Gå til innhold

hvilken vifte bør jeg installere

gotdotnet

Anbefalte innlegg

Hei

Abit IS7, 3GB ram, Pentium 2.6GHz

Min datamaskin har i dag 2 vifter: 1 vifte på PSU og 1 vifte på CPU. For noen måneder siden så erstattet jeg chipsetvifta med en Zalman Chipset cooler NBF47. Jeg åpnet kabinettet for ei uke siden og oppdaget at den ene festekroken som chipsetkjøleren var festet til hadde gått sunn / falt av... Er ikke sikker på om jeg kan installere ny chipset cooler der fordi det bare finnes en festekrok rundt chipsettet....

Data hentet fra bios:

Active Temperature 70 grader

System Temperature 36 grader

Jeg vurderer å kjøpe 2 vifter som jeg montere i kabinettet (Chieftec Dragon Midi - 4 år gammelt), Men er ikke sikker på slags vifter jeg bør kjøpe. Kabinettet har plass til 80mm (har ikke plass for 120mm vifter) vifter foran og bak... Min ide var å sette opp ei vifte i fronten som blåser luft inn i kabinettet. Og ha ei vifte bak som blåser lufta ut av kabinettet...

Er ute etter vifter som kjøler godt og som ikke bråker så mye. Fordel om man kan justere hastigheten på dem ogpå

Hva anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt eget trange system og en Zalman chipsett kjøler blir veldig varmt under spilling. Har 3 stk. 17 dB Mist vifter. Den ene sitter i front til å blåse over chipsett kjøleren men sliter en del. Kjøleren sitter farlig nær skjermkortet som også blir godt å varmt under spilling.

Til jul skal jeg kaste ut IDE disken og brenneren og inn med tynne sata kabler og kanskje en bedre vifte i front. Håper på bedre luft flyt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...