Gå til innhold

Program som kan lese av tempratur

Anbefalte innlegg

Hei har nvidia geforce 8400Mg i en bærbar som jeg har overklokket men vil gjerne finne ut tempraturen.

Everest leser ikke av noe som helst.

Notebook hardware controller leser av at cpu er ca 50 grader

Coretemp leser av at cpu er 40 grader

Finner ingen tempraturer i Bios. Men trodde at cpu og gpu tempratur skulle være ganske like.

Har dere noen programmer jeg kan bruke for å finne ut tempraturen til mitt Nvidia skjermkort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

123_367052.JPG

Dette vinduet kommer opp når du trykker på ikonet, og da trykker du på der det er markert med grønn pil, etterfulgt av den røde. Da kommer det opp et nytt vindu med oversikt over kjernefrekvensene og mye forskjellig. Over de aktuelle grafene står det oppgitt hvilken verdi de viser.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Kortet mitt ligger på rundt 50 grader idle nå, men også dette varier fra kort til kort, og med hvilken kjøling som brukes og luftflyten gjennom kabinettet. Om kortet kommer opp i 70-90grader under spilling så er det helt normalt, i alle fall på en bærbarpc som vil være litt varmere grunnet redusert luftstrøm. Men bekker det 100-110 så bør man kansje begynne å følge med på tempen og hvordan kortet oppfører seg. Kjør en runde med 3d mark, eller følg med når du spiller så finner du ut hva tempen ligger på sånn ca.

Lenke til kommentar

Se om Expert tool fuunker. prøv å google det.

Du kan Skjekke Temp, klokke det til en grad og stille på GPU vifte :)

Vet ikke om det funker. Men du kan iallefal skjekke :)

Se om Expert tool fuunker. prøv å google det.

Du kan Skjekke Temp, klokke det til en grad og stille på GPU vifte :)

Vet ikke om det funker. Men du kan iallefal skjekke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...