toazty Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 jeg kjøpte noe på finn.no, og så ble vi enige om å sende det i oppkrav, jeg henta pakken for 30min siden, inni pakken lå ikke den PC-en jeg har kjøpt, men der lå en stein gammal fujitsu siemens ... men nå lurer jeg egentlig på om det går ann å få stoppa de pengene jeg har betalt inn, for han som ska ha pengene er jo nødt til å få lapp i posten og så gå å hente pengene han har lurt fra meg..., noen som har noen lure forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Major Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 tror jo at du kan bruke angreretten.. eller så kan du si ifra til finn.no så kan du få han banna Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Anmeld han til Politiet, og hør med de hva du bør gjøre videre. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Kontakt Posten snarest og hør om det er mulig å stanse innbetalingen, si det er et bedrag. Tviler på at de kan/har vilje til å gjøre det, men verdt forsøket. Trodde ikke man kunne benytte angrerett ved privatsalg. Ta kontakt med avsender og si han har sendt deg feil vare. Ikke vær agressiv, det hjelper sjeldent. Er han umedgjørlig, anmeld saken. Ta vare på alt du har av bevis rundt bestillingen, annonsen m.m. Endret 24. oktober 2007 av geirm Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det står en del her. Send en mail til han du kjøpte PC-en av hvor du forklarer situasjonen, og dokumentér eventuelle svar hvis du skal legge frem saken for finn.no/politiet. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Går ikke penger ved oppkrav rett inn på konto? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 PepsiCo: Jo, han får ingen lapp slik trådstarter beskriver. Selger har allerede skrevet hvilken konto pengene skal til, så pengene er sannsynligvis allerede kommet frem. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Var det jeg trodde. Da har purken mulighet til å spore opp fyren etter kontonummeret ihvertfall Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 åhhh... ok.. men da er det ingen problem... kontakter politiet da.. lett å spore opp et kontonummer... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 åhhh... ok.. men da er det ingen problem... kontakter politiet da.. lett å spore opp et kontonummer... Lett er det, men det å få politiet til å faktisk gjøre det er en annen sak. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 tror jo at du kan bruke angreretten..eller så kan du si ifra til finn.no så kan du få han banna Angreretten gjelder ikke ved bruktkjøp.. Lenke til kommentar
chil Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 angrerett gjelder heller ikke ved privatkjøp. Jeg har en kamerat som akkurat det samme skjedde med. Skulle sletts ikke forundre meg om det er samme fyren. Litt info om han? Lenke til kommentar
Funky-Fresh Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Si ifra til TV2 hjelper deg Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Lei en hacker, finn stedet han bor, kjøp pumpehagle og gå på døra hans.. Hvis han nekter å gi tilbake penga så blåser du av hue på han Kødd Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 åhhh... ok.. men da er det ingen problem... kontakter politiet da.. lett å spore opp et kontonummer... Gjør for all del det. Slike skurker fortjener smekk på pung! Utlending også? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 hehe.. faktisk så har han et slikt "pujabi mohammed " navn ja... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 hehe.. faktisk så har han et slikt "pujabi mohammed " navn ja... Merkelig det der altså Du skal være obs uansett når det gjelder så mye penger og postoppkrav. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 hehe.. faktisk så har han et slikt "pujabi mohammed " navn ja... Kom ikke som en bombe, hehe Men lykke til med saken! Lenke til kommentar
abrj Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Gi han 48 timer til å betale tilbake, ellers anmelder du han. Hvis han da ikke har betalt, eller kan gi deg bevis på at han har betalt (kopi av kvittering) anmelder du han og sender han kopi av anmeldelsen pr e-post(scan inn som bilde/pdf). Det er pga ting som dette jeg alltid åpner en pakke før jeg betaler hvis jeg har kjøpt noe på oppkrav. De på posten er ikke alltid like blide for det, men som jeg sier til de; da må de jo uansett sende pakken tilbake, eller være medvirkende til eventuelt bedrageri. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det er faktisk ikke lov til å åpne pakken før du har betalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå