Steina Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det er jævlig å ha blemme ja, og det frister alltid å stikke hull på de. Men det blir faen ikke noe bedre av å stikke hull på den nei. Kjenner det svir i fingen min bare ved tanken. Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg fikk også en forbrenning, vet ikke om det var 1,2 eller 3 grads men. . Hvertfall, første dagen vi kommer til Thailand, bader hele dagen og glemmer solkrem, dagen etter var jeg helt rød og kunne nesten ikke bevege meg, og dagen etter det bobla litt av ryggen og skuldrene mine opp.. Ikke særlig deilig Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ved 3. grads forbrenning er det skadde området forkullet, huden og vevet er dødt. Ofte er også nervene rundt døde, slik at man ikke føler smerte. Det skal mye til for å få en slik forbrenning, så det er utvilsomt andregradsforbrenning. Vonde saker Lenke til kommentar
Korka Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det beste er nok å amputere hele hånda..for å være på den sikre siden. Du og den derre amputeringa di Lenke til kommentar
Ticon Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 1. grad: huden blir rød 2. grad: blemmer 3. grad: huden svidd bort, du får arr Har selv hatt 1. og 2. grad, og sett en med 3. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg og en venn av meg skulle lage kjøttdeig (var på barneskolen). Hun hadde maaasse olje i som blie fin og varm, så slapp hun hele kjøttdeigen rett ned i panna. Det spruta til alle kanter inkludert ansiktet hennes og klærne mine. Hun så ikke veldig pen ut etterpå, men det kom seg etter en god stund. Hun har ikke arr den dag i dag. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg har brunnet meg selv, flere ganger. Helt for grønnjævlig vondt, om det så er solbrent eller generelle brannskader som følge av lek med ild (noe som har skjedd flere ganger og gjør ordtaket "Brent barn skyr ilden" mer eller mindre usant). Har noen mindre arr på fingra fra lek med stekeovnen i barndommen, og noen mindre heldige minner som innebar smelta plastikk i et fingerledd, finger kraftig svidd på stikkflammer hist og her (det lukta kylling, gjorde vondt og gav meg en smak av kylling da jeg stakk fingern i kjeften - så ikke pent ut i nærmere ettertid, men helt ok nå) og har en kompis som presterte å få huden til å boble da han lekte med Axe og en tom colaflaske og lighter. Minstesøss brant seg på en grønnjævlig måte på et eller annet og fikk ei feit, gul blemme fylt med ekkel væske da hu var liten. Så helt jævlig ut og hu gikk med hånda i bandasje i lang tid etterpå. Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 En fyr på skolen måtte gå med bandasje og masse styr fordi han hadde brent seg. Jeg er ikke sikker på hvilken grad det var, men det så faen ikke godt ut. Lenke til kommentar
Kim1231451 Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Som nevnt tidligere har jeg også brent meg på pizza xD Den første biten jeg tok av pizzaen så hang osten igjen og traff haka mi xD Var jævla vondt, ingen som skjønnte hvordan jeg klarte det xD Har arr enda xD Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 En gang mens jeg stekte vafler falt den øverste delen av vaffeljernet ned på hånden min. Haha, hadde et halvt hjerte-brennemerke på hånden en stund Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Det nest verste jeg har vært borte i er når jeg spiste fersk og veldig varm ostepølse. Skulle ta den første biten og plutselig spruter det en mengde gloheit ost rett mellom nesen og overleppen. Brant meg så sinnsykt der. Ingen god opplevelse det der. ^^ Når jeg var liten, kanskje rundt seks år var familien på vei mot hytten. På veien skulle vi ta en ferge et godt stykke og hadde ganske god tid på oss. Så mens vi var nede ved kafeterien sto jeg ved iskremdisken. Så kommer det en gammel dame og søler gloheit suppe over hele den ene skulderen min. Og den gloheite suppen renner selvfølgelig nedover langs ryggen. Føltes ut som om jeg hadde lugget i solen i en uke og stekt meg. ^^ Endret 27. oktober 2007 av Snorre Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg skulle lage skikkelig wok idag med skikkelig wok panne som jeg skaffet meg på ikea for 50 kr!Smart som jeg var hadde jeg tenkt å kaste grønnsakene ned i pannen for å få hendene kjappest mulig bort fra den varme oljen... Det virket mot sin hensikt og jeg fikk 3. grads forbrenning på ringfinger og lillefinger. Tips : ALDRI kast grønnsaker ned i en wok panne.. Bruk brettet du kuttet opp grønnsakene på og skyv det av! Haha, burn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå