Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg lager en komponent til en DLL som skal inneholde en Timer. Ser slik ut:

namespace HDSoftware.BAPSIManager
{
public class HDBAPSIClass : Component, IDisposable
{
.
.
.

Når jeg kompilerer så sier kompilatoren følgende:

Missing partial modifier on declaration of type 'HDSoftware.BAPSIManager.HDBAPSIClass';

another partial declaration of this type exists

Noen som vet hva dette betyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis så er tilfelle i alle fall...så er det nok korrekt som Jorn79 har nevnt. Hvis du høyreklikker Component->View Code, så vil du se den bakenforliggende koden. Den vil se omtrent slik ut:

namespace HDSoftware.BAPSIManager
{
public partial class HDBAPSIClass : Component
{
	public HDBAPSIClass()
	{
		InitializeComponent();
	}

public HDBAPSIClass(IContainer container)
	{
		container.Add(this);

InitializeComponent();
	}
}
}

hvis du dermed har laget en fil ved siden av med deklarasjonen din...så regner jeg med at du ser sammenhengen ;)

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar

Høres merkelig ut. Hvis det er tilfellet at det faktisk bare er i den filen dette klassenavnet forekommer, så må det nesten være en bug. Når det er sagt, så kompilerte koden du la ut hos meg. Filnavnet er forøvrig helt uavhenging...er vel bare god skikk å kalle filen det samme som klassen den inneholder.

Lenke til kommentar

ok

Jeg har også droppet Component Class til fordel for vanlig Class. Fikk en menge andre tulleting der også. De er borte nå og å legge til en Timer i en klasse er jo ikke noe problem heller. Men må bare spørre - hva er denne Component greia til for noe? Jeg gjettet jo på at det var en slags "dings" som gjorde at jeg kunne dra kontroller inn i Component klassen og at komponent klassen dermed holdt orden på construct og destruct. Er jeg på villspor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...