Gå til innhold

Tenkte å kjøpe ny gaming PC - Ca 7-9000 kr

Anbefalte innlegg

Heisann..!

Har tenkt litt på å kjøpe meg ny PC, så trenger litt innspill fra folk som har fulgt litt bedre med på utviklingen enn meg :)

Leste litt på anbefallingene her på HW men følte meg ikke helt fornøyd med gamer PC oppsettet, så vil gjerne se an hva som er tilgjengelig før jeg bestemmer meg for å gå for noe enda.

PC-en skal brukes primært til spilling, ønsker å kunne spille blandt annet Crysis (når det kommer) på mycket bra kvalitet, med høy og stabil frames per second. Dette er viktig.

Det er ikke noe hastekjøp så om det kommer good shit components om 2 eller 4 mnd er det helt greit å vente :)

Jeg ønsker å bruke rundt 7 til 9 000 kr. Kan godt gå lavere, eller muligens litt høyere dersom det svarer seg. Om kravet til kvalitet ikke passer med prisen, kan jeg heller vente til prisene går ned. Kom gjerne fortsatt med forslag til komponent selv om prisen er høy, så har jeg det til senere :)

Har jo en pc fra før, så jeg trenger ikke nytt kabinett, tastatur og mus osv. Har et Lian Li kabinett som skal være bra til vannavkjøling, er dette fortsatt noe som er verdt å bruke tid på å lage til, eller er det unødvendig? Ønsker ikke at PC-en skal være ei feit bråkebøtte med en gang det begynner å bli pittelitt varmt..

Med vannavkjøling blir det jo og mindre støv inni kassen..

Kikket litt rundt på komplett, og fant en prosessor jeg syns virket OK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=330169

Tilbakemeldingene er jo positive, men er jo ikke til å legge under en stein at kommentarfeltet på komplett er fullt i fjortiser og fanboys ;) Det er mulig prosessoren er litt for dyr for budsjettet, så om det er rimeligere prosessorer som er bortimot like bra så er det jo greit..

Om AMD har bedre/ mer bang per buck prosesorer nå for tiden, er det helt greit å kjøre AMD og, har ingen forkjærlighet for verken det ene eller det andre, det gjelder og nvidia vs. ati.

Andre ting jeg vil ha er jo nytt skjermkort og RAM, tipper det er greit å kjøpe 2048, eller?

Ny strømforsyning, her vil jeg ha en som er BRA og stabil.

Har hatt krøll med ustabil PSU før, og det var sinnsykt irriterende.

Tenkte og jeg skulle ha meg en peise rask harddisk, en sata2 raptor eller noe om de fortsatt eksisterer, eller noe i samme klassen, til å ha windows og spilla på, for å ha minst mulig lastetid osv.

Har noen IDE harddisker som jeg kan bruke til å legge multimedia og sånt på, men kom gjerne med forslag/anbefallinger til større harddisker til å lagre på, siden jeg har mye ledig harddiskplass.

PC-en kan gjerne være overklokkingsvennlig, men dette er ikke et absolutt kriterie..

I sammenheng med vannavkjøling kan det vurderes, og det er vel en viss sjangs for at jeg kommer til å klokke dersom jeg setter på bedre kjøler enn orginalt..

Ett siste kriterie er at jeg vil helst kjøpe alt fra samme leverandør, men kan med unntak brytes.

Har en 19"CRT skjerm nå, som jeg kjøpte for et år siden, har ikke likt LCD skjermer til nå pga "etterslep" og dårlige farger, men om noen vet om en bra skjerm, helst 19" eller større, er det bare å si i fra. Her er det viktig at skjermen er god til å spille med. Dette går utenom budsjettet til oppgraderingen av PC komponent..

Edit:

Har lurt litt på Samsung SyncMaster 204B, den var anbefalt er på hw.no så jeg og, er den bra til spilling?

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...