Gå til innhold

Prosessor altfor varm... ?

StafFralLah

Anbefalte innlegg

Jeg lastet ned et program som er kalt motherboard monitor, det skal måle tempraturen i kabinettet og CPU. Men etter at jeg hadde lastet det ned og restarta PC-en en gang, så målte den at CPU tempraturen lå på 137 grader celsius og i kabinettet lå tempraturen på 35 grader celsius. Er ikke CPU tempraturen litt for høy? :ermm: Burde ikke prossesoren min være ødelagt for lenge siden?

Men jeg begynner å lure på om det er noe feil med programmet jeg bruker, eller om CPU tempratur virkelig er så varm, og at jeg burde løpe og kjøpe en ny CPU vifte før prossesoren smelter helt?

Og en siste ting, er det noen som vet om et program som måler tempraturen i kabinettet, skjermkortet og prossesoren som de anbefaler (helst gratis :p )

(Min første post her, btw) :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lastet ned et program som er kalt motherboard monitor, det skal måle tempraturen i kabinettet og CPU. Men etter at jeg hadde lastet det ned og restarta PC-en en gang, så målte den at CPU tempraturen lå på 137 grader celsius og i kabinettet lå tempraturen på 35 grader celsius. Er ikke CPU tempraturen litt for høy? :ermm: Burde ikke prossesoren min være ødelagt for lenge siden?

Men jeg begynner å lure på om det er noe feil med programmet jeg bruker, eller om CPU tempratur virkelig er så varm, og at jeg burde løpe og kjøpe en ny CPU vifte før prossesoren smelter helt?

Og en siste ting, er det noen som vet om et program som måler tempraturen i kabinettet, skjermkortet og prossesoren som de anbefaler (helst gratis :p )

(Min første post her, btw) :D

Ja, den er sånn ca 100 grader for varm.

Hvilken CPU har du ? Vifte?

Last ned http://pc-wizard-2008.en.softonic.com/, sjekk temperaturen der.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på åssen vifte jeg har, men prossessor er AMD athlon 64 +3500 tror jeg :hmm: men jeg tror det en feil med prgrammet.

og jeg kan ikke bruke everest, da må jeg betale :no:

og jeg stilte programmet på at den skulle måle celsius.

jeg kan prøve et nytt program, takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...