jegerenfisk Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Heisann, en venn av meg som bor i england bestillte som topic sier en HDD fra overclockers.co.uk for noen dager siden. Hdd*en fikk han , og som bonus sendte de han også denne. Hvilken ansvar har han iforhold til å gi beskjed om dette? Ville det ikkje være posten sitt ansvar å erstatte evnt bortkomne pakker? Personlig mener jeg seff at han bør gi beskjed til nettshopen, det sitter tross alt en annen og venter på PC-en sin.. Jeg hadde blitt temmelig frustrert hvis mine ting ble borte i posten.. Endret 23. oktober 2007 av jegerenfisk Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hadde gitt beskjed om det var meg. Lenke til kommentar
Fishboone Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tror nok de sporer PC-en. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hadde nok ikke gitt tilbake PC-en om jeg ikke ble bedt om det. Tror ikke noen sitter uten PC-en sin, da det ikke akkurat er vanskelig å se om personen har hentet eller i det hele tatt mottatt en pakke. Han kan være heldig ved at de ikke finner ut av hvor den har havnet, og bare sender den originale kunden en ny vare. Ville derimot ikke statset på det, og om de ringer og spør, og han svarer nei så kan han drite seg skikkelig ut. Selv om butikken har gjort en feil, så har nok post-selskapet tatt betalt for å sende betydelig mer enn hva en hdd veier. Lenke til kommentar
CogBliZ Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Hadde nok ikke gitt tilbake PC-en om jeg ikke ble bedt om det. Tror ikke noen sitter uten PC-en sin, da det ikke akkurat er vanskelig å se om personen har hentet eller i det hele tatt mottatt en pakke. Han kan være heldig ved at de ikke finner ut av hvor den har havnet, og bare sender den originale kunden en ny vare. Ville derimot ikke statset på det, og om de ringer og spør, og han svarer nei så kan han drite seg skikkelig ut. Selv om butikken har gjort en feil, så har nok post-selskapet tatt betalt for å sende betydelig mer enn hva en hdd veier. Jeg er faktisk helt enig! Hmm.. Jeg kjenner denne personen som vi snakker om, og han nevnte at på pakkeseddelen han fikk stod det også at pakken hans bare veide 1,9 kg, og inneholdt 2 items, han kjøpte en usb hub i tillegg til denne hdden.. men siden det faktisk ikke er noe bevis på at PC-en har endt opp der den har så vil jeg tro at ingen virkelig vet.. hmm, men jeg tror ikke jeg ville koblet den opp mot internett med det første Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tror jeg selv hadde sagt i fra.. Kanskje fått den for en minmini-pris? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Omtrent den samme tråden, bare med en skjerm i steden for en PC. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=768098 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvilken unnskyldning skal du bruke når butikken merker dette? Enten så må den leveres tilbake, eller så får du regning. Betaler du ikke regningen får du purringer, så inkasso Lenke til kommentar
foffle Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Så lenge PC-en ikke er bestilt av mottaker, har sjappa ingen grunnlag å sende inkasso på i utgangspunktet. Dersom de kan bevise at den er mottaker i hende, stiller saken seg slik som innlegget over antyder. Men uansett: Jeg hadde ventet. Det kan ta tid før de oppdager hva som har skjedd, hvis de i det hele tatt merker det. Så lenge pakken var registrert 1,9kg, tror jeg det blir vanskelig å bevise noe, selv om de skulle ha en logg hos firmaet. Hvis han ikke hører noe på et par måneder, tror jeg maskinen kan tas i bruk, men IKKE finn på å selge den!! Når det gjeldr ansvar: Joda. Mottaker har ansvar å gi beskjed. Ingen tvil om det. Om han gjør det er en helt annen sak! Endret 24. oktober 2007 av Zopilote Lenke til kommentar
Laland Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Da ville jeg sagt ifra. Det er da en 10% finnerlønn på "bortkomne" ting! Får ett godt navn hos butikken, og er han heldig, en god del kreditt. Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tror jeg hadde gitt beskjed ja, får liksom ikke noe glede av en ting jeg ikke har betalt selv. Spesielt en pc... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Vel, her er noen interessante punkter: 5.2 Ownership of the goods shall not pass to you until the Supplier has received in full (in cash or cleared funds) all sums due to it in respect of: 5.2.1 the goods, and 5.2.2 all other sums which are or which become due to the Supplier from you on any account. 5.3 The Supplier shall be entitled to recover payment for the goods notwithstanding that ownership of any of the goods has not passed from the Supplier. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Tja med fare for å bli kalt svindler, ville jeg heller ikke sagt noe. Det er helt klart uærlig, men jeg er ikke så sikker på om alle her som sier de hadde sagt ifra ville gjort det. Mye jantelov her og går. Pakkseddelen indikerer at varen som er mottat har en viss vekt og kolli. Ergo er ikke feilen hos mottager men heller hos sender. Jeg ville ha beholdt den og kanskje tatt det med ro å bruke den inntill videre. Spørs jo litt på hvor lenge siden den er kjøpt Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Om du i Norge blir tilsendt noe du ikke har bestilt, har du kun plikt til å stille gjenstanden(e) til disposisjon til selgeren... Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 NOE fet den PC-en han "fikk" da Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Om du i Norge blir tilsendt noe du ikke har bestilt, har du kun plikt til å stille gjenstanden(e) til disposisjon til selgeren... Og du har plikt på dette forumet til å fortelle oss hvor du har denne påstanden fra. Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Klart man sier i fra! Det eneste riktige å gjøre. Hva du hadde sendt noe kostbart som havnet feil, hadde ikke det vært kjempebra å få beskjed kanskje? Endret 24. oktober 2007 av lqpl Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 For å si det slik, hvis du hadde bestilt HDD og PC men fikk kun HDD, hadde du da gitt beskjed ? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Om du i Norge blir tilsendt noe du ikke har bestilt, har du kun plikt til å stille gjenstanden(e) til disposisjon til selgeren... Og du har plikt på dette forumet til å fortelle oss hvor du har denne påstanden fra. http://forbrukerportalen.no/faq/1145876676.21 Lovteksten som dekker dette: § 2a. Krav om betaling for varer, tjenester eller andre ytelser uten etter avtale m.v. Det er forbudt i næringsvirksomhet a) å kreve betaling for varer, tjenester eller andre ytelser uten etter avtale, og b) å levere varer, tjenester eller andre ytelser med krav om betaling uten etter avtale. Ved leveranse i strid med første ledd bokstav b er mottakeren ikke forpliktet til å betale, så framt ikke annet er bestemt ved lov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå