Gå til innhold

problemer med limwire i vista

dan83

Anbefalte innlegg

hei

ordna meg en acer 5613 med vista for et par dager siden og lastet ned limewire i dag, men det er et lite problem. Når jeg søker etter artist/sang så søker den LENGE uten at det kommer opp noen treff. I xp så kom det jo som regel masse treff med engang(så lenge det ikke var ukjent artist/sanger)

Noen som vet hva dette kan være, er det vista som er skyldig muligens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at du er tilkoblet til internett og at tilkoblingen til gnutella nettverket er opprettet før du begynner å søke?

BTW: Dette har vel ikke så mye å gjøre med at at maskinen er bærbar.

Endret av alec1
Lenke til kommentar
Har du sjekket at du er tilkoblet til internett og at tilkoblingen til gnutella nettverket er opprettet før du begynner å søke?

BTW: Dette har vel ikke så mye å gjøre med at at maskinen er bærbar.

er kobla til nette,men hva er gnutella nettverket?

Åssen får jeg sjekka det?

Er litt ny på dette her skjønner jeg?

Lenke til kommentar

Gnutella nettverket er det P2P nettverket LimeWire er koblet til og det er det som gjør at du kan finne andre brukere og deres delte filer. Bruker ikke LimeWire selv så vet ikke helt hvor du ser om du er tilkoblet, men etter å ha sett på noen bilder tror jeg det er nederst i venstre hjørne du kan se om du er tilkoblet.

Endret av alec1
Lenke til kommentar
Gnutella nettverket er det P2P nettverket LimeWire er koblet til og det er det som gjør at du kan finne andre brukere og deres delte filer. Bruker ikke LimeWire selv så vet ikke helt hvor du ser om du er tilkoblet, men etter å ha sett på noen bilder tror jeg det er nederst i venstre hjørne du kan se om du er tilkoblet.

ok, takk

men tror jeg er koblet til nette som limewire bruker, siden jeg får beskjed om at jeg er koblet til nette før den søker

Noe annet det kan være, kan det være norton på noen som helst måte, eller vista kanskje(hvis man ser bort ifra brannmuren, som jeg vet er av)?

Lenke til kommentar

Sjekk at UPNP er i unntakslista i brannmuren.

Sjekk at UPNP er aktivert på din router.

Det kan virke som at du har manuell portforwarting på din router. Det vil bety at din gamle pc, som har en annen macadresse på nettkortet enn din nye, vil ha en annen ip enn den gamle, som igjen vil gjøre at portforwardinga ikke funker. Prøv å forwarde riktige porter manuellt i routeren mot ipen til den nye PC-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...