Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen Booter ikke, vil ikke formateres heller.

Anbefalte innlegg

Hei

jeg driver med den Dell diamansion 9150 til en kamerat som ikke fungerer helt som den skal.

Det startet med at jeg formaterte PC-en fordi den var så "Foll a Sjit", når jeg skulle boote opp igjen kommer det bluescreen of death som sier at den ikke kan loade "pci.sys" dette skjer gang på gang, så jeg får for meg at jeg skal prøve og formatere med en ny cd, men da jeg kommer så langt som når jeg skal lage partisjoner, får jeg opp 4 partisjoner på 0mb,

unasett hva jeg trykker på når jeg er i dette vinduet får jeg bluescreen igjen som sier at "setupdd.sys" ikke kan loades, jeg har prøvd og bytte harddisk, tatt ut en ram brikke og byttet plass på dem, men ingen ting funker.

Det sto på microsoft sine sider at men skulle ta ut alle pci kort og se om det funker, men det gjorde det da altså ikke, i bluescreenen står også at det er skjermkortet som er problemet, men det har jeg også byttet uten hel.

Noen som har vært borti noe sånt før?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var egentlig ikke jeg som formaterte den, men jeg vet at han som gjorde det ikke kan stort om data, jeg bare sa det var jeg som gjorde det for og forenkle litt ;)

ja, jeg vet bare at å formatere via command prompt (f.ex format c:) kan skape problemer. Og jeg vet ingen løsning hvis det er det som er gjort. Sist gang jeg gjorde det sluttet CD leseren å fungere :(

Lenke til kommentar

erre med folk og feil installasjon av Dell maskiner?

okok, prøv på nytt, format så installer Windows, i BIOS må du sette SATA drive til "Combination".

Driver rekkefølge for denne Dimension maskinen:

Dell Desktop System Software

Intel® chipset drivers for ICH7 systems

PCI Express® x16 video controller driver

SigmaTel® STA9220 driver

Intel 82562GZ 10/100 Ethernet controller driver

Intel 82573L Gigabit Ethernet controller (Dimension™ 9150 / XPS™ 400 only)

Drivers for any PCI or PCI Express cards installed

Har du ikke "Drivers and Utilities" kan alle drivere hentes ned her:

http://support.euro.dell.com/support/downl...tid=&impid=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...