Gå til innhold

Tips til et raskt måltid til filmkveld.

Ozelot

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal på filmkveld hos et vennepar, og der vet jeg det kommer en jente som jeg såvidt har hilst på.

Tenkte jeg skulle prøve å lage noe "smått og gått" som jeg briljere med som kanskje lager et ekstra kryss i boken til hun ene.

Jeg har tenkt på tilslørte bondepiker som noe jeg kan lage, men kan gjerne trenge flere tips til noe jeg kan lage uten å måtte stå 3 timer på kjøkkenet deres.

Trenger ikke være noe en blir mett på, men noe en gjerne kan kose seg meg til filmen.

Anyone?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saltmat eller søtmat? Selv foretrekker jeg saltmat til slikt, så tipset er deretter:

Brun en god smørklatt i en stekepanne. Ta et par skiver toastloff som du gnir inn med tomat og en liten dæsj god olivenolje. Legg disse i stekepanna til de har fått en gyllen brunfarge. Strimle noen soltørkede tomater og ha disse i stekepannen når toasten er ferdig på den ene siden. Snu toasten. Når toasten er ferdig serverer du dem med de soltørkede tomatene og litt revet parmesan. Topp gjerne med et drys nykvernet sort pepper.

Hvis du vil ha en ekstra piff på det hele, så er litt strimlet spekekjøtt sammen med de soltørkede tomatene en vinner. Det er i grunn bare fantasien som setter stopp.

NB: Når jeg skriver smør, så mener jeg smør. Ikke margarin eller annen djevelskap. Det er også fullt mulig å droppe smøret i sin helhet, men personlig så foretrekker jeg med smør siden det gir en ekstra god smak, men smaken er (som kjent) som baken.

Enkelt og nydelig. Dette er snacks!

Lenke til kommentar
åssen kan du gjøre feil med tilslørte bondepiker? hmm..

krem , eplemos , kanel-sukker-brød strøssel ... ..

Beats me.

Brukte denne oppskriften.

Først tok jeg 2 ss smør og smeltet det, så tok jeg oppi kanskje 2 dl griljermel( mamma sa jeg kunne bruke dette istedenfor), og så tok jeg oppi 3 ss sukker.

Så stod jeg der og rørte dette rundt med ovnen på steg 3 på ovnen, og ingen skjedde(veldig liten forskjell i alle fall).

Til slutt så ga jeg opp, da jeg heller hadde ingenting å vispe med(har ikke fått handlet inn kjøkkenutstyr enda).

Lenke til kommentar

hehe.. ingenting skjedde?.. skal vel egentlig ikke skjer så mye heller..

menne neste gang kan du jo bruke kjeks istedenfor..

ta f.eks. kornmo kjeks.. kutt dette opp fint til du ikke har noen store biter igjen, bland med sukker og kanel , da slipper du "steking" av brødsmuler og sukker og kanel...

og de selger jo eplemos ferdilaget på butikken, og kremfløte fedig "pisket" på boks.... så trenger ikke mye kjøkken utstyr her :p

1 rødvinsglass pr.pers til å ha hele greia oppi :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...