Kjell Loen Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Skal sette inn ny hd på maskinen. Tenkte å sette inn en på 160 GB. Hvilken er best med hensyn til varmgang og støy? Har denne maskinen. Min laptop Kjell Lenke til kommentar
riroil Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ser at det er en IDE disk som skal til den maskinen. Trur jeg ville satt inn en Hitachi disk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jo lavere rotasjonshastighet og jo lavere kapasitet (1 plate i stedet for 2) jo mindre blir varmeutviklingen og mindre støy blir det. Men det høres ut som du har lyst på mer ytelse og mer kapasitet. I så fall vil det gå på bekostning av støy, strømforbruk og varmeutvikling. Likevel: Forskjellen er ikke så stor at det vanligvis gjør noe særlig. Jeg ville gått for et kompromiss og valgt en disk med 5400 rpm og 160GB, evt. 250GB. De er litt raskere uten at varme eller støy er noe verre enn de på 160GB. Begge har 2 plater. Stemmer det at det brukes IDE (P-ATA) harddisk i den der? Har du sett etter? Jeg trodde det var slutt på salg av bærbare med P-ATA nå. De aller fleste 2,5" harddisker og bærbare nå for tiden selges med S-ATA. Vær obs på det når du leter etter harddisk i prisguiden. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ifølge denne siden hos ASUS så er det IDE. 2.5" 9.5 mm IDE HDD with Ultra DMA100 supported60 / 80 / 100 GB Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ok, da skal det være sikkert. (Nettbutikker har det med å ha feil i detaljene) Forøvrig så er det 60/80/100 GB som står der bare de standardstørrelsene den leveres med. Det har ikke noe å gjøre med hvor store disker den takler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå