Sylar777 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 prøvde og starte PC-en etter jeg har fiksa PSU! men får opp denne meldinga= nvidea boot media failure! og har kobla de ledningene rett håper jeg! når det gjelder grafikkortet" eller gjelder d noe annet? ? håper jeg får svar av noen som har litt peiling! Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Boot media failure betyr at maskinen ikke finner noe operativsystem den kan boote til. Du bør kanskje endre harddisk-ordren i BIOS eller noe slikt hvis du har et operativsystem installert. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 når det står nvidia boot media er det sansynligvis pga. den prøver å boote fra noe som er knyttet til hovedkortet, ikke nødvendigvis harddisken. Du kan f.eks. ha valgt ved en feil i bios at maskinen skal boote fra den innebygde nettverkskontrolleren (som da vil kunne være en nvidia enhet om du har et nvidia-chipset hovedkort). jeg ville sjekke boot-rekkefølgen i bios... -Stigma Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 når det står nvidia boot media er det sansynligvis pga. den prøver å boote fra noe som er knyttet til hovedkortet, ikke nødvendigvis harddisken. Du kan f.eks. ha valgt ved en feil i bios at maskinen skal boote fra den innebygde nettverkskontrolleren (som da vil kunne være en nvidia enhet om du har et nvidia-chipset hovedkort). jeg ville sjekke boot-rekkefølgen i bios... -Stigma Men Koblingene er vel rett da?! men så d er bios det er problem med! har aldri vært borti bios før! hva skal jeg gjøre? PC stuff er vel ikke min sterkeste side! bare elsker og spille:P Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 når det står nvidia boot media er det sansynligvis pga. den prøver å boote fra noe som er knyttet til hovedkortet, ikke nødvendigvis harddisken. Du kan f.eks. ha valgt ved en feil i bios at maskinen skal boote fra den innebygde nettverkskontrolleren (som da vil kunne være en nvidia enhet om du har et nvidia-chipset hovedkort). jeg ville sjekke boot-rekkefølgen i bios... -Stigma Men Koblingene er vel rett da?! men så d er bios det er problem med! har aldri vært borti bios før! hva skal jeg gjøre? PC stuff er vel ikke min sterkeste side! bare elsker og spille:P Du burde endre emnetittelen din på denne saken til noe som er forklarende. Har jo ingenting å gjøre med strømforsyningen din å gjøre...feks. problemer med å boote fra hardisken. Lenke til kommentar
Sylar777 Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 vel egentlig har du rett i d.. men det da at problemet oppsto da jeg installerte den nye strømforsyneren! Vel kan du gi meg en link til et bios forum? Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Les i manualen til hovedkortet ditt hvordan du endrer hva som skal bootes fra i BIOS. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Eller hør med en nerd som vet hva han/hun kanskje skal gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå