Ja9boy Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei har nvidia geforce 8400Mg i en bærbar som jeg har overklokket men vil gjerne finne ut tempraturen. Everest leser ikke av noe som helst. Notebook hardware controller leser av at cpu er ca 50 grader Coretemp leser av at cpu er 40 grader Finner ingen tempraturer i Bios. Men trodde at cpu og gpu tempratur skulle være ganske like. Har dere noen programmer jeg kan bruke for å finne ut tempraturen til mitt Nvidia skjermkort? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Prøv rivatuner, mulig den funker. Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Finner ikke hvor jeg kan finne tempraturen i rivatuner. Kan du sende et bilde eller forklare litt? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Dette vinduet kommer opp når du trykker på ikonet, og da trykker du på der det er markert med grønn pil, etterfulgt av den røde. Da kommer det opp et nytt vindu med oversikt over kjernefrekvensene og mye forskjellig. Over de aktuelle grafene står det oppgitt hvilken verdi de viser. Endret 23. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Ja9boy Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Tusen takk Fant ut at skjermkortet ligger på 66 grader ved normalt bruk. Men frykter hva den ligger på ved spilling. Hva er normal tempratur for spilling og normalt bruk? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Kortet mitt ligger på rundt 50 grader idle nå, men også dette varier fra kort til kort, og med hvilken kjøling som brukes og luftflyten gjennom kabinettet. Om kortet kommer opp i 70-90grader under spilling så er det helt normalt, i alle fall på en bærbarpc som vil være litt varmere grunnet redusert luftstrøm. Men bekker det 100-110 så bør man kansje begynne å følge med på tempen og hvordan kortet oppfører seg. Kjør en runde med 3d mark, eller følg med når du spiller så finner du ut hva tempen ligger på sånn ca. Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Mitt GeForce 6600GT som kjøles med en vifteløs heatpipe kjøler ligger på 40 grader idle og ca 55 grader ved load. SiSoft Sandra kan også brukes til å sjekke GPU temperaturen Lenke til kommentar
Snakenapster Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Se om Expert tool fuunker. prøv å google det. Du kan Skjekke Temp, klokke det til en grad og stille på GPU vifte Vet ikke om det funker. Men du kan iallefal skjekke Se om Expert tool fuunker. prøv å google det. Du kan Skjekke Temp, klokke det til en grad og stille på GPU vifte Vet ikke om det funker. Men du kan iallefal skjekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå