Gå til innhold

Xbox 360 eller PS3?

Aleks

Anbefalte innlegg

Det er flere som spår at 2008 skal bli Playatation 3 sitt år. Da skal det komme mange nye titler til PS3 og spillene skal begynne å komme for fullt. Hvis du tenker over det så er det en ganske billig med PS3 i forhold til å kjøpe 360 og en egen Blu-Ray spiller. Blu-Rayen kommer fort oppimot 2000 for en god en.

Har en kompis som har kjøpt 360 Elite. Den bråkte ganske bra, minst like mye som den første PS2 versjonen.

Endret av S_B_R
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen eksempler på gode titler som kommer til og gjøre 2008 til ps3 sitt spillår?

Og en ting.. så på spaceworld(strømmen) og der var prisene på spillene sykt høye, var oppi 700 kr o_0

Er det sånn overalt? Vil prisene på spill senke seg etterhvert?

Takk for svar folkens :p

Lenke til kommentar

Uncharted har akkurat gått gold, som betyr at det er ferdig.

Det ligner mer på tomb raider, men inneholder mye hand to hand combat for de som liker det up-close :)

Hvis du liker god of war kan det være verdt og ta en titt på heavenly sword. kan hende du liker det. skal visstnok være sykt mange motstandere i bildet samtidig så man får virkelig følelsen av å være i en 'episk' battle.

Personlig gir ikke HS meg så mye mer enn en tja følelse. Men poenget er at du burde se på videoer selv(ign.com f.eks), gjerne teste begge konsollene hos venner, siden butikksjapper kan begrense funksjonene som er på display. Få ditt eget inntrykk, Følg hjertet!

Det er veldig lett å innstallere linux, har fått inntrykk av at du er en rimelig inteligent person så dette burde være en lek for deg. det er utallige 'guider' på hvordan du gjør dette. det er så lett som å brenne en cd og trykke noen tastetrykk, lekende lett!

Linux ligner mer og mer på Xp. Ubuntu anbefales for windows orienterte folk.

Lenke til kommentar

Er litt komisk at folk sier at Xbox 360 er som ein PC i konsollformat når PS3 er konsollen som faktisk har mest likheter :p Linux på PS3 er vel pr. i dag rimelig ubrukelig er det ikkje? Har ingen erfaring med det, men utifra testen her på hw.no f.eks var det jo ingenting å skryte av.

Eg holder på det eg sa tidligere, skaff deg 360 no og sørg for å slå til med PS3 på eit seinere tidspunkt da du faktisk kan si det det er spill for den smak ute til den.

EDIT: Uncharted blir høgdepunktet på PS3 i år for min del :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Om det å være PC er å ha en åpen standard for hvilke ratt, tastatur, muser, kameraer osv som fungerer så er det lett å se hva som er best for forbrukerene.

Linux er kanskje ennå ikke optimalt, men ser flere som bruker det til å se filmer(ikke hd), surfe på nettet, spille NES, SNES emulatorer osv osv.

Enig Mala, gleder meg stort! Uncharted ser ut til å ha en atmosfære som jeg liker.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Har dette spillet kommet ut? Er det nesten sånn som God of War?

Fungerer linux noe bra på ps3? Er det enkelt og sette opp?(har aldri vært borti det før) Er det likt xp?

Føler at skåla tipper mer over til Ps3 nå egentlig.. Hører mye om dette mass effect spillet.. hva går det ut på? Bioshock som mange sier er bra er ikke en grunn, har det på pc, liker heller ikke halo. De eneste spillene jeg kunne tenkt meg på xbox er gears of war og guitar hero, men guitar hero er jo på ps3 og da.. men syns det er litt unødvendig og kjøpe X360 når de fleste spillene som kommer på den kan skaffes på pc.. I tillegg syns jeg ps3 er en del stiligere utsendemessig enn Xbox.

Uncharted er et eventyr skytespill, noe som ikke er helt GoW.

Siden dataen din klarer Bioshock så trur jeg PS3 er det beste valget, du liker ikke halo, men GeoW. GeoW kommer til PC i november med nye chapters. PS3 har pianolakk finish, litt vell mer stillegående enn 360, kvaliteten er også på topp. Failure rate under 1%.

Lenke til kommentar

jeg er faktisk frekk nok til å si at linux ER bedre en windows. Du har mye mer kontroll på hva som faktisk skjer på boxen din. du kan tilpasse deg oset etter ditt behov, ikke omvendt.

Hadde PCspillindustrien støttet linux og openGL istedet for DX hadde windows vært død omtrent nå. Det eneste de lever på er feige kontrakter og systematisk undertrykkelse av komkuransen(linux).

Studier viser at linux bare øker i omfang, og jeg lever i den tro at open source er en snøball som bare kommer til å rulle, ustoppelig, selv for verdens rikeste selskap

Lenke til kommentar
jeg er faktisk frekk nok til å si at linux ER bedre en windows. Du har mye mer kontroll på hva som faktisk skjer på boxen din. du kan tilpasse deg oset etter ditt behov, ikke omvendt.

Er ikke det helt subjektivt, akkurat som hvilket spill eller konsoll som er best? Jeg er lei folk som kommer med påstander som de presenterer som absolutte sannheter. Det er noe vi alle er skyld i dessverre.

Jeg installerer Linux ved jevne mellomrom, men jeg blir aldri venn med det. Jeg er en av de merkelige skruene som faktisk LIKER Windows. Faktisk føler jeg også at jeg har kontroll over hva som skjer på maskinen min. Folk får bruke det operativsystem som er best for dem, og hvis det er Linux er jo det flott.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

@Aleksmy1: Du som startet tråden, ikke sant? Tror du burde bare sette ned én liste over de tingene du lurer på, så skal vi prøve å svare så objektivt som mulig.

Ta turen innom http://gamespot.com/ og se på spillene til PlayStation3 og Xbox 360. Så på scoren til de forskjellige spillene som er anmeldt, og ta turen innom http://gametrailers.com/ for å se gameplay footage fra de forskjellige spillene du evt. finner på GameSpot.

Birger :)

Lenke til kommentar

Er det en ting jeg har lært i disse 'viral marketing' dager er det at anmeldelser ikke er til å stole på, ta de med en stor neve salt.

Det beste er å laste ned demo eller gå i butikken og spille selv. Kun en idiot baserer sine valg utelukkende på andres meninger.

Lenke til kommentar
Er det en ting jeg har lært i disse 'viral marketing' dager er det at anmeldelser ikke er til å stole på, ta de med en stor neve salt.

Det beste er å laste ned demo eller gå i butikken og spille selv. Kun en idiot baserer sine valg utelukkende på andres meninger.

Enig der.

Du burde:

-Se flere forskjellige trailere

-Lese flere forskjellige anmeldelser fra forskjellige personer

-Prøve demo

-Høre meningen til flere som har spillet

Lenke til kommentar

Må berre sei at eg ler, like mykje no, som alltid av Linuxguru sine postar.

Det her korstoget ditt blir aldri gammalt. Me har skjønt at du hatar alt som heiter standardar (tenkjer då på DX), og at Bill var innom og valdtok alle du kjenner og alle deira verdiar. Kan du ikkje berre skrive noko nytt? Linux på PS3 er søppel fram til det blir opna, og faktisk kan nyttast til noko, som f.eks XBMC.

Kan ikkje forstå kvifor Microsoft ikkje skulle nytta seg av DX, som utviklarar er kjend med. Hadde me vært bedre tent med at konsollprodusentane alltid laga noko heilt nytt, som krevde ein vannvittig tilvenningsperiode - og resulterte i utsatte spel - eg treng vel ikkje sei kva for plattform eg siktar til her.

Og det her X360 = PC er tull.

Kva konsoll som får spel med tastatur og mus støtte? Kva konsoll som reklamerar med, LINUX FTW?

Men tilbake til topic:

Eg har lest side opp og side ned her, med subjektive meiningar. Særdeles få som faktisk tar seg tid til å hjelpe trådstartar.

Mitt råd er; logg av gamer.no foruma, her får du ingen brukande råd. Ta deg ein kikk på gamersyde.com - gametrailers.com, finn spel som intresserar deg, og sats på den konsollen som har dei spela. Les om dei forskjellige konsollane på sider som 1up.com, ign.com, gamespot.com - og gjer deg opp ei meining om kva for plattform som passar deg best.

Det dummaste du gjer er å spørre på eit slikt forum som dette. Som du ser, alle har ei meining, men det hjelp folk som deg, som er usikre, veldig lite.

[/rant]

Lenke til kommentar
Noen eksempler på gode titler som kommer til og gjøre 2008 til ps3 sitt spillår?

Og en ting.. så på spaceworld(strømmen) og der var prisene på spillene sykt høye, var oppi 700 kr o_0

Er det sånn overalt? Vil prisene på spill senke seg etterhvert?

Takk for svar folkens :p

Eksempler, gran turismo 5, metal gear solid 4(garantert en suksess), killzone 2.. det er vel de 3 største så langt, final fantasy 13 kan slenge seg på der.. kanskje til og med god of war 3..

Lenke til kommentar

Trådstarter: Dette er tråder som vi konsekvent stenger, rett og slett fordi det burde være mulig å søke seg fram til informasjon rundt hva som passer best - og at dette forumet er notorisk flinke til å hoppe på slike tråder som fluer på drit.

Så tråden stenges. Ta gjerne kontakt med meg om man har synspunkter.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...