Gå til innhold

Lav fettprosent før Protein-tilskudd bruk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Igjen, proteintilskudd ekke noe hokkus pokkus! Om du lever på usunn mat og drikker proteintilskudd i tillegg blir det nok vanskelig å få ned fettprosenten. Lever du sunt og tar proteintilskudd i tillegg går det nok lettere å gå ned i vekt. Om du ønsker å minske fettprosenten bør du selvfølgelig trene kardio i tillegg til vekttreningen.

Virker som om du har den innstillingen "starte på proteiner". Ganske vanlig, men det kalles kosttilskudd fordi det er et suplement til det du allerede spiser, og ikke noen form for dopingmiddel eller annet magisk middel som sender resultatene i været.

Lenke til kommentar

Eg starta på eit treningstudio når eg flytta på hybel. Før det so jogga eg ca 2gangar i veka pluss at eg trente en del situps og benkpress i kjellaren. Men skikkelig trening ca 3månadar.

Ete vanlig mat generlt. Kastar sjelden vekk pengar på snop og brus. Men som sagt, eg har høg fettprosent, ihvertfall på nedre del av magen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hva er vanlig mat? Brødmat og annen generell "norsk" kost? Kutt ut sukker og stivelse, og legg om til en fiberrik kost med mye (!) grønnsaker. Hvorfor vil du begynne med proteintilskudd? Husk at det er kalorier i tilskudd også.

Lenke til kommentar

pleier å varierer mellom brødmat og havregryn til frukost. middag er veldig ofte pasta eller kylling.

kvelds er brødskive. Har vel ikkje strengt tatt ikkje noke godt kosthold.. Vist du skal få i deg all proteinen du skal ha igjennom vanleg mat so blir det vel ganske dyrt?

Eg har lyst å bli stor og få en hard kropp.

Lenke til kommentar
Blir det vanskligare å få ned fettprosenten vist du bruker proteintilskudd?

For å klare opp i et par ting, om du går opp eller ned i vekt bestemmes av hvor mange kalorier du inntar VS hvor mange kalorier du forbruker pr dag.

Så om du skulle ha drukket 5 liter protein hver dag ville du ikke ha gått opp i vekt om det ikke var mer kalorier en du trenger.

Og på et kaloriunderskudd , noe du må ha for å gå ned i vekt dvs spise ca 1 måltid mindre er du pleier og øke aktiviteten litt så er det en fordel og øke proteininntaket for blandt annet å forhindre tap av muskelmasse.

Siden du er nybegynner vil du øke i styrke og pga du får en bedre teknikk på øvelser om du begynner å trene på et gym.

Men bygge noe særlig muskler blir vanskelig pga det krever et kalorioverskudd og når du vil redusere fettprosenten må du ha et kaloriunderskudd.

Endret av War
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
pleier å varierer mellom brødmat og havregryn til frukost. middag er veldig ofte pasta eller kylling.

kvelds er brødskive. Har vel ikkje strengt tatt ikkje noke godt kosthold.. Vist du skal få i deg all proteinen du skal ha igjennom vanleg mat so blir det vel ganske dyrt?

Eg har lyst å bli stor og få en hard kropp.

kostholdet du har der egner seg ikke til å bygge muskler. havregryn/brødmat/pasta inneholder for det meste bare karbohydrater! noe proteiner men dette er proteiner som man ikke bygger muskler med! bytt for eks ut pastaen med ris, halvparten så mye karbohydrater i ris. også vanskelig å bygge muskler mens du skal få ned fettprosenten! Det blir egentlig omvendt av det å bygge muskelmasse; man greier ikke dette uten å være i kalorioverskudd. skal du gå ned i fettprosent må du kutte på karbohydratene dine og spise ren proteinmat! vil anbefale deg og starte med "morgenturer" der du går i fort gange 45-60 min. FØR frokost, da går du omtrent på ren fettfrobrenning fra første stund grunnet lavt blodsukker og lave glykogenlagre i musklene om morgenen. forsett og tren som vanlig men på 70-80% av intensitetsnivået av hva du ellers kjører.

forslag til kosthold på en slik "deffe" kur:

måltid1: en boks tunfisk (ca 150 g ren tunfisk) + 60 g ris

måltid2: 60 gram proteiner (shake)

måltid3: en boks tunfisk (ca 150 g ren tunfisk) + 60 g ris

måltid4: 4 egg (kokes/stekes evt på 2 tynne brødskiver)

måltid5: 60 gram proteiner (shake)

måltid6: en boks kesam mager (blandes med fun light bringebær, smaker som yoghurt:) )

dette gir om lag 200 g proteiner og ca 40 g karbohydrater!

høyt protein nivå som hjelper til og holde på musklene;)

mange vil ha litt problemer med tunfisk pga smak, godt tips der er og steke det i stekepanne og tilsette litt taco krydder for eks;)

dette kan du jo prøve i en 6 ukers "kur" og se hvordan det føles for deg! og helst ungå for mange unnasluntringer som fører til dårlige uvaner.. i helgene kan du selvfølgelig unne deg litt ekstra, men prøv og moderer deg!

dette er ingen dans på roser, men hvis du virkelig vil gå inn for det får du også gode resultater. når det kommer til trening og kosthold nytter det ikke og gjøre noe halveis for å få gode resultater.. som Arnold sier "No pain, no gain"

håper du vil dra nytte av dette, og søk ikke etter lettvinte løsninger for de finnes ikke. finn heller gleden i å jobbe mot de målene du har satt deg, og etter mye strev vil resultatene komme;)

Peace!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
kostholdet du har der egner seg ikke til å bygge muskler. havregryn/brødmat/pasta inneholder for det meste bare karbohydrater!

Det er vanskelig å bygge muskler uten karbohydrater i kosten (med visse forbehold) :)

FØR frokost, da går du omtrent på ren fettfrobrenning fra første stund grunnet lavt blodsukker og lave glykogenlagre i musklene om morgenen.

Det er intensiteten på treningen som bestemmer hvor energien i kroppen frigjøres fra (fett/karbohydrater/cp), ikke blodsukkernivået. At glykogenlagrene er tomme på morningen er bare tull. Løper du i søvne? Glykogenlagrene er fulle når du våkner, såfremt du har fått i deg tilstrekkelig med næring dagen før. De går i hvert fall ikke ned i løpet av natten.

Når det er sagt så har jeg ingenting i mot å gå turer på morningen, enten det er før eller etter frokost.

dette gir om lag 200 g proteiner og ca 40 g karbohydrater!

høyt protein nivå som hjelper til og holde på musklene;)

Du er klar over at proteinene vil bli brukt som energi (glykogen) hvis kosten inneholder så lite karbohydrater og fett? Proteiner bygger muskler, ja, men kroppen prioriterer litt annerledes når den blir foret på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...