simalarion Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Lese over omtalen av Fantasy Wars og der blir det nevnt "skikkelig nyversjon av: SSI-klassikeren", det var da jeg fikk flasback på de kule Coverne jeg så fra SSi men jeg kjøpte aldri et av spillene slik at jeg fikk testet. Det var jo alt fra fantasy til andre verdenskrig etc etc (eneste jeg har prøvd er Eye of the beholder 1 og 2 til Amiga men dette var jo ikke strategi). Så spørsmålene er Hvor bra var disse spillene?. Hvilket spill er det beste fra SSI (strategi sjangeren). Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 "Great Naval Battles" var ihvertfall veldig underholdende, de første 2 spillene ihvertfall, så ble det avlegs. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) fant en link til denne serien her, men bare 1 av dem er windows versjon, resten er dos. Kan jo prøve å få det til å funke på Vista men tvilen er stor. Grunnen til at jeg holdt meg unna spillene denne gangen var at jeg hørte rykter om at det var hardcore strategi og manualene var tykke som bøker, men nå høres jo dette bare morro ut. http://www.mobygames.com/game-group/great-...-battles-series Endret 24. oktober 2007 av simalarion Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Var det ikke disse som lagde Panzer General-serien? Spilte 1'ern og 2'ern mye, var jo multiplayer - Lenke til kommentar
alleibruk Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 fantasy wars. orginalen var utrulig bra. satt i timevis med det. (kanskje litt for kjedelig for dagens ungdom, men vist du likte civ1,2 var det mitt i blinken) ssi lagde haaugevis med strategi spill, de fleste holdt ganske bra standard. nesten alle var turn based ,med mer hovedvekt på gameplay enn grafikk. det som gjorde dem bedre enn konkurentene etter min mening, var att bruker grensesnittet var veldig enkelt og overisiktlig. (ikke haugevis med unyttige menyer du ikke fant frem i, som var typisk i spill på den tiden) Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Var det ikke disse som lagde Panzer General-serien? Spilte 1'ern og 2'ern mye, var jo multiplayer - Ja det var en slags Hotseat mulighet også på det (tror jeg) så man kunne spille flere på en maskin. Det gikk jo på runder. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hvor bra var disse spillene?. Hvilket spill er det beste fra SSI (strategi sjangeren). Disse spillene ble av mange regnet som noen av de beste på markedet på den tiden. Panzer General er vel et av de mest kjente. Selv regner jeg Fantasy General fra SSI som et av de beste krigsstrategispillene jeg har spilt. Det bør også nevnes at musikken er utrolig bra (med et virkelig sangkor og orkester), og selv idag er det ikke mye spillmusikk som holder samme nivå. Musikken ble gitt ut på MP3 i bootleg form for ca. 11 år siden (da MP3 hadde sin spede begynnelse). Omtale: http://www.csoon.com/issue13/fantasy.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå