Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternativ til remote desktop

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter alternativer til Remote Desktop (fjernstyring av andre maskiner som er innebygget i xp).

Jeg er hovedsakelig opptatt av at alternativet skal være raskere enn Remote Desktop.

Har f.eks tenkt å bruke det til å få tilgang til musikksamlingen min uansett hvor i verden jeg er :-)

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Log me in er bra til å fjernstyre PC-er, bruker dette selv. Hvis du vil streame musikk så gjelper det ikke med log me in. Har hørt at en kan bruke VLC (videolan) til dette, men har aldri førsøkt selv. Hamachi er nettverk over internett, hvis det er det du leiter etter.

Det er flere poster om dette, bare å søke

Endret av kalg
Lenke til kommentar
Log me in er bra til å fjernstyre PC-er, bruker dette selv. Hvis du vil streame musikk så gjelper det ikke emd log me in. Har hørt at en kan bruke VLC (videolan) til dette, men har aldri førsøkt selv. Himanshi? er nettverk over internett, hvis det er det du leiter etter.

Var hovedsaklig streaming av musikk jeg tenkte på ja.

Testet ut Remote desktop i xp, som virket greit nok til fjernstyring, men kvaliteten på musikken ble en del redusert, selv om jeg testet over hjemmenettverket mitt og ikke over internett.

Lenke til kommentar

Tungvint å åpne et helt skrivebord kun for å streame musikk.

Sett en http server på maskinen din sammen med wimpy så har du en flashplayer fu har tilgang til uansett pc, uansett software, uansett alt.

brukt dette i et halvt år mot jobb. I det siste så har jeg brukt den aller siste winamp spilleren og knyttet den mot PC-en hjemme. God som gull...

Lenke til kommentar
Er på jakt etter alternativer til Remote Desktop (fjernstyring av andre maskiner som er innebygget i xp).

Jeg er hovedsakelig opptatt av at alternativet skal være raskere enn Remote Desktop.

Har f.eks tenkt å bruke det til å få tilgang til musikksamlingen min uansett hvor i verden jeg er :-)

Noen erfaringer?

Til fjernstyring av maskiner bruker jeg vnc, enten realvnc eller ultravnc, utlra er nok bedre.

Til fjerntilgang av musikk bruker jeg edna http://edna.sourceforge.net/ som er en super sak. Veldig enkel og krever null resurser. Den kan kjøres på abåde windows og linux (og alt annet som støtter python). Alt du trenger å gjøre er å editere en ini fil som sier hvor musikken ligger, og eventuelle brukernavn/passord, deretter starte pythonscriptet. Da startes en webserver der du enkelt kan navigere musikk og video og streame både enkeltlåter, spillelister, kataloger osv.

Hvis ikke du har kjørt python-skript før må du installere python først, men det er veldig enkelt å få til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...