Aleks Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hei, har lenge tenkt på og skaffe meg en Xbox 360, og nå som det er så bra tilbud på messa i lillestrøm tenkte jeg at jeg skulle skaffe meg en, meeen så så jeg også et tilbud på PS3 også, og ble usikker på hvilke av dem jeg skulle kjøpe. Ser etter en god spille maskin med godt utvalg av spill (liker for det meste action spill), må ha en god online funksjon med mulig het for og legge til venner og sånne fine funksjoner. Vil også gjerne ha en fin dvd spiller, med mulighet for opptak om det er det på noen av dem. Tilbudet gjelder 40 gigs versjonen av PS3, usikker på om det er premium eller core det er tilbud på, tror ikke jeg gidder core om det er det det er tilbud på. At det er mange gode kommende spill og spill som har kommet er en viktig ting også, hva er en spillemaskin uten gode spill liksom , vet jo at God of War 3 kommer på PS3 og det spillet er jo grådig kult, men så har vi jo Gears of war på Xbox 360 (vet ikke om dette er på ps3 også?) som har fått veldig gode anmeldelser, er ikke noe spessielt halo fan så det teller ikke så mye. Det er vel sånn at det koster penger i måneden for og spille online på 360'en, hvordan er dette på PS3? Tror det var alt, legger til mer om jeg kommer på noe, takker for svar Lenke til kommentar
trydis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Du nevner: - Godt utvalg av spill, særlig action - God online funksjonalitet - DVD avspilling Ut fra dette høres 360 perfekt ut. Så spørs det om du vil betale en snau 50 lapp i mnd. for å ha et Live gullmedlemskap eller PSN som er gratis, men har foreløpig noen mangler. Gears of war finnes kun til 360 og PC. Lykke til. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 23. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2007 Det som også er, er jo at mange av de spilla som kommer til 360 kommer jo til pc, men det er jo veldig sjelden(etter min erfaring) at et ps3 only spill kommer til pc også, og ettersom jeghar en god nok pc så er jo det fordel.. Så ps3 sin online funksjon er gratis, noen som vet noen fordeler og ulemper med den i forhold til 360 sin online? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Om det du nevner er noe du har lyst på her og nå er det ingen tvil om at X360 er rette valget. PS3 har et labert spillutvalg per i dag, en OK online funksjon og en meget grei DVD/Blu-ray spiller. PS3 har gode titler på vei, men X360 har allerede gode spill i Gears of War og Bioshock, samt at i neste månde kommer Bioware med Mass Effect. Så jeg ville investert i X360 på nåværende tidspunkt og eventuelt en PS3 når dens gode titler kommer. Lenke til kommentar
trydis Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Om det du nevner er noe du har lyst på her og nå er det ingen tvil om at X360 er rette valget. PS3 har et labert spillutvalg per i dag, en OK online funksjon og en meget grei DVD/Blu-ray spiller. PS3 har gode titler på vei, men X360 har allerede gode spill i Gears of War og Bioshock, samt at i neste månde kommer Bioware med Mass Effect. Så jeg ville investert i X360 på nåværende tidspunkt og eventuelt en PS3 når dens gode titler kommer. Quoted in agreement. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Så ps3 sin online funksjon er gratis, noen som vet noen fordeler og ulemper med den i forhold til 360 sin online? Den er vel ikke like stabil eller tilbyr ikke like mye som Xbox live. Har ikke mye erfaring fra PSN (playstation network), men xbox live er nærmest perfekt for meg Det PSN skal ha creds for er at de har forbedret seg mye siden PS2 (På den annen side har X360 også det ) Men skal du ha godt spillbibliotek og bra online funksjon er 360 veien å gå vil jeg si Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det høres ut som en 360 er det beste kjøpet for deg for øyeblikket. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det kan være så men tenk på fremtiden også, en konsoll er ikke bare for 1 år, den skal leve rundt 10år fremover, så jeg ville tatt en god titt på alle tittler og alle nye funksjoner til ps3 og se om det er intressant, du vil vel ikke gå glipp av mgs 4?:o Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det kan være så men tenk på fremtiden også, en konsoll er ikke bare for 1 år, den skal leve rundt 10år fremover 10 år er vel kanskje å tyne det litt. Og det som er interessant er vel primært hva du kan spille her og nå og i umiddelbar fremtid - ikke hva som *kanskje* kommer om et år eller to... Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Som jeg alltid sier er spillene det viktigste hvis du kun vil ha en spillkonsoll. Tenk deg om hvilke spill du liker som er på konsollene nå og om det er noen must-have-spill i framtiden. Ser du fram til du MGS4, Final Fantasy, GT5 og God of War 3 kjøper du PS3. Hvis du liker 360-spillene kjøper du den. Jeg vet ikke hvilke spill som kommer til 360 sånn uten å sjekke det, men jeg vet det er meget mange gulltitler der også. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det beste for deg ville vert å kjøpe ein Xbox 360 i dag, den er svinbillig. Sony er agressive og har fått PS3 ned til ein vettug pris i dag, og de gir seg sikkert ikkje med dette nett enda. Kjøp deg for all del ein PS3 seinere, for det er rett og slett for mange titler her du gjerne vil spille Tenk deg det beste fra 2 verdener Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Høres ut som om 360 er det bste for deg. Vurderer selv denne til tross for at jeg har ps3 fra før, mange gode titler også den kontrollen da. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvis du kan ta deg råd til en PS3 nå så la være å kjøpe den. Kjøp heller X360 og sett det du har til overs på bok til PS3 synker enda mer i pris på et år og kjøp en PS3 i tillegg. Da får du både i pose og sekk. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Følger trenden, og sier at Xbxo 360 er det rette valget på tidspunktet nå. Er mange flotte spill som er utgitt, og kommer i fremtiden. Xbox LIVE er overlegen PSN. Men koster penger. Er verdt det mener nå jeg. Så kan du evt. plukke opp en PlayStation 3 med 80GB disk når den tiden kommer. Birger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) De store gode spillene har vel kommet ut til Xbox 360 allerede. Er det så mange flere utenom Mass Effect og Assassins Creed? edit: Takk foxhound, har fortsatt mye å glede meg til ser jeg Endret 24. oktober 2007 av Slettet-p4PIYwb6 Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tja, Ninja Gaiden 2, Guitar Hero 3, Rock Band, Fable 2, Too Human, Alan Wake og Halo Wars er jo også på vei. Og nye annonseringer kommer etterhvert også. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 skjønner ikke helt vinklinga til team ninja, først xbox, så remake til ps3 , så xbox 360:S:S weird shit.. vel jeg sier hvis du er helt skytespill freak så gå for xbox.. =) Lenke til kommentar
runeMa Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 De store gode spillene har vel kommet ut til Xbox 360 allerede. Er det så mange flere utenom Mass Effect og Assassins Creed? edit: Takk foxhound, har fortsatt mye å glede meg til ser jeg COD4 kommer oxo! Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 360 nå, PS3 når prisen på konsollen synker og spillene blir bedre og flere. Slik utvalget er nå, er det ingenting PS3-eksklusivt som frister særlig, og det ser ut som om det kan ta en stund før det kommer noe tilsvarende Bioshock, Orange box, og Mass effect. Det var for øvrig samme greien for meg i forrige generasjon, Xbox ble kjøpt relativt fort, PS2 var uinteressant inntil GTA: San Andreas ble lansert. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det virker som Xbox 360 har titlene hver gang. Men får liksom ikke slik at det vedvarer hele løpet. Hmm... Birger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg