Gå til innhold

Telenors kundeservice. Svindler de oss?


salah

Anbefalte innlegg

Ja, fikk meg ADSL Turbo for noen dager siden, og jeg måtte betale 1000 kr for en bredbåndspatrulje som skulle komme bort til oss og sette opp dette. Hun ordnet en del ting fram og tilbake, og hadde et lite maskin som hun sjekket linja med, og hun mente den fungerte.

 

Ok tenkte jeg, herlig. Routeren måtte jo bli satt opp, og det tilbød jeg meg å gjøre selv. Hun nektet for dette, og mente routeren min kunne bare ha 4 MBps overføring og hvis jeg skulle bruke den ville Telenor sette ned linja mi til 4 MBps, selv om jeg betaler for 16. Jeg måtte kjøpe meg en router fra hun, denne koster meg 898 kroner. Summen totalt ligger på 1900 kroner hittil. Hun ga meg en router, og jeg ba henne sette denne opp, noe (jeg trodde) hun hadde gjort da hun ga meg en klistremerke med WEP-passordet mitt på. Hun sa denne routeren var satt opp og fungerte greit.

 

Hun dro av gårde, og jeg var like spent som en liten unge som får kinderegg, løp på datarommet og prøvde nett-tilgangen. Men neida, til min store skuffelse. Jeg begynte selv å prøve å fikse linja, men uten hell. Jeg så et alternativ, og det var å ringe Telenors kundeservice. Han jeg snakka med babla om et eller annet med brukernavn og passord, og det hadde jeg selvfølgelig tastet inn riktig, vi gjentok bokstavene i brukernavn og passord sammen sakte, som et barn skal si alfabetet for første gang. Vi kom ingen vei, og samtalen kostet meg 173,86 kroner. Jeg ble bedt om å ringe et 820-nummer hvor det kostet 26 kroner minuttet. Jeg ringte dit, og mannen over linja brukte sin tid på å tenke seg om hvordan han skulle hjelpe meg. Etter litt snakk kom han fram til at det var feil router han snakka om. Og fram og tilbake her også, 255,79 kroner.

 

Totalt 2255 kroner kostet dette meg i etablering. Og vet dere hva feilen var? Brukernavnet mitt er brukernavn@online.no som verken står i noen av brevene jeg har fått, som verken kundeservice eller Telenoreksperten nevnte noen ting om, selv om vi gjentatte ganger gikk gjennom det samme brukernavnet sammen.

 

I tillegg kommer jo naturligvis 460 kroner i abb. pris og 60 kroner fordi jeg ikke har fasttelefon. Jeg føler meg så svindlet som jeg kan bli, og 2700 kroner har rett og slett blitt for mye. Spørsmålet mitt er, slipper Telenor virkelig så billig unna? Jeg foretrekker nesten seriøst fengsel framfor å betale dem ytterligere 1000 kroner for å bryte abbonentet. Kan noen hjelpe meg her? Som student kan jeg rett og slett ikke bare betale så mye penger for en feil som er Telenors.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å sende en mail med med en saklig forklaring av problemet i første omgang. Posten din her burde være et godt utgangspunkt. Dersom problemet var såpass enkelt som du forklarer og det tok såpass lang tid for kundeservice å finne ut bør ikke kunden sitte igjen med belastningen mener jeg...

Edit: Men ville droppet alle referanser til "svindel" da det her tydeligvis dreier seg om manglende dokumentasjon & evt.kompetanse. Men om du mener at det faktisk er svindel med i bildet er vel politiet den rette instansen for slikt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

når du har 16 mbit linje så går jeg ut fra at du har ADSL2+ og da trenger man et eget modem som støtter dette.

 

Såvidt jeg veit tilbyr telenor kun 6 mbit på vanlig adsl, så det at linja kunne bli satt ned kan faktisk stemme, men tror dette er en liten miks av missforståelser.

Lenke til kommentar

Det kan som sagt hende at modemet ditt ikke støttet ADSL 2+ og da vil du måtte ha et nytt modem. Bredbåndspatruljen driver også med salg, men 900 kr. for multimodemet deres er ikke all verden. (vil tro det er den boksen)

 

Derfor du må betale såpass mye for support er jo nettopp pga. månedsprisen.

* Dette abonnementet kan kun bestilles på web og gir bare tilgang til kundeservice via Telenoreksperten på 820 90 100. Eventuelle kampanjetilbud og rabatter gjelder ikke for ADSL Turbo.

Altså for de som sjelden trenger support.

På Online.no ligger det veiledninger til hvordan man setter opp modemet/routeren:

xp-connection-wizard-06.gif

 

Bredbåndspatruljen skulle såklart ikke gått før du var på nett og du burde jo da få en litt hyggeligere pris da de rett og slett ikke har gjort jobben sin.

Lenke til kommentar

Kutta ikke Telenor ut dette med brukernavn og passord for i 2006 eller noe slikt? Trodde det bare ble brukt til forskjellige tjenester online nå, som mail, TV, filmer o.l. Skal se om jeg finner kilde på det.

 

Edit: Meh, forvirrer det vel med noe annet... Fant ingen link umiddelbart ihvertfall.

Endret av TheScorp
Lenke til kommentar
Derav slipper vanlige brukere og forrandre på sine instillinger på PC-en.

For det er jo sååå mye enklere for vanlige brukere å forandre på brukernavnet i modemet enn på PC-en, eller hva? (Spesielt når det er vanskelig for telenor å fortelle kundene hvilket brukernavn de faktisk skal bruke...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...