Gå til innhold

Xbox 360 eller PS3?

Aleks

Anbefalte innlegg

X360 får dog ikke noen spill fra Team Ico, ei heller spill som God of War 3 og Black 2. I tillegg til at GT5 kommer til neste år. Vil si at det kommer noen spill til PS3 snart, men som sagt før er det mye bedre å vente til disse titlene foreligger før man går til innkjøp av PS3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du nevner at du vil ha en god spillkonsoll. xbox360 er notorisk kjent for å bryte sammen, i enkelte kretser går den ved navnet breakbox. nuff said. ps3 har gjennomgått omgående testing og er beryktet for å være solid.

Online funksjonen på ps3 er veldig bra i motsetning til hva folk sier. Det eneste som er litt kjipt er at man ennå ikke har in-game tilgang til xmb chat systemet men dette kommer snart. En stor fordel imo er at du har en www browser, er denne jeg bruker til å skrive her nu ;).

Du nevner opptaksmuligheter; snart kommer det noe som heter play tv, som er en tv tuner for ps3. Med denne kan du ta opp Tv sendinger etter ønske(HD eller standard ;)).

Hvis det er ett komplett multimedia center du ønsker, ikke nøy deg med noe mindre, gå for ps3

Det kommer også flust med go'titler til høsten. Ratchet&Clank(9.4/10 IGN), Uncharted Drake's Fortune (Utrolig grafikk, must have!), UT3 og COD4(for de som liker fps og slikt). Lengre ut i horisonten har vi titler som MGS4, Final Fantasy 13&vs13, GTA4, RES5

Endret av Shadowz
Lenke til kommentar

Hei igjen, sorry for at jeg svarer litt seint (skole er noe herk)

Er omtrent enda mer usikker nå, har ikke særlig lyst på disse red rings of death eller hva det nå enn heter + at jeg ikke liker og betale for online :/ har hørt at X360 bråker mye, gjør ps3 det også eller?

Noen som har en oversikt på hvilke spill som kommer i framtiden til X360 og Ps3?

Mange gode svar her, men det med at Xbox'en blir litt lett ødelagt og koster penger for online trekker ned og som sagt de fleste titler som kommer til xbox kommer til pc, så da kan jeg jo heller bare skaffe meg dem på pc mens, jeg har Ps3. Harddisken på Ps3 er jo digg og at online funksjonen blir bedre liker jeg(xbox live opptateres vel også?)

Enda veldig usikker, bare skriver ned tankene mine her...

Takker for alle svar som har kommet og de som kommer ;)

Lenke til kommentar

@shadowz:

MS har innrømmet at de har problemer og har utvidet garantien, samt at de nyere boksene som kommer er mer robuste enn tidligere versjoner. X360 er kjent ja for å være notorisk til å vise rings of death, men det er og mange som fremdeles har boksen de kjøpte på release dagen, så akkurat det er ikke noe poeng for å styre unna en X360.

PS3 har heller ikke et komplett multimedia center, men bare en blu-ray spiller. Du har browser senter ja, men den har per i dag ingen multimedia center som fungerer flawless. Får heller vente til LinuxMCE blir optimalisert sammens med Ubuntu til å fungere som mediacenter.

Det magiske ordet er "flust med spill som kommer". Personelig ser jeg ikke noe problem med å kjøpe X360 nå og kose seg med spill som er kommet, og så investere i en PS3 når de titlene du nevner er kommet ut.

@Aleksmy1:

Jeg likte heller ikke å måtte betale for online, men tenk litt, online til X360 koster vel 500 i året, hvor mye koster det å spille et MMO online, som f.eks WoW? Raskt 1000 spenn eller mer. Er ikke værre å betale for online funksjonene til X360, og nyte alle spill til X360 som har onlinemuligeter, enn det er å betale vel 1000 spenn for 1 spill online. Online delen funker og utmerket perfekt, og du har til envær anledning tilgang til MSN (finnes MSN kit f.eks) og ingame chat som funker så det suser. Ranking system og achivements er og et lite "skryte element" som jeg finner litt morsomt.

Red rings of death er noe som kan forekomme ja, men det er og mange som ikke har fått 1 slik ring i det hele og det store. Det er et problem ja, men det er og et problem som er sterkt overdrevet av enkelte her inne, og de får det til å høres ut som alle boksene bryter sammen så snart du setter i kontakten, det er bare bullshit.

Som sagt tror jeg du vil få meget mye utav en X360 i dag. Bioshock og Gears of War er 2 meget gode kanditater, i tillegg til at du har andre gode spill som Saints Row, Forza 2, Eternal Sonata og Crackdown. Mye morro for lite penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ikke lett valg det her nei.

Det er mange som tror at Xboxen blir lett ødelagt. Det har vært mye trøbbel med den, men ikke så mye som mange tror da de som får en som ikke funker skriker høyt og ikke de har en fungerende en. Men det er nok littm er trøbbel enn PS3 ja. Men uansett så er Microsoft flinke til å fikse de, blir den ødelagt sender du den bare inn til de og de reparerer den for deg.

500,- for et helt år med Xbox Live er ikke mye, nesten mindre enn et spill. Det har kommet mange oppdateringer og forbedringer også, slik som det vil komme til PS3.

Spillene som også kommer til PC kommer ofte ikke før 1 eller 2 år etterpå (f.eks Halo 2 og Gears of War)

Angående bråk så er ikke Xbox 360 så fin. Den bråker nok en god del mer enn PS3, men de nyeste Xboxene skal visst være litt bedre.

Så til slutt kommer det vel mest an på hvilke spill du vil ha, og om du vil ha Blu Ray.

Lenke til kommentar

Det er alltid litt 'skummelt' ved kjøp av ny konsoll ;). man vil jo selvfølgelig forsikre seg om at det man kjøper er kvalitet. Som sagt, har jeg og utallige mange andre påpekt at det er en viss 'jalla' følelse over 360'n. Som du kanskje vet var MS tidlig ute med konsollen sin.

Dette medfører ikke bare utrolige feilrater, men en fundamental 'flaw' i arkitekturen. Jeg snakker seff om lagringsmediet som med sine 8-9 gig(DVD) er svært begrenset og som, imo, hindrer 360 fra å være en ekte next-gen konsoll.

Det faktum at pc-arkitekturen til xbox er godt kjent gjør også at konsollen er omtrent 'maxad' grafikkmessig. IMO er GeoW apex av hva de kan få til på boxen, her snakker vi pen grafikk, men ingen imponerende ai, fysikk eller lyseffekter. Er ganske tydelig at xbox sliter med å rendere HD materiale. De fleste titlene kjører under 720p, dette klassifiseres ikke som ekte HD.

Hvis du er intressert i spill som kommer, ta en titt på ign.com. Veldig respektert og tar for seg alle konsoller og spill ;).

lykke til!

Lenke til kommentar

Overalt leser jeg at folk anbefales å kjøpe XBox360 nå og "vente" med PS3. Men hvis alle gjør dette, så er det rimelig opplagt hvilken plattform spillprodusenter vil posisjonere spillene sine mot fremover. Har du tro på jobben SCE gjør, så kjøper du PS3 - ferdig med det. Du kjøper ikke XBox360 mens du "venter" på at alt du måtte ønske og begjære fins på PS3.

MS utnytter forøvrig monopolet sitt på OS-siden med DirectX til å pushe XBox360 som plattform. Resultatet er at alle spill som kommer på XBox360, også kommer på PC og motsatt. PS3/Wii er konsoller i ordets rette forstand. XBox360 er etter min mening kun en nedlåst Windows PC - verken mer eller mindre.

Lenke til kommentar
MS utnytter forøvrig monopolet sitt på OS-siden med DirectX til å pushe XBox360 som plattform. Resultatet er at alle spill som kommer på XBox360, også kommer på PC og motsatt. PS3/Wii er konsoller i ordets rette forstand. XBox360 er etter min mening kun en nedlåst Windows PC - verken mer eller mindre.

Dummeste jeg har hørt. Er det noen av konsollene som ligner en PC er det vel PS3 med Linux støtte, mus/tastatur støtte, nettleser, minnekortlesere etc. At X360 støtter DX er likegyldig. Hva som skjer på innsiden er uinteressant, det er spillene som teller. Hvorfor skulle ikke MS bruke directx i X360? De bruker jo tid med spillutviklere og grafikkortprodusenter for å utvikle DX, og da ville det jo vært idiotisk å ikke overføre den kunnskapen til konsollen deres.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar
Overalt leser jeg at folk anbefales å kjøpe XBox360 nå og "vente" med PS3. Men hvis alle gjør dette, så er det rimelig opplagt hvilken plattform spillprodusenter vil posisjonere spillene sine mot fremover. Har du tro på jobben SCE gjør, så kjøper du PS3 - ferdig med det. Du kjøper ikke XBox360 mens du "venter" på at alt du måtte ønske og begjære fins på PS3.

Det er sikkert ikke like underholdende å sitte med en ps3 uten spill, når man kan sitte å spille på en 360. Bare fordi man har tro på at det en dag kommer et fett spill til ps3. Tviler på at sony trenger veldedighet. De skal levere en spillmaskin; så da kjøper man vel spillmaskinen når det faktisk er spill man vil ha til den? Ikke før.

Lenke til kommentar

flott at dere trekker frem linux!.Dette er ett STORT pro for PS3. Lei udugelige operativsystem? Lei av å oppgradere for å kunne se en fin, krevende gui? Lei generelt av Microsofts udugelighet og deres nådeløse grep på pc verden? go for linux! gjerne på ps3;).

for de som intresserer seg kan det være litt spennende og utvikle på cell prosessoren. det er bare ett spørsmål om tid før hypervisoren er satt ut av spill og da er det fritt fram for monsteret i ps3.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at spillutvalget på ps3 er mer variert og dekker flere sjangere. pluss at mange spill er multiplatform. Du har nok av titler å spille på ps3 nå frem til jul.

Det eneste som skiller seg ut på 360 til høsten er mass effect og halo.

vi alle vet hvordan det gikk med halo, hehe.

Bioware med mass effect har mye å bevise. det har vært en slippery slope siden baldurs gate dagene med titlene deres. først kotor1 som er bra, men ikke helt baldur's ;) deretter jade empire som.. tja hva skal jeg si? ikke falt helt i smak hos visse hardcore biofans. Nå kommer mass effect, etter å ha blitt kjøpt opp av EA kan jeg ikke si annet en at det er ett bad omen.

på ps3 vil jeg særlig trekke frem uncharted. nydelig grafikk og action/puzzle orientert platformer. for de som liker å ta den litt lengre en pek>skyt.

Lenke til kommentar
mer en nok av action i uncharted. animasjonene skal være noe av det beste noensinne. Det at du enkelte ganger må løse gåter o.l gjør det bare mer filmatisk og spennende. man får liksom følelsen at man virkelig er på gulljakt :)

Har dette spillet kommet ut? Er det nesten sånn som God of War?

Fungerer linux noe bra på ps3? Er det enkelt og sette opp?(har aldri vært borti det før) Er det likt xp?

Føler at skåla tipper mer over til Ps3 nå egentlig.. Hører mye om dette mass effect spillet.. hva går det ut på? Bioshock som mange sier er bra er ikke en grunn, har det på pc, liker heller ikke halo. De eneste spillene jeg kunne tenkt meg på xbox er gears of war og guitar hero, men guitar hero er jo på ps3 og da.. men syns det er litt unødvendig og kjøpe X360 når de fleste spillene som kommer på den kan skaffes på pc.. I tillegg syns jeg ps3 er en del stiligere utsendemessig enn Xbox.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...