SSSø Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Ja, i går tok PC-en kvelden. Alt stoppet opp og den begynte å pipe. Da jeg skulle restarte den klarte den ikke å starte windows (tror jeg). Gjennoppretting fungerte heller ikke, så jeg måtte formatere hd'en. Dette gikk fint og alt, men nå hakker bildet hvis jeg for eksempel blar nedover på en nettside, drar noe fort over skjermen osv. Jævlig plagsomt. Hva kan det komme av? Blir bedre om jeg stiller ned oppløsningen, men altså; det har jo ikke vært sånn før, og 800X600 er ikke helt min stil. Btw, jeg har absolutt ikke peiling når det kommer til PC-er, og er egentlig ganske fornøyd med at jeg ik det hele tatt klarte å få på PC-en igjen. Takker for svar... Endret 24. oktober 2007 av Arbakadarba Lenke til kommentar
grimp Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 du må installere skjermkort driver Vis du har et nvidia skjermkort: http://www.nvidia.com Vis du har et ATI skjermkort: http://www.ati.com dette skal skal fikse problemet ditt Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 oppdater følgende: BIOS Skjermkort Lydkort DirectX (Siste oppdatering fra august/september) Nettverks kort. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hadde en cd med drivere som fulgte med PC-en. Jeg fyrte nettopp i denne og den begynte å installere en masse av seg selv. Fikk plutselig lyd, men ser ikke ut til at det hjalp på skjermkortet. Hvordan finner jeg ut hvilket skjermkort jeg har? Bare prøver meg frem med forskjellige drivere? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Oi, jeg prøvde CD-en en gang til. Denne gangen skjedde det helt andre ting. PC-en ble til noe som kan minne om et tivoli med lyd og lys og alt mulig i noen min også restartet den seg. Nå fungerer alt. Kan se ut som om jeg har et ATI-skjermkort. Takker for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå