Emomilol Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hei, prøver å kompilere denne, men ingenting går slik jeg vil det. Jeg sitter på en Vista maskin, med Microsoft Visual C++ 2005 express edition. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor #include <iostream> using namespace std; #define ROWS 7; #define COLUMNS 7; int menu(); void resetList(); void dispList(); int aList[ROWS][COLUMNS]; int main() { resetList(); dispList(); cin.get(); cin.ignore(); return 0; } int menu() { int i = 0; char a = 'n'; do{ cout << "[1] Add to list\n" << "[2] Delete from list\n" << "[3] Reset\n>"; cin >> i; }while(i == 0); if(i == 3) { cout << "Are you sure you want to reset the list? (y/n)\n>"; cin >> a; if(a == 'y') return 3; // returns if user wants to reset list } else if(i == 2 || i == 3) return i; // returns if user wants to add or delete from list } void resetList() { for(int x = 0; x < ROWS; x++) { for(int y = 0; y < COLUMNS; y++){ aList[x][y] = "0"; } } } void dispList() { for(int i = 0; i < ROWS; i++) { for(int a = 0; a < COLUMNS; a++) { cout << aList[i][a]; } cout << "\n"; } } Her er build loggen: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ------ Build started: Project: array looping working perhaps, Configuration: Debug Win32 ------ Compiling... main.cpp .\main.cpp(11) : error C2143: syntax error : missing ')' before ';' .\main.cpp(11) : error C2143: syntax error : missing ']' before ')' .\main.cpp(11) : error C2143: syntax error : missing ';' before ')' .\main.cpp(11) : error C2059: syntax error : ')' .\main.cpp(11) : error C2059: syntax error : ']' .\main.cpp(11) : error C2143: syntax error : missing ')' before ';' .\main.cpp(11) : error C2059: syntax error : ']' .\main.cpp(47) : error C2146: syntax error : missing ')' before identifier 'x' .\main.cpp(47) : error C2059: syntax error : ';' .\main.cpp(47) : error C2059: syntax error : ')' .\main.cpp(48) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{' .\main.cpp(49) : error C2146: syntax error : missing ')' before identifier 'y' .\main.cpp(49) : error C2059: syntax error : ';' .\main.cpp(49) : error C2059: syntax error : ')' .\main.cpp(49) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{' .\main.cpp(50) : error C2065: 'x' : undeclared identifier .\main.cpp(50) : error C2065: 'y' : undeclared identifier .\main.cpp(57) : error C2146: syntax error : missing ')' before identifier 'i' .\main.cpp(57) : error C2059: syntax error : ';' .\main.cpp(57) : error C2059: syntax error : ')' .\main.cpp(58) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{' .\main.cpp(59) : error C2146: syntax error : missing ')' before identifier 'a' .\main.cpp(59) : error C2059: syntax error : ';' .\main.cpp(59) : error C2059: syntax error : ')' .\main.cpp(60) : error C2143: syntax error : missing ';' before '{' .\main.cpp(61) : error C2065: 'i' : undeclared identifier .\main.cpp(61) : error C2065: 'a' : undeclared identifier Build log was saved at "file://c:\Users\Emil\Documents\Kodede program\19. okt. 07\array looping working perhaps\array looping working perhaps\Debug\BuildLog.htm" array looping working perhaps - 27 error(s), 0 warning(s) ========== Build: 0 succeeded, 1 failed, 0 up-to-date, 0 skipped ========== Noen som vet hva jeg har gjort galt? Endret 23. oktober 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
Paull Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ikke ha semikolon etter #define (linje 4 og 5), og "0" er en streng, så linje 50 må endres til hva du vil ha det til ( '0' eller 0 ). Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Takk for super raskt og super rett svar. Jeg måtte endre linje 50 til 0, ellers ble '0' om til 56. EDIT: I tillegg til #define linjene. Nå klarer jeg å kjøre programmet, men allikevel så får jeg en popup som sier: "Debugging information for 'array loop working perhaps.exe' cannot be found or does not match. Binary was not built with debug information" Hvis jeg svarer nei på denne så lukker programmet seg, både i release og debug mode ... Endret 23. oktober 2007 av Emomilol Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Bytt fra Release til Debug på alle deler av programmet. Pass på at du bruker debug biblioteker også. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Det funket forresten fint med CTRL + F5. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Fordi da skrur den av all debug i programmet Lenke til kommentar
martbo Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Stenges grunnet brudd på tre-ords-regelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg