Gå til innhold

Gimp 2.4 ute!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjørt GIMP 2.3 siden den branchen ble startet, jeg er egentlig veldig skuffet over utviklingen (mot 2.4). Den eneste funksjonen som er verdt å nevne er støtte for fargeprofiler i RGB (og hvor mange år tok det??).

Endret av olear
Lenke til kommentar
Håper det kommer en proper port til Windows. Greit alternativ til Photoshop.

Birger :)

Du finner beta for windows her.

Har kjørt GIMP 2.3 siden den branchen ble startet, jeg er egentlig veldig skuffet over utviklingen (mot 2.4). Den eneste funksjonen som er verdt å nevne er støtte for fargeprofiler i RGB (og hvor mange år tok det??).

Jeg trodde 2.4 versjonen skulle ta i bruk GEGL, noe som vet hvor langt unna det prosjektet er?

For dem som skal bruke Gimp til bildebehandling så synes jeg det er en stor oppgradering.

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Jepp, gikk gjennom noen bilder med GIMP i kveld. Det var faktisk en del nytt.

Og nå en lettvindt måte å lage snarveier til favoritt-verktøy og filtre m.m.

Space + musbevegelsen var faktisk helt ok også. Meget hurtig.

Men mye nytt å sette seg inn i selv om jeg har brukt eldre versjoner tidligere.

Grunnen til det er at jeg har kjørt engelsk språkvalg på det meste tidligere, hehe.

Lovende! :new_woot:

Lenke til kommentar

Det har nok heller noe med at Fedora 7 ikke er en rolling release-distro, og dermed fokuserer på å oppdatere programmer med sikkerhets/bugfikser, og ikke på å oppdatere alt til nyeste versjon.

Tror nok ganske sikkert at gimp er ute i 64-bit. Er jo helt open source, og er ganske sikkert designet for å la seg kompilere fint både på 32-bits og 64-bits arkitektur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...