Gå til innhold

Asus P5K3 Deluxe

anders!

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ha meg et nytt HK etter at mitt EVGA døde i forrige uke. Har sett på Asus P5K3 Deluxe/WiFi-AP. Dette virker veldig fristende. Har tenkt til å kjøre det sammen med 2GB Crucial BallistX og en E6600.

Er dette kortet noe å satse på eller burde jeg velge noe annet. Har planer om å oppgradere til DDR3 senere så det er bare et luss at det har støtte for dette. Kom gjerne med andre anbefalinger i den samme prisklassen, maks 1500.

AndersdD :)

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

P5K3 har støtte for KUN DDR3, og ikke DDR2 i det hele tatt. Skal du ha mulighet for DDR3 senere er P5KC et greit valg. (dog ikke like overklokkbart)

Skal jeg anbefale et hovedkort vil jeg si Abit IP35 Pro, Asus P5K Premium eller kanskje aller helst Gigabyte GA-X38-DQ6. :)

Abit IP35 Pro og Asus P5K Premium er basert på P35(dvs 16x+4x PCI-E 1.1 slots), mens Gigabyte GA-X38-DQ6 er basert på det nyere X38-chipsettet(med bl.a. 2x PCI-E 2.0-slot'er).

Lenke til kommentar

Tusen takk. Var like før jeg bestilte nå. Skal se litt på de kortene du anbefaler! Kom gjerne med flere anbefalinger!

Edit: Tror ikke jeg går for x38 kort. Opplevde masse feil med mitt 680i SLI kort da dette var det hotteste og nyeste. Tror jeg går for et P35 kort, hørt mye positivt om dette!

Endret av AndersdD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...