Gå til innhold

Jeg brant meg idag!

Pansergnom

Anbefalte innlegg

Jeg skulle lage skikkelig wok idag med skikkelig wok panne som jeg skaffet meg på ikea for 50 kr!

Smart som jeg var hadde jeg tenkt å kaste grønnsakene ned i pannen for å få hendene kjappest mulig bort fra den varme oljen...

Det virket mot sin hensikt og jeg fikk 3. grads forbrenning på ringfinger og lillefinger.

Tips :

ALDRI kast grønnsaker ned i en wok panne.. Bruk brettet du kuttet opp grønnsakene på og skyv det av!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker jeg brant meg som faen på fingrene da jeg hadde sigar på nyttårsaften for en stund siden. Kjente ingenting der og da, men dagen etterpå kjente jeg det og vel så det.

Har fått greit vondt på hendene grunnet litt uforsiktighet med forskjellige syrer og baser på universitetet også, men det blir en annen type sår.

Lenke til kommentar

haha tror olje gjør ganske vondt ja. En gang på heimkunnskapen husker jeg vi skulle lage potetgull. Når jeg skulle putte det oppi gryta så heiv jeg en bit i lufta med den ene hånda og daska til som i tennis med den andre og traff midt i gryta men det skvulpa en jævlig svær skulp på hånda til Hamid som begynte å hylskrike. Hahah good times

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar
fikk 3. grads forbrenning på ringfinger og lillefinger.
fikk 3grads forbrenning en gang jeg også..

Det er noe dere har konstantert selv tipper jeg. 3grad forbrenning er nok endel verre enn dere tror, og jeg har liten tro på at dere var hos legen med disse småtingene

Det var nok en 2. grads forbrenning.

Lenke til kommentar

Flammer og fylla = nei. En kompis av meg gjorde noe skikkelig idiotisk en gang (10-15 år siden tror jeg). Han skulle vise hvor "tøff" han var så han holdt lighteren rett under underarmen i et par minutter, så huden begynte å boble og det lukta svidd. Gjett om han sleit noen uker i etterkant.

Lenke til kommentar

Kan være at det bare er andre grads forbrenning, men min mor som er sykepleier sa det var ihvertfall andre grads så jeg antok at det var litt verre.

Idag ser det ut som om jeg har badehud på fingeren jeg brant meg på... Er en eneste stor boble med vann i på den siden av fingeren jeg brant meg på :p

Var heldigvis ikke like gale på lillefingeren.

Ekstremt fristende å stikke hull på da jeg ikke klarer å bøye fingen skikkelig fordi boblen strammer seg sånn når jeg gjør det :(

Jeg må foresten anbefale noe som heter Burn shield med hydrogel i... Helt konge, tror det hadde sett verre ut idag om jeg ikke hadde hatt det på igår siden jeg brant meg

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Det ser mindre ut enn det er :p Men klarte ikke å få et skikkelig bilde uansett hvor mye jeg vridde og vendte kameraet.

Ja, fristet veldig å stikke hull på det før jeg gikk på trening idag men tenkte det var best å la være. Men hvor lang tid vil det ta før den vannblemmen forsvinner?

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...