rocknrolf77 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Da var gimp 2.4 endelig ute i stable Masse forbedringer i grensesnitt og menyer fra 2.2 og mye annet av gode forandringer. Som for eksempel : Navigere i bildet med å holde space/mellomrom nede og flytte på musa. FINN GIMP HER! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tipper den er prikk lik RC3 som følger med ubuntu 7.10? Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En gjennomgang av noe av nyhetene er her. Dette skal testes! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Knall! Regner med at den dukker opp i pakkebrønnene til Arch om ikke lenge. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Navigere i bildet med å holde space/mellomrom nede og flytte på musa. Hmmm... jeg har allerede flyttet på musa mens jeg holder ned den mellomste mustasten i over 1 år? Er det samme funksjon? Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Man trenger ikke å holde inne noen knapp, kun space Synes dette er mye bedre enn sånn det er i ps at man må holde nede venstre musknapp og space. Mye lettere for å gjøre ting du ikke hadde tenkt til da. Særlig da hvis en tung prosess kicker inn akkurat i da du gjør det. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Håper det kommer en proper port til Windows. Greit alternativ til Photoshop. Birger Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Har kjørt GIMP 2.3 siden den branchen ble startet, jeg er egentlig veldig skuffet over utviklingen (mot 2.4). Den eneste funksjonen som er verdt å nevne er støtte for fargeprofiler i RGB (og hvor mange år tok det??). Endret 24. oktober 2007 av olear Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Håper det kommer en proper port til Windows. Greit alternativ til Photoshop. Birger Du finner beta for windows her. Har kjørt GIMP 2.3 siden den branchen ble startet, jeg er egentlig veldig skuffet over utviklingen (mot 2.4). Den eneste funksjonen som er verdt å nevne er støtte for fargeprofiler i RGB (og hvor mange år tok det??). Jeg trodde 2.4 versjonen skulle ta i bruk GEGL, noe som vet hvor langt unna det prosjektet er? For dem som skal bruke Gimp til bildebehandling så synes jeg det er en stor oppgradering. Endret 24. oktober 2007 av Govassa Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 GEGL dukker opp i 2.6, men blir vel ikke utnyttet før 2.8. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Håper det kommer en proper port til Windows. Greit alternativ til Photoshop. Birger Her finner du gimp 2.4 for windows Edit : Sorry, glemte linken. Endret 24. oktober 2007 av rocknrolf77 Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Takker masse. Laster ned as we speak. Birger Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jepp, gikk gjennom noen bilder med GIMP i kveld. Det var faktisk en del nytt. Og nå en lettvindt måte å lage snarveier til favoritt-verktøy og filtre m.m. Space + musbevegelsen var faktisk helt ok også. Meget hurtig. Men mye nytt å sette seg inn i selv om jeg har brukt eldre versjoner tidligere. Grunnen til det er at jeg har kjørt engelsk språkvalg på det meste tidligere, hehe. Lovende! Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Lite tips bare; Siden Meetthegimp lager små videoer hvor de demonstrer Gimp i bruk for fotoredigering; veldig gode for en som ikke har brukt programmet før. Disse kan også lastes (lovelig) ned fra Pirate Bay. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Lite tips bare; Siden Meetthegimp lager små videoer hvor de demonstrer Gimp i bruk for fotoredigering; veldig gode for en som ikke har brukt programmet før. Disse kan også lastes (lovelig) ned fra Pirate Bay. Takk for tipset. Dette er meget nyttig for ungene som driver på med GIMP om dagene. Og sikkert for meg selv også. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 (endret) Jeg prøvde og opptatere GIMP på Fedora 7 x64, men fikk opp at jeg hadde den nyeste versjonen. Kanskje grunnet av at GIMP ikke er komment ut i 64bit enda?? Endret 28. oktober 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Arne Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Eg har 2.4RC3, men det er vel ikkje stablen? Korleis kan eg oppdatere han? Eg har kjørt "sudo aptitude upgrade", men eg har framleis RC3! Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Det har nok heller noe med at Fedora 7 ikke er en rolling release-distro, og dermed fokuserer på å oppdatere programmer med sikkerhets/bugfikser, og ikke på å oppdatere alt til nyeste versjon. Tror nok ganske sikkert at gimp er ute i 64-bit. Er jo helt open source, og er ganske sikkert designet for å la seg kompilere fint både på 32-bits og 64-bits arkitektur. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Får nedlaste det manuelt og se da... Men jeg kan ikke se den i 64bits versjon noen steder. Plages også og finne Gimp på SourceForge.net finner bare for Windows. Og de lister jo ikke den opp på Gimp sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå