig skal fengsle, må ting skje i spesiell rekkefølge. Får en cut-scenes til å fortelle historien (har Witcher noe særlig av dette?) så er det en veldig fin bonus :)

 

Spillet er for lengst bestilt, og blir/ble sendt i dag fra absoluttspill :D

Lenke til kommentar
Hos meg er dette foreløpig en 8/10. Det som trekker ned er som nevnt alle klonene. Og jeg må bare si meg uenig i gamer.no sin beskrivelse av grafikken. Forventningene blir skyhøye, men dere vil bli skuffet ettersom grafikken er en 6,5/10 for meg. I 1920*1200 med alt maxet, ser spillet bra ut. Ikke noe mer enn det. Oblivion er fortsatt lysår foran grafikkmessig. Men det er historien som er så sinnsykt bra her. Måten det blir fortalt på er helt konge. Jeg er hekta ihvertfall!

Det er forskjell på grafikk når det kommer til det tekniske og det kunstneriske. Rent teknisk er ikke The Witcher siste skrik, men det visuelle inntrykket er uhyre sterkt når du utforsker by og land - noen skjønnhetsfeil til tross.

 

Grafikk handler om mer enn AA, HDR, Bloom og så videre.

 

Hvem husker vel ikke Baldur's Gate og Icewind Dale?

Er ikke Icewind Dale utviklet av Black Isle Studios?

 

Uansett, gleder meg til dette havner i postkassa :)

Jo, det stemmer. Liten blemme av meg, men Icewind Dale var basert på BioWares Infinity-motor. :)

 

Rettet opp, takker.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar
Grafikk handler om mer enn AA, HDR, Bloom og så videre.

 

Ehm, nå har jo The Wither vel langt mere avanserte shadere enn Oblivion som jeg har sett det. Oblivion har f. eks ikke blur, ei heller like skarpe teksturer som The Wither. Jeg synes også at lyssettingen ser mer ferdig og arbeidet med enn i Oblivion, men så har jeg ikke prøvd The Wither enda så jeg kan egentlig ikke uttale meg om det. Snakkes egentlig på vegne av de skjermbildene og videoene jeg har sett.

Lenke til kommentar

Ble litt overrasket over 7-ern etter at jeg leste gjennom anmeldelsen selv, men for all del, teksten åpner kanskje for en 7-er, men magefølelsen sa 8.

 

Åkke som, spillet skal i hus ganske snart (må bare få oppgradert PC-en først), og jeg gleder meg stort til spillet.

 

Spilte du forresten gjennom spillet Herr Anmelder? Siden det skal ta 120 timer å slå spillet, så har du i alle fall spilt iherdig.

Lenke til kommentar
Ble litt overrasket over 7-ern etter at jeg leste gjennom anmeldelsen selv, men for all del, teksten åpner kanskje for en 7-er, men magefølelsen sa 8.

 

Åkke som, spillet skal i hus ganske snart (må bare få oppgradert PC-en først), og jeg gleder meg stort til spillet.

 

Spilte du forresten gjennom spillet Herr Anmelder? Siden det skal ta 120 timer å slå spillet, så har du i alle fall spilt iherdig.

Spillet tar på langt nær så langt tid å komme gjennom om du ikke tar absolutt alle sideoppdragene som dukker opp - og flere av disse detter jo faktisk bort av seg selv mens historien skrider frem.

 

Hvorfor må jeg ha spilt så innmari iherdig? Jeg har kost meg spillet siden starten av oktober, og har slik sett hatt greit med tid.

 

 

For de som lurer er det flere ulike slutter på dette spillet, avhengig av de mange valgene du tar.

 

Lenke til kommentar

Idiotisk diskusjon, men ok.

 

Vi kan godt kutte litt ned på det, jeg bare gjorde et lite overslag i sted. La oss si det tar 60 timer å spille gjennom de hundre questene som historien baserer seg på, så regner jeg med at han i det minste har tatt noen sidequests. La oss si han har spilt 15-20 timer med sidequests. Da vil han fortsatt sitte med i gjennomsnitt tre-fire timers spilletid per dag i tjue dager. Det vil jeg si er mye.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...