Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Førstkommende onsdag drar jeg til New Zealand for å studere. Dette illustrerte jeg for easypc.no i en epost jeg skrev til dem forrige søndag. Overraskende nok fikk jeg svar på søndagskvelden og epostet litt frem og tilbake. Jeg gjorde det klart at skulle jeg bestille noe hos dem så måtte jeg få en avtale på at de fikk sendt avgårde bestillingen min helst neste dag (mandag).

 

De svarte at betalingen ville bli registrert ut på ettermiddagen mandag og de ville da sende tirsdag. Halvannen uke skal jo være mer enn god nok tid til å få en pakke. Men jeg ville være helt sikker på dette siden det stod på sidene deres at en levering ville ta 3-7 dager. Jeg fikk da denne avtalen om senest levering tirsdag.

 

Så hørte jeg ikke noe mer. Jeg skrev og ba om sendenr for å spore pakken. De svarte ikke. Jeg ble mer og mer urolig over at de ikke svarte epost. Men det var først i dag jeg virkelig fikk noia. Jeg logget meg inn via kundesenter på websiden deres. Der står varen STADIG som "plukk" som i følge deres egen definisjon betyr :

 

Plukk:

Når vi har startet behandlingen av bestillingen vil den få status "plukk". Da kan du ikke endre bestillingen uten å ta direkte kontakt med oss. Merk at en vare går til plukk selv om vi ikke har registert betalingen din enda (gjelder e-faktura).

En vare har status plukk helt til den blir registert som levert.

 

Jeg har sendte flere epost i dag uten å få et eneste svar. Jeg har betalt 7056,- kr på deres konto. Nå innser jeg at jeg høyst sannsynlig ikke kommer til å få noe kamera før avreise hvis de sender det i det hele tatt.

 

Jeg har lest en tilsvarende skrekkhistorie her. Dum som jeg var spurte jeg easypc om dette og de sa at dessverre var det en del falske innlegg ute og gikk her.

 

Jeg håper i det minste jeg får tilbake pengene mine hvis jeg ikke får noe kamera !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skulle kjøpe meg digital kamera, og fant ut at easypc var de billigste + at de hadde det på lager. Jeg betalte med e-faktura(på forskudd)

og tenkte at dette var gode greier.

 

Etter en uke stod det ennå på plukk og de svarte ikke på e-mail, eller telefon, det er jo ganske uprofessjonelt av en webshop!

Fikk til slutt svar på telefon og ble fortalt at pakken skulle ut samme dag.

Da jeg sjekket "kontoen" dagen etter sto den fortsatt i "plukk".

Da sendte jeg en ganske hissig mail, og dagen etterpå var jammen pakken levert. Da jeg mottok pakken var emballasjen ganske bulkete og varen låg og slang inne i esken, den var heldigvis ikke skadet.

 

Etter disse erfaringene har jeg funnet ut at det er bedre å heller betale et par hundre-lapper mer på en seriøs webshop, som f.eks. komplett, enn å gå og bekymre seg, om i det hele tatt å få det jeg har betalt for. :grumpy:

Lenke til kommentar
Ja, beklager dobbelposting.

 

Men dette er så alvorlig og så spesielt at jeg synes det bør bli tatt opp i flere fora.

 

Dette er alvorlig for deg, men dobbeltposting tolereres likevel ikke i forumet. Vennligst ikke gjør det igjen.

 

Denne tråden stenges.

 

MLW

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...