Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!

MindTooth

Anbefalte innlegg

Synes det er merkelig at du trekker fram spillserier på PS2 som GC gikk glipp på da akkurat det samme skjedde med Wii, men nå også gikk glipp av RE og praktisk talt av store spillserier.

For deg som selværklert Nintendo-fanboy er kanskje ikke multiplattformspill så viktig, men tror den gjengse gamer ser på det som er stort minus å ikke få spilt Mass Effect, RE, Tekken, Battlefield, Assassin's Creed etc.

Tenker man kun eksklusive spill er jeg enig i at Wii har et bedre spillbibliotek enn GC.

Mitt poeng er bare at halvhjertede tredjepartsporter ikke teller stort. Wii fikk jo feks en port av Dead Rising, men siden den er regnet som elendig, er det ingen som bryr seg om denne. Gamecube-portene er riktignok ikke elendige, men flere av de er klart dårligere, samtidig som Gamecube fremdeles ikke fikk mange av de store trejdepartsspillene sin generasjon. Wii har fått enda færre, men til forskjell fra Gamecube har den fått mye annet som gir den et unikt og spennende bibliotek som - i mine øyne - totalt sett er i en helt annen klasse enn gamecube sitt. Selvsagt er det et minus at den ikke har Mass Effect, Assassins Creed osv, jeg sier ikke noe på det. Men der gamecube enten mangler disse spillene, eller har (jevnt over) dårligere versjoner av de, så ville jeg foretrukket unike, egne spill laget for gamecube. Det finnes noen av disse, særlig fra Capcom. Killer 7, REmake, RE Zero, RE4, Vietiful Joe 1&2 osv, og det er en styrke som gamecube har som ikke Wii har, men siden konsollen mangler alle de unike spillene som Wii har samtidig som Nintendos egne spill holder et relativt lavt nivå, så gjør det gamecube til en totalt sett svakere konsoll enn Wii (men sterkere enn n64).

Edit: Ellers er det jo selvsagt ulike forståelser av hva en "fanboy" vil si. Jeg er definitivt mest orientert mot Nintendo, men her sitter jeg jo i den posisjonen at det er jeg som kritiserer to av deres konsoller, hvor spesielt en av de er meget populær på dette forumet (N64), samtidig som jeg trekker frem PS1 og PS2 som to betydelig bedre konsoller i sine generasjoner. Er ingen tvil om at jeg er en stor Nintendo-fan dog, og at det er der min interesse for spill er størst :)

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, må si du absolutt ikke er noen fanboy i den negative betydningen som ordet har fått. Selv som stor fan er du veldig reflektert, baserer argumenter på fakta og kan som du sier også kritisere Nintendo og skryte av konkurrentene. Alltid interessant å diskutere med deg :)

Lenke til kommentar

Ja, må si du absolutt ikke er noen fanboy i den negative betydningen som ordet har fått. Selv som stor fan er du veldig reflektert, baserer argumenter på fakta og kan som du sier også kritisere Nintendo og skryte av konkurrentene. Alltid interessant å diskutere med deg :)

Det er bra. Og det gjelder selvsagt både deg, Riders og de andre som har svart meg her inne også at dere kommer med meget gode poenger (både nå og ellers). Selv om vi ikke alltid er enige :)

Og enige blir vi helt sikkert ikke om dette heller, men det er uansett en interesant diskusjon, og vi har vel hovedsaklig fått frem både de positive og negative sidene ved Nintendos tre siste konsoller, så får heller leserne gjøre seg opp sin egen mening. Mens vi kanskje lar tråden gå tilbake til det den egentlig skal handle om - nemlig alle konsollene.

(Dog har jeg lovet å svare Riders også, skal få gjort det i løpet av kvelden før jeg legger ballen død).

Endret av taterfyrings
Lenke til kommentar

Var ikke lenge siden jeg skrev angående mitt gamingrom når jeg endret på veldig mye og nå er det på tide med en overhaling. Skal male rommet,

hjemmekino er bestilt (kom på 5500kr førpris 6500kr), ny tvbenk er på vei (kommer på minst 1500kr) og ny TV (minst 11000kr) skal på plass dette året. Minste tommer på tven er 50" høyeste blir en vel en 60" og må ha 3D!

Jeg vil klargjøre meg til next generation som sannsynligvis starter iår med Wii U og da er det på høy tid å oppgradere de tingene jeg har.

Det oppsettet jeg har nå er bra nok, men ledninger og støv synes veldig mye og jeg må rydde i det rotet 1 gang pr uke. Har fått inspirasjon fra foreldrene mine da de har ny stue med noe lignende oppsett jeg drømmer om!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Ny TV ville jeg ikke råde deg til. Du har allerede en bra 46". Det kommer fra en som bruker litt for mye av egen intekt på dill som TV, surround og konsoller. Grunnen er at jeg ville ventet til de nye konsollene ble annonsert, og det ble klart hva de støttet, hva de krevde og hva de ville kreve av en TV. Hvis du kjøper ny TV nå og Sony kommer og sier at deres nye konsoll støtter et eller annet nytt. (Som ikke er 4k, det er på en TV så og si bortkastet). Da vil det være kjipt å sitte med en helt ny TV uten den funksjonen. En annen ting er at nå kommer OLED TVene. De vil komme ut i år til en pris som vil få de fleste av oss til å tenke seg om en gang eller to, men gi de et år eller to og prisen vil falle som en stein, og de vil da også ha nyeste teknologien.

På en annen side så er 46" litt smått når det kommer til 3D.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blåser i hva folk sier, iPad er en konsoll.

Og det kommende Infinity Blade: Dungeons ser rimelig utrolig ut. Det på den nye retina skjermen blir nok ganske så utrolig, texturene ser nesten bedre og mer detaljert en Diablo 3 for pokker...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Elkjøp har en kampanje når hvor du kan få en 250GB 360 (den nye) med Gears of war 3, for 1599, hvor 500kr vil seinere bli satt innpå kontoen din av Microsoft. Denne kampanjen varer ut mars.

Må si at dette er svært merkelig måte å få flere å kjøpe 360, ville det ikke vært billigere for MS å heller gi et ekstra spill, eller MS points eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Elkjøp har en kampanje når hvor du kan få en 250GB 360 (den nye) med Gears of war 3, for 1599, hvor 500kr vil seinere bli satt innpå kontoen din av Microsoft. Denne kampanjen varer ut mars.

Må si at dette er svært merkelig måte å få flere å kjøpe 360, ville det ikke vært billigere for MS å heller gi et ekstra spill, eller MS points eller noe sånt?

Tror ikke det ville hjulpet særlig nå som generasjonen går mot slutten, hardcoregamerne venter på nye konsoller, så da gjelder det å selge til casuals.

Lenke til kommentar

Begynner å bli ganske vanlig markedsføring dette. De spiller på folks latskap, og det fungere. Du må faktisk fylle ut et skjema, finne ut hva IBAN og BIC/SWIFT er, og sende det med brev tilbake. Tydligvis mange som ikke gidder siden de gjør dette isteden for å bare gi 500 kr i rabatt..

Du kan forresten velge å få to (gamle) spill

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Når vi er inne på noe, det med konsoller og slikt skal jeg si hva jeg har gjort mest :p

Jeg har oppgradert mest min X360. Først 20GB, 40GB, 60GB Pro, 120GB Elite så 250GB Slim og seneste Gears X360 S med 320GB, mens PS3 har jeg kun gjort noe slikt 3 ganger.

Neste jeg burde oppgradere min PS3 til 320GB da jeg har kun min første launch av Slim på PS3

Jeg får bare holde øynene åpne å se etter gode PS3 tilbud :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Jeg har vel hatt 4 eller 5 forskjellige xbox 360èr :p Husker tilbake når det kom nye utgaver på syke tilbud med nytt brikkesett etc. Så var det jo ståhei når konsollen kom med HDMI. Så da har eg gidd bort ett par stykker, har en stående hos foreldrene samt en defekt på loftet som jeg selv fikset med ett x-clamp triks + oppgraderte vifter med lys i haha. :p Endte jo til ro med den herlige Slim utgaven av konsollen :) Kjøpte en 60GB HDD en gang i tiden også. Litt skremmende å tenke på hvor mye penger jeg har kastet mot MS.

PS3 har jeg kun i 2 utgaver, US 60GB lanserings modell og en EU 320 Slim.

Lenke til kommentar

Ahh, det var tider det. Zephyr, Valhall og alle de andre dumme chipset navnene som alle skulle være den neste åpenbaringen :p

Jeg kjøpte meg vel en 20GB Xbox 360 en gang for lenge lenge siden, som to-tre år senere ble sendt inn på service for å fikse DVD-drevet. Da jeg fikk den tilbake spanderte jeg på meg en 120GB harddisk og gav bort den gamle til en kompis som hadde kjøpt Arcade-utgaven (eller hva nå enn de kalte den på den tiden). Og så, med en gang Slim ble tilgjengelig kjøpte jeg den med whatever GB. Er ikke i nærheten til å bruke den opp og den gamle Xboxen med 120GB harddisk er i trofast tjeneste hos lillebor.

For å sammenligne så har jeg den siste revisjonen av PS3 før Slim ble lansert (tror jeg, er iallefall en "fat") med whatever GB. Aldri hatt noen problemer eller noe mer styr med den.

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg meg en 360 på impuls via et tilbud på Komplett, bråka som et treskverk men funerte bra. Bytta til en av de siste modellene med "vanlig" 360 når Gamestop solgte den røde Resident Evil 5-boxen, og har den enda. Veldig fornøyd, kan ikke si jeg har tenkt på den slankere utgaven - selv om jeg nok kjøper den når Kinect får seg en oppgradering. Har også en PS 3 Slim.

Tror aldri jeg kommer til å kjøpe en ny konsoll på release når jeg vet hvor mye som skjer bare litt seinere. Men samtidig så kommer det vel litt an på spillene som blir sluppet,

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp en 250GB slim fra Komplett selv. Har ikke stresset noe særlig med å kjøpe en tidligere, fordi jeg rett og slett ikke følte behovet for den prisen og lyden konsollen min fra tidligere (arcade, min andre xbox360).

Hadde egentlig tenkt å unnlate meg å kjøpe den, men endte opp med det allikevel. Hadde råd, og det var best om jeg kjøpte det nå på grunn av økonomien i framtiden blir strammet inn litt. Noe som er naturlig når du flytter inn i ny kåk. Dessuten lever man med det bedre ut levetiden til 360`en som sikkert stort avsluttes i slutten av 2013.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...