HDSoftware Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei folkens Jeg lager en komponent til en DLL som skal inneholde en Timer. Ser slik ut: namespace HDSoftware.BAPSIManager { public class HDBAPSIClass : Component, IDisposable { . . . Når jeg kompilerer så sier kompilatoren følgende: Missing partial modifier on declaration of type 'HDSoftware.BAPSIManager.HDBAPSIClass'; another partial declaration of this type exists Noen som vet hva dette betyr? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Klassen finnes med samme navn et annet sted. Slett en av dem, eller pass på at begge har "partial" i seg og med helt lik definisjon ellers... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Det var selvsagt første gjetting fra min side også, men det gjør den altså ikke. Jeg har søkt gjennom all kildekode og finner ikke "HDBAPSIClass" noen andre steder Flere gode forslag? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har du lagt til en component som du har kalt HDBAPSIClass.cs via høyreklikk prosjektet->Add->Component og i tillegg laget en fil med denne koden i? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Det skal jeg sjekke. Holder på med et annet prosjekt akkurat nå som måtte forseres.... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Hvis så er tilfelle i alle fall...så er det nok korrekt som Jorn79 har nevnt. Hvis du høyreklikker Component->View Code, så vil du se den bakenforliggende koden. Den vil se omtrent slik ut: namespace HDSoftware.BAPSIManager { public partial class HDBAPSIClass : Component { public HDBAPSIClass() { InitializeComponent(); } public HDBAPSIClass(IContainer container) { container.Add(this); InitializeComponent(); } } } hvis du dermed har laget en fil ved siden av med deklarasjonen din...så regner jeg med at du ser sammenhengen Endret 24. oktober 2007 av The Jackal Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Renamet klassenavnet til HDBapsiClass og problemet forsvant. Skjønner fortsatt ikek hvorfor dette kom for jeg har absolutt ingen andre deklarasjoner som heter det i programmet, bortsett fra at selve fila heter det da, men det skal vel ikke ha nboe å si. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Høres merkelig ut. Hvis det er tilfellet at det faktisk bare er i den filen dette klassenavnet forekommer, så må det nesten være en bug. Når det er sagt, så kompilerte koden du la ut hos meg. Filnavnet er forøvrig helt uavhenging...er vel bare god skikk å kalle filen det samme som klassen den inneholder. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 ok Jeg har også droppet Component Class til fordel for vanlig Class. Fikk en menge andre tulleting der også. De er borte nå og å legge til en Timer i en klasse er jo ikke noe problem heller. Men må bare spørre - hva er denne Component greia til for noe? Jeg gjettet jo på at det var en slags "dings" som gjorde at jeg kunne dra kontroller inn i Component klassen og at komponent klassen dermed holdt orden på construct og destruct. Er jeg på villspor? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er bare som du sier. Legger du til en component, bygger, så vil du få muligheten til å dra den inn som en vanlig predefinert controller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå