Gå til innhold

trødløst mellom 2 rom!

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg bærbar pc og ha derfor tenkt til og skaffe meg trådløst nettverk.

Har tidligere hatt en kabel mellom dørsprekken fra ett rom til ett annet. Den stasjonære PC-en skal jeg ha stående der den står og fortsatt ha mulighet til og koble til flere PC-er via en switch som jeg har stående på samme rom.

Den bærbare skal kunne brukes rundt om i hele huset mens det skal stå en motaker m/mulighet til og koble til flere PC-er på et annet rom.

Lurer derfor på om det er noen som har noen gode løsninger til dette?

Endret av magnus106
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joda, men går dette sån som jeg hade tenkt?

post-130337-1193169077_thumb.jpg

EDIT: Hurtig tegnet!

Sånn jeg ser på det, så trenger du en trådløs enhet som kan stå i client modus. Da kan du koble til flere maskiner bak denne uten å ha trådløst kort i begge to. Du kan f.eks ta en titt på en WAP54G eller WET54G fra Linksys.

Til deg som anbefaler router: De fleste (Alle?) leverandører i dag leverer en router, så å kjøpe en ny router vil bare lage problemer. De som ikke leverer router, og bare et bridge modem deler ofte ut offesielle ip adresser til alle maskinene bak modemet (f.eks Ventelo). Kjøp heller et accesspunkt, f.eks en Linksys WAP54G

Lenke til kommentar
Ruteren jeg anbefalte har faktisk et access point;)

All-in-one Internet-sharing Router, 4-port Switch, and 54Mbps Wireless-G (802.11g) Access Point

Dette er forøvrig en Linksys WRT54GL

Nei, dette er ikke noe accesspunkt. Det er en router. Et accesspunkt har ikke integrert NAT vegg og router. Ja, du kan slå av DHCP, og bruke det som et accesspunkt + switch, men det er ganske bortkastet å kjøpe en router for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...