Gå til innhold

Forklaring på forskjellen mellom G0 og B3 stepping?

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg en grei forklaring på hva disse begrepene innebærer.

Jeg har selv en Quad 6600 og har funnet ut at den er G0 etter å ha lest litt på forumet forøvrig.

Ser at det er mye snakk om stepping G0, og at denne skal være bedre til overclocking enn B3- Hvorfor, hvordan og hvilke andre fordeler bakdeler er det? Sikkert en forklaring i forumet her fra før, men den ligger dypt begravet et sted :)

Hva kan jeg i så fall forvente å kryste ut av min prosessor på et stabilt nivå, og hva må jeg i så fall tukle med?

Uansett så er det en mulighet til å vise deres pedagogiske og kommunikasjonsmessige evner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

g0 har mindre varmeutvikling enn b3, og derfor kunne klokkes lengre.

du må tukle med volt, fsb, cpuratio kanskje... masse snodige ting i biosen og fikle på! fikl i veg.. du klarer ikkje å øydlegge noke... bare ha manualen med sida bladd opp på kordan du resetter heile sylamitten din.

du kan jo starte med kva hk du har.

Lenke til kommentar

Takk for den oppklaringen folkens.

Da er det vel bare å begynne å tukle i vei. Specsa på riggen min ligger i profilen, og hvis noen har noen gode tips tilen forsvarlig klokking på RAM, skjermkort og CPU så mottas disse med takk.

Har vært litt skeptisk til å klokke GPU via BIOS da dette er noe jeg ikke har gjort før. Problemet er at det virker som om det er en del ekstra -programmer som ikke er optimalisert for å funke i 64 bits Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...