salah Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ja, fikk meg ADSL Turbo for noen dager siden, og jeg måtte betale 1000 kr for en bredbåndspatrulje som skulle komme bort til oss og sette opp dette. Hun ordnet en del ting fram og tilbake, og hadde et lite maskin som hun sjekket linja med, og hun mente den fungerte. Ok tenkte jeg, herlig. Routeren måtte jo bli satt opp, og det tilbød jeg meg å gjøre selv. Hun nektet for dette, og mente routeren min kunne bare ha 4 MBps overføring og hvis jeg skulle bruke den ville Telenor sette ned linja mi til 4 MBps, selv om jeg betaler for 16. Jeg måtte kjøpe meg en router fra hun, denne koster meg 898 kroner. Summen totalt ligger på 1900 kroner hittil. Hun ga meg en router, og jeg ba henne sette denne opp, noe (jeg trodde) hun hadde gjort da hun ga meg en klistremerke med WEP-passordet mitt på. Hun sa denne routeren var satt opp og fungerte greit. Hun dro av gårde, og jeg var like spent som en liten unge som får kinderegg, løp på datarommet og prøvde nett-tilgangen. Men neida, til min store skuffelse. Jeg begynte selv å prøve å fikse linja, men uten hell. Jeg så et alternativ, og det var å ringe Telenors kundeservice. Han jeg snakka med babla om et eller annet med brukernavn og passord, og det hadde jeg selvfølgelig tastet inn riktig, vi gjentok bokstavene i brukernavn og passord sammen sakte, som et barn skal si alfabetet for første gang. Vi kom ingen vei, og samtalen kostet meg 173,86 kroner. Jeg ble bedt om å ringe et 820-nummer hvor det kostet 26 kroner minuttet. Jeg ringte dit, og mannen over linja brukte sin tid på å tenke seg om hvordan han skulle hjelpe meg. Etter litt snakk kom han fram til at det var feil router han snakka om. Og fram og tilbake her også, 255,79 kroner. Totalt 2255 kroner kostet dette meg i etablering. Og vet dere hva feilen var? Brukernavnet mitt er brukernavn@online.no som verken står i noen av brevene jeg har fått, som verken kundeservice eller Telenoreksperten nevnte noen ting om, selv om vi gjentatte ganger gikk gjennom det samme brukernavnet sammen. I tillegg kommer jo naturligvis 460 kroner i abb. pris og 60 kroner fordi jeg ikke har fasttelefon. Jeg føler meg så svindlet som jeg kan bli, og 2700 kroner har rett og slett blitt for mye. Spørsmålet mitt er, slipper Telenor virkelig så billig unna? Jeg foretrekker nesten seriøst fengsel framfor å betale dem ytterligere 1000 kroner for å bryte abbonentet. Kan noen hjelpe meg her? Som student kan jeg rett og slett ikke bare betale så mye penger for en feil som er Telenors. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg ville prøvd å sende en mail med med en saklig forklaring av problemet i første omgang. Posten din her burde være et godt utgangspunkt. Dersom problemet var såpass enkelt som du forklarer og det tok såpass lang tid for kundeservice å finne ut bør ikke kunden sitte igjen med belastningen mener jeg... Edit: Men ville droppet alle referanser til "svindel" da det her tydeligvis dreier seg om manglende dokumentasjon & evt.kompetanse. Men om du mener at det faktisk er svindel med i bildet er vel politiet den rette instansen for slikt. Endret 23. oktober 2007 av Vice Lenke til kommentar
Loko Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 når du har 16 mbit linje så går jeg ut fra at du har ADSL2+ og da trenger man et eget modem som støtter dette. Såvidt jeg veit tilbyr telenor kun 6 mbit på vanlig adsl, så det at linja kunne bli satt ned kan faktisk stemme, men tror dette er en liten miks av missforståelser. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ville nok sendt en e-post til Telenor, og forklart saken. Og satset på å få tilbakebetalt noe av summen. Det er klart at Telenor har skyld i mye av dette. Birger Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det kan som sagt hende at modemet ditt ikke støttet ADSL 2+ og da vil du måtte ha et nytt modem. Bredbåndspatruljen driver også med salg, men 900 kr. for multimodemet deres er ikke all verden. (vil tro det er den boksen) Derfor du må betale såpass mye for support er jo nettopp pga. månedsprisen. * Dette abonnementet kan kun bestilles på web og gir bare tilgang til kundeservice via Telenoreksperten på 820 90 100. Eventuelle kampanjetilbud og rabatter gjelder ikke for ADSL Turbo. Altså for de som sjelden trenger support. På Online.no ligger det veiledninger til hvordan man setter opp modemet/routeren: Bredbåndspatruljen skulle såklart ikke gått før du var på nett og du burde jo da få en litt hyggeligere pris da de rett og slett ikke har gjort jobben sin. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 (endret) Det stod i forbindelse med dette abonnementstilbudet at man kan ikke bruke modem som er eldre en 2 år. Endret 1. november 2007 av geirm Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Altså for de som sjelden trenger support.Det forutsetter jo at de klarer å gi beskjed om hva brukernavnet man skal logge på med er. Jeg kan bekrefte at de svart på hvitt forteller deg at brukernavnet ditt er xxx, når du må bruke [email protected]. Bredbåndspatruljen skal selvfølgelig heller ikke gå før de har fått deg på nett, jeg trodde det var jobben deres. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 (endret) Kutta ikke Telenor ut dette med brukernavn og passord for i 2006 eller noe slikt? Trodde det bare ble brukt til forskjellige tjenester online nå, som mail, TV, filmer o.l. Skal se om jeg finner kilde på det. Edit: Meh, forvirrer det vel med noe annet... Fant ingen link umiddelbart ihvertfall. Endret 5. november 2007 av TheScorp Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Telenor bruker fremdeles RASPPPoe protokollen, men nå legges heller brukernavn og passord inn i selve modemet. Derav slipper vanlige brukere og forrandre på sine instillinger på PC-en. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Derav slipper vanlige brukere og forrandre på sine instillinger på PC-en. For det er jo sååå mye enklere for vanlige brukere å forandre på brukernavnet i modemet enn på PC-en, eller hva? (Spesielt når det er vanskelig for telenor å fortelle kundene hvilket brukernavn de faktisk skal bruke...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå