Gå til innhold

Sende tilbake "dødt" hovedkort - hvilke krav/rettigheter?

hYLeAPe

Anbefalte innlegg

Hei

Midt hovedkort døde mystisk etter at jeg byttet kjøler. Jeg brukte hele tiden antistisk lenke. Cpu på kortet ble overklokket. Og etter at jeg monterte kjøleren nektet den og starte. Jeg har testen med en annen cpu, minne og grafikk-kort og ingen ting hjalp.

Hvilke krav og rettigheter har jeg om jeg sender det inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm....har du forsøkt å resette BIOS.....problemet ditt høres veldig ut slik som min maskin oppfører seg etter litt overdreven klokking.

Forøvrig har jeg ikke så stor erfaring med å sende tilbake ting, men på Komplett.no har jeg hatt veldig god erfaring med service. Der er det et eget område forbundet med klagesaker.......etter litt mailkorrespondanse er alt vel :)

Lenke til kommentar

En tekniker vil vurdere hovedkortet og er det en produksjonsfeil så dekkes det, men kommer feilen fra feil bruk vil du ikke få dette dekt på garanti eller reklamasjonsretten din.

Er vel rett og slett bare å vente til de tar kontakt med deg. Hvis det ikke blir dekt må de isåfall legge fram bevis på hvorfor det ikke dekkes. (f.eks. noe som har smeltet pga. ekstrem varme)

Lenke til kommentar
Hei

Midt hovedkort døde mystisk etter at jeg byttet kjøler. Jeg brukte hele tiden antistisk lenke. Cpu på kortet ble overklokket. Og etter at jeg monterte kjøleren nektet den og starte. Jeg har testen med en annen cpu, minne og grafikk-kort og ingen ting hjalp.

Her har du vel ingen rettigheter,for ved overklokking faller garantien bort .

Lenke til kommentar
Hei

og de finner ut alt av gamle instillinger com har vært i BIOS?

Lenke til kommentar
Hei

og de finner ut alt av gamle instillinger com har vært i BIOS?

Hva de finner ut av vet ikke jeg,jeg viser til hvilke rettigheter en har og prøver noen seg utover dette er det lovstridig og direkte synd og skam for det er andre kunder som får svi for det.

Har en brutt betingelsene,får en også være såpass ærlig og voksen at en er istand til å ta konsekvensen av det og ikke forsøke å svindle andre.

Lenke til kommentar
Hei

Man har uansett reklamasjonsrett. Dersom overklokkingen ikke har hatt noe å si for defekten, vil heller ikke reklamasjonsretten falle bort. Hvis overklokkingen faktisk forårsaket feilen - og hovedkortet ikke kan forventes å overklokkes (noe man jo skulle tro det skulle tåle, siden bios tillater det?) - så er nok saken tapt.

Men siden dette skjedde like etter et kjølerbytte, så er det kanskje mer sannsynlig at trådstarter har fysisk skadet kortet? Det vil jo isåfall oppdages, dersom butikken gjør jobben sin.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...