Gå til innhold

The Witcher fikk 6er!

Anbefalte innlegg

The Witcher fikk 6er av X6.no. Vet omtrent ingenting om spillet, men begynner å få litt forventninger nå :)

The Witcher er kanskje det mest åpne og ikke-lineære rollespill jeg noengang har spilt når det gjelder historien, og det faktum at dine avgjørelser i løpet av spillet har stor betydning gjør det hele utrolig spennende. Det fins ingen spill som er 100 % åpne og det er alltid begrensninger innenfor rammene, men det nærmer seg med titler som dette. The Witcher setter en ny standard og er en frisk vind i en sjanger som egentlig har stått stille i flere år når det gjelder utvikling.

The Witcher er et spill enhver rollespillentusiast bør spille, for det er ikke bare en visuell opplevelse, men det er også den dystre historien hvor valgene kan være moralsk vanskelig. Den lange spilletiden er heller ikke et minus. Jeg anbefaler dette på det sterkeste med god samvittighet.

Les omtalen her

EDIT: Spillet fikk 7/10 på gamer.no sin annmeldelse

Spillet fikk 5 på VG sin annmeldelse

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gledet meg til dette spillet en god stund nå, Fredag kan ikke komme fort nok :)

Har gledet meg lenge. Håper spillet blir bra. Kanskje en suksess for spillet vil åpne internasjonale øyne mot bøkene spillet er basert på. Kanskje vi kan få en engelsk utgivelse av bøkene etter hvert. :)

En engelsk utgave av "The Last Wish" er allerede ute. Boken er en samling av mindre historier som omhandler Geralt. Har selv lest denne og jeg vil si dette er en av de bedre bøkene jeg har lest fra denne sjangeren.

Lenke til kommentar
European games magazines and websites begin to publish first reviews of The Witcher, and so far reviewers reactions are nothing short of delightful. Two largest and very strict in their opinions French magazines – PC JEUX and Joystick gave The Witcher 90% and 9/10 as well as awards. The biggest norwegian game website X6 rated The Witcher even higher - for maximum 6/6. It is basically the beginning, and we believe it will be even better!

* Joystick review 9/10 + Megastar award

“Forget everything you know about RPG’s. Intense and deep…The Witcher is the new reference for RPG’s”

* PC Jeux review 90% ‘Hit PC Jeux’ award

Lenke til kommentar

Spillet er en 8/10 hos meg. Det som trekker ned er at det er så lite fokus på bedre utstyr. Noen syns d er en bra ting, men det blir litt kjedelig med omtrent det samme utstyret gjennom hele spillet. Men historien, og måten det blir fortalt på er sinnsykt tøft.

Er forresten ikke helt enig i x6 sin review. Dette spillet er garantert IKKE en 6/6 på grafikk. Ja, det er småpent, men det er langt ifra Oblivion/Crysis grafikk. En 4/6 på grafikk, hvis du spiller i 1920*1200 med ALT maxet. Men jeg driter i grafikken på dette spillet, det er ikke det som er viktig. Syns bare det var viktig å få frem at dette er langt ifra det peneste spillet der ute.

Lenke til kommentar
har hørt noe om at du ikke fåt noe armor osv ettersom spillet går? vil det si at figuren min vil se prikk lik ut gjennom hele spillet?

Det hadde vært direkte tragisk :(

Hvorfor? Som i Gothic-spillene er ikke fokuset satt på rustning og våpen i så høy grad som i noen andre rollespill. Som Gamer-omtalen sier, så fungerer det faktisk ganske greit med dette umaterielle fokuset i akkurat Wither's tilfelle.

EDIT:

Er forresten ikke helt enig i x6 sin review. Dette spillet er garantert IKKE en 6/6 på grafikk. Ja, det er småpent, men det er langt ifra Oblivion/Crysis grafikk. En 4/6 på grafikk, hvis du spiller i 1920*1200 med ALT maxet. Men jeg driter i grafikken på dette spillet, det er ikke det som er viktig. Syns bare det var viktig å få frem at dette er langt ifra det peneste spillet der ute.

For meg vil Gothic 2 for alltid ha 9/10 når det gjelder grafikk. At grafikken er pen, trenger ikke å ha så mye å gjøre med hvor mange pixler og shadere og what-not man får presset inn i et bilde. Er grafikken atmosfærisk, så burde det holde i massevis i et slikt spill. Jeg har dog ikke spilt spillet, så jeg kan ikke uttale meg om grafikken, annet enn det jeg har sett på bilder - som virker høyst tilfredsstillende.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Hadde aldri hørt om websiden, X6 før i går kveld...hehe :)

For meg så stoler jeg mer på anmeldelsen her på gamer.no. Det skal svæææært mye til å gi full pott. Bare alle "klonene" i spillet er nok til å jekke karakteren ett hakk.

Lenke til kommentar

Jeg komme likevel til å være skeptisk.

Dagens spill revyer synes jeg er full av 20åringer som blir påvirket av det visuelle og må ha "bang krash" action at de ser ikke helheten av spill lenger. De klarer ikke å se hva som gjør rpg spill bra for de har ikke erfaringen med god klassikere som Baldurs Gate eller Icewind Dale og lignende. Dette legger jeg skylden i at RPG spill har blitt dummet ned pga den generasjonen som er ute nå er "arcade spillere" og har ikke tolmodigheten å verdsette rpg spill lenger. Selv spill som blir katagorsert som "rpg" er langt fra det det en gang var....de er bare kamp spill.

BioShock fikk topp poeng overalt, og personlig synes jeg den var bare sånn midt på bra. Zero Punctuation traff blinken på den.

Så selvom alle gir The Witcher bra karakter, holder jeg med nøytral.

World In Conflict er også et bra eksempel på dette. Den har og fått topp karater, men er så ufattelig dårlig at det fikk meg til å like spill jeg IKKE like før.

Kampsystemet til The Witcher også holder meg svært skeptisk mot spillet, men jeg får se når spillet kommer om spillet faller i smak og klarer å gi meg gleden "ekte" rpg spill (Baldurs Gate 2) gav meg, og forsatt gir.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...