Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Aldri i verden. Wii er den soleklart dårligste Nintendo konsollen noensinne. Og det er ikke min mening men utifra hvor lavt anmeldersnitt spillene på maskinen har fått. De aller fleste nintendo fans virker ikke alt for happy med maskinen heller. Så undervurdert vil jeg absolutt ikke si den er. Heller omvendt. Dette er bare tull. Anmeldersnittet er muligens lavere enn på tidligere Nintendo-konsoller, men det kan det finnes mange grunner til, og uansett ikke noen fasit for hvor bra en konsoll er. Angående hva "Nintendo-fans" synes som maskinen, så er meningene åpenbart veldig delte. Jeg tror nok de som er fans av det Nintendo som holdt på å kjøre seg selv inn i Sega-land med N64 og Gamecube nok misliker Wii. Men veldig mange av de Nintendo-fans som - slik som meg - er fan av det Nintendo som ga ut Nes, Game Boy, Snes osv er meget fornøyd med Wii av flere grunner. Den åpenbare er selvsagt at softwaren er milevis forann den som finnes på både N64 og Gamecube, og dette er det viktigste. Men viktig er det også at maskinen valgte å gå mot det rådende presentasjonsparadigmet som eksisterer i spillindustrien og som mange - spesielt eldre gamere - er kraftig lei av. I stedet fokuserte konsollen på to ting: Innovasjon og enkelhet, og begge deler har bragt tilbake millioner med eldre spillfans som for lengst hadde gitt opp den veien som alle konsollprodusentene har gått de siste ti årene. At din personlige mening om Wii er negativ er derimot helt greit og også totalt uinteressant. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Vell så lenge det er kvalitet spill på konsollen så skal det vell ikke ha noe å si hvor kraftig den er? Enig i dette, og derfor Wii er en såpaa undervurdert konsoll blant veldig mange. Aldri i verden. Wii er den soleklart dårligste Nintendo konsollen noensinne. Og det er ikke min mening men utifra hvor lavt anmeldersnitt spillene på maskinen har fått. De aller fleste nintendo fans virker ikke alt for happy med maskinen heller. Så undervurdert vil jeg absolutt ikke si den er. Heller omvendt. Anmeldersnitt ser ikke ut til å bety stort for kunder, Wii ser ut til å bli den mest solgt Nintendo konsollen noen sinne med godt over 64 millioner eksemplarer solgt i Europa og Usa. Nintendo Entertainment System solgte 61.91 millioner maskiner i hele sin leve tid. Om tallene fra artiklene jeg linker til stemmer så vil Wii overgå rekorden med god margin. Er vel i Mars Nintendo skal avdekke tallene offisielt, så da får en det bekreftet eller ikke da. Wii spill ligger på topp 3 nesten hver uke globalt så Nintendo fans kan ikke være så missfornøyd... Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Nintendo bekreftet at det er solgt 95 millioner ut 2011. Sony bekreftet det samme tallet i forrige uke. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Rykter er rykter. Når Sony taper så enormt med penger som de nå gjør så kan de ikke gjøre hva som helst med PS4. Et tap på 3 milliarder DOLLAR i 2011 er helt hinsides. Nå taper ikke SCE så mye penger at det gjør noe akkurat, har vel gått i pluss flere år nå. Se på Vita, som selges for $249(samme lanseringspris som 3DS) og likevel går Sony sannsynligvis i pluss på hver solgte konsoll. Og teknologien er ganske banebrytende, blant annet er skjermen den beste noensinne på en håndholdt enhet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Etter hva jeg har lest så er det ikke Playstation Sony blør penger på, men tv og endel andre avdelinger. Konsollen var en av tingene som faktisk dro inn penger, var en ting til også men kommer ikke på i farta hva det var...skal se om jeg finner artikkelen igjen. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Vell så lenge det er kvalitet spill på konsollen så skal det vell ikke ha noe å si hvor kraftig den er? Enig i dette, og derfor Wii er en såpaa undervurdert konsoll blant veldig mange. Aldri i verden. Wii er den soleklart dårligste Nintendo konsollen noensinne. Og det er ikke min mening men utifra hvor lavt anmeldersnitt spillene på maskinen har fått. De aller fleste nintendo fans virker ikke alt for happy med maskinen heller. Så undervurdert vil jeg absolutt ikke si den er. Heller omvendt. Vil tørre å påstå at det var færre som kjøpte gamecube enn wii og at kanskje gamecube var den dårligste nintendo konso....nei vent nå litt. Virtual boy var den dårligste nintendo konsollen. Tror ikke wii triumfer den. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Nintendo bekreftet at det er solgt 95 millioner ut 2011. Sony bekreftet det samme tallet i forrige uke. Wii har vært en enorm suksess, og det er egentlig vel fortjent på grunn av det fantastiske kontrollsystemet den innoverte. På tross av dette tror jeg dessverre at den svake hardwaren har ødelagt for manges oppfatning av ikke bare konsollen, men også bevegelseskontrollere generelt, som et 'casual' fenomen, noe som er synd siden WiiMote og Move er fantastiske kontrollere i skytespill. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hvis dere sjekker tallene, så ser dere at den eneste avdelingen som tjener penger for Sony faktisk er forsikringsavdelingen - utrolig nok. SCE taper også penger, men ikke like mye som for et par år siden. Ellers så har Kaz Hirai sagt at de regner med å tjene penger på Vita i løpet av tre år, så den selges mest sannsynlig med et tap nå. Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Vell så lenge det er kvalitet spill på konsollen så skal det vell ikke ha noe å si hvor kraftig den er? Enig i dette, og derfor Wii er en såpaa undervurdert konsoll blant veldig mange. Aldri i verden. Wii er den soleklart dårligste Nintendo konsollen noensinne. Og det er ikke min mening men utifra hvor lavt anmeldersnitt spillene på maskinen har fått. De aller fleste nintendo fans virker ikke alt for happy med maskinen heller. Så undervurdert vil jeg absolutt ikke si den er. Heller omvendt. Vil tørre å påstå at det var færre som kjøpte gamecube enn wii og at kanskje gamecube var den dårligste nintendo konso....nei vent nå litt. Virtual boy var den dårligste nintendo konsollen. Tror ikke wii triumfer den. Selfølgelig var det færre som kjøpte GC. Wii solgte til massene pga Wii fit og det der. Men det er ikke ofte jeg ser fra "hardbarkede" Nintendo fans at de synes Wii hadde bedre spill enn GC og N64. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hvis dere sjekker tallene, så ser dere at den eneste avdelingen som tjener penger for Sony faktisk er forsikringsavdelingen - utrolig nok. SCE taper også penger, men ikke like mye som for et par år siden. Ellers så har Kaz Hirai sagt at de regner med å tjene penger på Vita i løpet av tre år, så den selges mest sannsynlig med et tap nå. Vita Cost Breakdown Har lest at SCE har tjent penger siden midten av 2009. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Vita Cost Breakdown Har lest at SCE har tjent penger siden midten av 2009. Mine kilder er et sted i denne tråden på neogaf (gidder ikke å finne det frem, dere finner det om dere leter). Ellers betyr det ikke stort hva slike artikler som det der sier, for de tar bare hensyn til produksjonskostnadene. Man "mente" jo at Nintendo kunne produsere 3DS-er for rundt $105 eller noe slikt også, men i realiteten taper de jo penger på de ved dagens pris. Årsaken er selvsagt at det er mer enn bare materialkostnader som går inn i prisen på slike produkter. Reklame, distribusjon og sikkert en masse annet som folk med bedre greie på det enn jeg kan påpeke. Når Kaz Hirai som er sjefen i SCE (og snart hele Sony) sier at de kommer til å gå i null på hardwaren før det er gått tre år, så stoler jeg på det. Uansett var det poenget som egentlig ble diskutert om Sony kommer til å gi ut en mindre kraftig konsoll neste generasjon, og personlig tror jeg ikke det - selv om de taper penger nå. Det er to grunner til dette. Den ene er at de kommer senere, og det derfor vil koste dem mindre å gi ut en kraftig konsoll, og det andre er at både Nintendo og Microsoft låser opp deler av budsjettet som kunne gått til kraft på andre ting (Upaden og Kinect). Dermed tror jeg Sony vil kunne ha neste generasjons kraftigste konsoll. Selfølgelig var det færre som kjøpte GC. Wii solgte til massene pga Wii fit og det der. Men det er ikke ofte jeg ser fra "hardbarkede" Nintendo fans at de synes Wii hadde bedre spill enn GC og N64. Vel, du har en her. Jeg mener ikke bare at den har bedre spill enn både N64 og Gamecube, men at den knuser de to konsollene til sammen. Og jeg vet at jeg ikke er alene. Wii har vært en enorm suksess, og det er egentlig vel fortjent på grunn av det fantastiske kontrollsystemet den innoverte. På tross av dette tror jeg dessverre at den svake hardwaren har ødelagt for manges oppfatning av ikke bare konsollen, men også bevegelseskontrollere generelt, som et 'casual' fenomen, noe som er synd siden WiiMote og Move er fantastiske kontrollere i skytespill. Jeg la ikke merke til denne posten i sted, men jeg tror du har hundre prosent rett i det du skriver her. Får håpe både Sony og Nintendo (og MS) fortsetter å la oss bruke Wiimotes/Move på slike og andre spill også i neste generasjon. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Vell så lenge det er kvalitet spill på konsollen så skal det vell ikke ha noe å si hvor kraftig den er? Enig i dette, og derfor Wii er en såpaa undervurdert konsoll blant veldig mange. Aldri i verden. Wii er den soleklart dårligste Nintendo konsollen noensinne. Og det er ikke min mening men utifra hvor lavt anmeldersnitt spillene på maskinen har fått. De aller fleste nintendo fans virker ikke alt for happy med maskinen heller. Så undervurdert vil jeg absolutt ikke si den er. Heller omvendt. Vil tørre å påstå at det var færre som kjøpte gamecube enn wii og at kanskje gamecube var den dårligste nintendo konso....nei vent nå litt. Virtual boy var den dårligste nintendo konsollen. Tror ikke wii triumfer den. Selfølgelig var det færre som kjøpte GC. Wii solgte til massene pga Wii fit og det der. Men det er ikke ofte jeg ser fra "hardbarkede" Nintendo fans at de synes Wii hadde bedre spill enn GC og N64. Har vell vært nintendo fan siden NES. Og kan med hånda på hjertet si at super mario galaxy 2 er bedre enn 64. At Mario kart wii er bedre enn 64. Og Xenoblade er ett av de bedre rpgene jeg har spillt på 3-4 år. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Galaxy er det beste Mario-spillet siden Yoshi's Island. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Galaxy er det beste Mario-spillet siden Super Mario World. Fix'd Men jeg er ingen stor fan av Yoshi's Island. Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Galaxy er det beste Mario-spillet siden Super Mario World. Fix'd Men jeg er ingen stor fan av Yoshi's Island. Aksepterer den, siden Yoshi's Island egentlig er en spin-off. På den annen side er Yoshi's Island bedre enn alle Mario-spill unntatt SMB3. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Alt dette er selvsagt subjektivt, men min mening er ihvertfall at Yoshi's Island har ekstremt kul grafikk, og er veldig kreativt, men at det har to problemer. For det første er ikke kontrollen like godt som i vanlige Mario-spill (det er noe som er litt rart med hoppingen), og for det andre så har de gått aaaaaalt for langt med innsamlingshysteriet der. I Super Mario World var det færre, men mer interessante hemmeligheter, mens i Yoshi's Island må du samle alt mulig tull på alle brettene for å låse opp spesiallevelsene, noe som blir irriterende når mesteparten av det ikke egentlig er gjemt på en spesielt interessant eller kreativ måte. Men selve leveldesignet - som tross alt er det beste i et plattformspill - er fantastisk i Yoshi's Island. Det samme er åpenbart grafikken og musikken. Vanskelighetsgraden er kanskje litt lav, men det gjelder jo egentlig alle Mario-spill, så ingenting nytt der. Min topp fem Mariospill: 1. Super Mario World 2. Super Mario Galaxy 3. Super Mario Bros 3 4. Super Mario Bros 5. Super Mario 64 Dog har jeg ikke spilt 3D Land enda. Endret 4. februar 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg rundet nettopp 3D Land og det er ypperlig. Veldig koselig og moro, et spill som ikke er altfor vanskelig (som for noe sikkert vil være kjedelig eller skuffelse). Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Gleder meg veldig til 3D Land selv, da det alltid er stas med et nytt Mario-spill, men har rett og slett ikke kommet så langt enda Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Gleder meg veldig til 3D Land selv, da det alltid er stas med et nytt Mario-spill, men har rett og slett ikke kommet så langt enda Har utrolig lyst å spille det, men skal greie å holde meg. Kjøpte DS kun for NSMB og det endte med maskinen tørket støv frem til i dag. Selvfølgelig etter at jeg hadde kost meg glugg ihjel med NSMB. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Like greit å vente på en redesign med to analogstikker ihvertfall. Selv synes jeg NSMB var en skuffelse, selv om det var kult å endelig få et 2D-Mario igjen. Derimot er NSMBWii - og spillbiblioteket til DS - to ting jeg virkelig går god for. Men det er vel en smaksak det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå