Zartok Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei. Etter å ha prøvd Splinter cell: Double agent, Bioshock og Medal of Honor Air bourn så bestemte jeg meg for å skrive på dette forumet i håp om å få hjelp til følgende. Hver gang jeg starter ett spill uansett grafikk eller oppløsning så henger det seg. Splintercell så er det at når man starter spillet så ser grafikken helt bugga ut. Man ser kun hodet og kroppen er spred rundt over hele skjermen. På Bioshock og Medal of Honor så er det at etter loadinga uansett grafikk eller oppløsning så henger skjermen seg, det kommer enten "feilmelding (ikke send, send)" eller at den bare henger seg og at skjermen blir svart og minimeres og maksimeres hele tiden. Jeg har prøvet mange ganger nå og begynner å bli utrolig lei dette. Før jeg kjøper Crysis så har jeg lyst til å fikse dette problemet. Ser på dette som bortkasta penger. Datamaskinen min skal være kraftig nok til å takkle alle disse spillene, datamaskinen innholder følgende specs: Skjermkort: Gainward GeForce 8800GTS 640MB. Prosessor: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Minne: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 1024MB Takk til alle som gir tilbakemelding. Mvh, Zartok. Lenke til kommentar
grimp Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 det kan jo hende kortet ditt er ødelagt og du må sende det tilbake skjedde med meg og en kompis, enda mitt fungerte ikke i det hele tatt mens han fik bare mase grafiske feil i spill. for dirver og sånn har du vel installert? og dx10?(vis du har vista) når jeg ser nærmere på det kan det også være ram feil, last ned memtest86, og test rammen ;)a Lenke til kommentar
Zartok Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hm, ja. Skal prøve ut memtest86 når jeg kommer hjem. Grafiske feil indeed. Finnes det ikke ne test som kan prøve ut skjermkortet som memtest86 ? Er litt unødvendig å sende skjermkortet om det fungerer helt fint. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 husk riktig måte for oppgradering av nVidia skjermkort drivere: Start i sikkerhets modus, slett c:\nVidia, avinstaller skjermkort driver på: start -> kontrolpanel -> programmer / legge til eller fjerne programmer. start om, installer siste driver. Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har dette problemet kommet i ettertid at du har oppgradert eller byttet ut noen komponenter? Grafikkfeilene som du beskriver høres jo unektelig ut som om det er noe galt med selve skjermkortet. Det kan også være at det ikke får nok strøm når det går over fra 2D (desktop) til 3D. har du sjekket at den ekstra strømforsyningen til skjermkortet er koplet ordentlig i? Hvor stor er strømforsyningen din? En del glemmer bort kapasitet på strømforsyningen når de bytter til nye deler, og opplever problemer da denne ikke klarer å levere nok saft. Ville tru at 450W + + er sånn rimelig minimum, men dette er muligens litt lavt, i alle fall dersom det er en dårlig eller sliten PSU Lenke til kommentar
Zartok Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Miditower Case Silver/Black w/500W Er det kabinettet og strømforsyningen jeg har nå. Når jeg kommer hjem kan jeg feilsøke litt inni datamaskinen (løse ledninger, osv) men alle andre spill fungerer helt perfekt på full oppløsning og grafikk. (world of warcraft, counter strike source, osv). husk riktig måte for oppgradering av nVidia skjermkort drivere: Start i sikkerhets modus, slett c:\nVidia, avinstaller skjermkort driver på: start -> kontrolpanel -> programmer / legge til eller fjerne programmer. start om, installer siste driver. Den der skal jeg prøve når jeg kommer hjem. Tusen takk for hjelpen så langt kom gjerne med flere forslag. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvis noen spill fungerer helt fint, da er ikke skjermkortet defekt. Hva slags miditower silver /black er det snakk om? Hvilken produsent? Som en liten reminder også, 1gb minne er ikke noe særlig hvis du skal kjøre Bioshock og Crysis respektabelt. Lenke til kommentar
Zartok Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvis noen spill fungerer helt fint, da er ikke skjermkortet defekt. Hva slags miditower silver /black er det snakk om? Hvilken produsent? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327540 Som en liten reminder også, 1gb minne er ikke noe særlig hvis du skal kjøre Bioshock og Crysis respektabelt. Ja, skal oppgradere den til 2-3 gb minne. Lenke til kommentar
Zartok Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 husk riktig måte for oppgradering av nVidia skjermkort drivere: Start i sikkerhets modus, slett c:\nVidia, avinstaller skjermkort driver på: start -> kontrolpanel -> programmer / legge til eller fjerne programmer. start om, installer siste driver. Tuuuusen takk! :D den fiksa problemet <3 spiller Bioshock og Medal of honor med 0 lagg <3 Lenke til kommentar
Dannyc13 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 mhm jeg kjører bioshock på 512 mb ram og Ati X1550!! da er det nok drivern.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå