Gå til innhold

Surfe på SE K810i gjennom blåtann.?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kommer nok aldri til "dumme" telefoner. Dette er ikke et program i den forstand, men en hack av selve OSet.

Java kjøres i en sandbox og vil derfor aldri kunne gjøre slike ting som dette. Så det enkle svaret er: Nei, dette kan du ikke få på en javamobil nå, eller noen gang i fremtiden.

Edit: Har oppdatert Ofte Stilte Spørsmål for å gjenspeile dette.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Hei goggen92 og cyclo!

Om eg har forstått det riktig så ønsker du goggen92 å kunne surfe på mobilen men,bruke ein internett forbindelse fra ein pc/laptop etc? Om du har blåtann på mobien og pc/laptopen er dette mulig sjølv om cyclo skriver at java kjører i ein sandbox.

Måten dette gjeres på er følgende (fungerer kun på Sony Ericcson telefoner så langt eg veit) . Eg veit det fungerer på k750i og w800i . Men,ville vell tru det skulle fungere fint på SE k810i .

Håper dette er til hjelp.

Lenke til kommentar

Hmm. Interesant. Man kjører altså opera via en bt proxy. Hadde jeg hatt en SE telefon skulle jeg prøvd dette bare for morro skyld. Men det vil jo uansett ikke fungere med noe annet enn opera mini samt pc-en proxy er installert på?

Hacket som det ble pratet om, er en hack som gjør at alle programmer på mobilen kan få nettilgang via BT fra en hvilken som helst BT enhet som har støtte for nett over BT.

Lenke til kommentar

Hei cyclo!

Vel,er nok litt vanskligare å surfe med internett tilgangen til PC-en via mobilen sin eigen nettleser.Den er nok for "bundlet" med firmware... Så Opera Mini er å foretrekke :p

Men,han som skreiv HOWTOen eg refererte til uttaler litt seinare i den lengre tråden til lasyk.net forumet at han bruker proxyen til andre programmer også.Siden ein kan legge snarveier å skrivebordet.Men,problemet bare er at ein ikkje kan starte fleire enn to program (j2me midleter) fra mobilen med desktop.HID da den har for for få snarveier.Men, om noen lager ein eigen HID profil så kan ein starte fleire program.

Her er ein tråd om ein j2me RSS-leser som fungerer med WAP via Broadband metoden.

Og her står det beskrevet korleis ein kan bruke ein trailversjon av ein j2me midlet som oversetter 25 språk og uttryk via WAP via BROADBAND metoden.

Nå skal eg presisere at eg ikkje har tilknyttning til artikklene eller j2me midletene uten om som vanleg brukar på forumet",)

Håper dykk finner artiklene int. og nyttige.

--------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar

Glad for at jeg har wlan telefon jeg ;)

Uansett er vell den metoden på langt nær så bra som det man kan gjøre på symbiantelefoner, nemlig enable nett via BT protokollen som allerede finnes i BT-stacken på telefonen.

Metoden du linker til fungerer helt sikkert den. Men den har dog store begrensinger.

Det er likevell fint at du nevner den, jeg får vell ta med en link i OSS tenker jeg.

Lenke til kommentar

Hei cyclo!

Joda,er nok enig at det sikkert kan være meir brukervennlig og lettere med smarttelefoner med wlan støtte. Men, det hadde ikkje trådstarter.

Og så spørs det på kor mykje ein er villig å betale for å få ein av desse smarte mobiltelefonene med t.d wlan støtte. Om ein vil bruke WAP via breidband på sine PC-er/laptoper heime og på jobb/skule etc (regner med det finnes ulike regler og sikkerheit på arbeidsplasser eller skuler) og ikkje er så kresen eller vil legge ut penger for ein ny mobil så trur eg funksjonen eg linket til er heilt ok. Det spørs jo også kor mykje og ofte ein vil komme til å bruke ein slik teneste ;)

Endret av Mr.Hassan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...