Sewero Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Denne,Denne,Denne,Og denne. Ser at det er 16mb cache og noen med 32, er det stor forskjell? Hvilken anbefaler dere når det gjelder støy og pris. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Ville gått for Samsung Spinpoint F1 1 TB Lenke til kommentar
KAS Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Trolig vil Samsung sin være den mest stillegående (færre mekaniske deler i bevegelse) og raskest på ren dataoverføring. Denne består av 3 plater - det er 4 i WD og Seagate, og 5 i Hitachi sine 1 TB-modeller. Færre plater som gir samme datamengde totalt sett medfører høyere dataoverføringshastighet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Jeg venter i alle fall med å kjøpe TB-disk til WD lanserer en TB raid-edition. Det er "litt" kjipt å miste 1TB data på en gang. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Trolig vil Samsung sin være den mest stillegående (færre mekaniske deler i bevegelse) og raskest på ren dataoverføring. Denne består av 3 plater - det er 4 i WD og Seagate, og 5 i Hitachi sine 1 TB-modeller. Færre plater som gir samme datamengde totalt sett medfører høyere dataoverføringshastighet. 2546,- er en grei pris på 1 tb? Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Trolig vil Samsung sin være den mest stillegående (færre mekaniske deler i bevegelse) og raskest på ren dataoverføring. Denne består av 3 plater - det er 4 i WD og Seagate, og 5 i Hitachi sine 1 TB-modeller. Færre plater som gir samme datamengde totalt sett medfører høyere dataoverføringshastighet. 2546,- er en grei pris på 1 tb? hvorfor ikke bare kjøpe 500gb hdd? kjøpte en Samsung SpinPoint 500GB 3.5" SATA2 for litt siden te 760,- da kan du jo kjøpe 3 stk og ha mer penger da Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Gi meg link til noen 500gb harddisker med sata da:) Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Er det ikkje bere å søkje på harddiskar med 500 GB på HW.no prisguide? Fann ein, men eg har ikkje mykje peiling på harddiskar: Samsung SpinPoint T166 500GB 3.5" S-ATA Endret 24. oktober 2007 av überSviker Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Fant bare den jeg og, 16 mb cache er det bra? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Er det ikkje bere å søkje på harddiskar med 500 GB på HW.no prisguide? Fann ein, men eg har ikkje mykje peiling på harddiskar: Samsung SpinPoint T166 500GB 3.5" S-ATA Har selv en slik, og er fornøyd med den; den er akseptabel på støynivå og hastighet, har svært god lagringskapasitet i forhold til pris, men blir dessverre særdeles varm under bruk! Faktisk så varm at du kan glemme å ta eller holde i den etter noen minutters intens lese/skriveaktivitet. Endret 24. oktober 2007 av fargoth Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Over 36 grader celcius? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Jeg skal selv invistere i ny harddisk nå snart, men jeg tenkte å kjøpe 2x500gig istedet for 1tb. Men jeg lurer på hvilke disker som er å anbefale? Vil ha en som er stille og kjapp. Er ikke Hitachi Deskstar 7K500 kjappe? Eller er samsungen like bra? Varme er vel egentlig ikke noe jeg bryr meg om da jeg skal sette vifter på diskene. Endret 24. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Over 36 grader celcius? Garantert. Jeg har montert den i et eksternt kabinett (kabinettet er helt åpent så disken ligger synlig.) Jeg får av den grunn ikke lest av temperaturen på disken, men den er såpass varm at man ikke har sjans til å holde den i hånden etter bruk. Har aldri opplevd en så varm disk før, selv ikke mine 250GB WD Caviar SE disker ble så varme som denne her.. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Jeg må si at hvis noen er opptatt av varmeutvikling på disker, så bør Hitachi stå i høysetet. T7K500-serien, som er i salg, kan konfigureres slik at motoren i disken roterer med lavere hastighet når disken ikke har vært i bruk på noen minutter. Dette merkes godt på varmeutviklingen. Jeg kjøpte en Samsung 500 GB selv, men det gjør jeg aldri igjen. Ikke før de forandrer på designet internt. Til forskjell fra Hitachi og de nyeste WD-diskene parkeres ikke lesehodene utenfor platene, de hviler oppå dem når disken er slått av!! Disken er jo sjanseløs om jeg skulle være uheldig å miste den i bakken - en ikke helt ubetydelig risiko når man har den i et eksternt kabinett. Seagate har akkurat samme tullete designet. Smekk på lanken til begge to. Kan ikke si jeg merket store forskjeller i støynivå på 500 GB-utgaven av Samsung og Hitachi T7K500, og siden datatettheten på platene er tilnærmet den samme, er det neppe stor forskjell i hastighet. Hitachi har noe lavere aksesstid, som er positivt. Endret 25. oktober 2007 av KAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå