Gå til innhold

Qln eller Argon?

Anbefalte innlegg

Bor i Bergen og switcher litt med å kikke innom Hifi Klubben og Hificenter kjeden..

Har bestemt meg for å invistere i gulvstående høytalere til å ha ved siden av tven på ein hybel. Har sett på denne og denne.

Dette er høytalere som ligger i prisklasse som eg har råd til.

Forsterkeren eg vurderer å kjøpe er denne. Så det er mest sansynlig den høytalerene mine skal spille med.

Takker for alle svar, håper det er folk her som har erfaringer med desse:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Book prøvelytting på begge høyttalerene, så skal du enkelt klare å bestemme deg på egenhånd ;)

Rent spesifikasjonsmessig så kan jeg vurdere det slik jeg ville gjort.

QLN:

+ Går merkbart dypere i frekvensene

+ Såvidt mer følsom

+ Billigst

Argon:

+ Spike-føtter

+ Har tro på at diskanten er bedre

Men må du ha gulvhøyttalere?

Du får ofte mer lyd for pengene om du kjøper stativhøyttalere i dette prisleiet.

Se litt på Dali Concept 2 og QLN Artech 5s om du føler for å vurdere små høyttalere :)

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Book prøvelytting på begge høyttalerene, så skal du enkelt klare å bestemme deg på egenhånd ;)

Rent spesifikasjonsmessig så kan jeg vurdere det slik jeg ville gjort.

QLN:

+ Går merkbart dypere i frekvensene

+ Såvidt mer følsom

+ Billigst

Argon:

+ Spike-føtter

+ Har tro på at diskanten er bedre

Men må du ha gulvhøyttalere?

Du får ofte mer lyd for pengene om du kjøper stativhøyttalere i dette prisleiet.

Se litt på Dali Concept 2 og QLN Artech 5s om du føler for å vurdere små høyttalere :)

Takk for hjelpen, skal nedom Hificenter i morgen, å Hifi Klubben har eg allerede vert innom, fått anbefalt forsterker, å Argon høytalerene, men de fekk ikkje de inn før i neste uke, så får ikkje hørt de med det første..

Stativ høytalere har eg vurdert før, men vil ha litt mer stil, så da er gulvhøytalere rimeligere for meg:) 2 stativ koster jo like mye som et par høytalere å det går over mitt budjsett. Har sett for meg en total pris på 5000 med høyttaler og forsterker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...