Bruker-104685 Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Det gjenstår å se angående ren prossessorkraft og ytelse, da PS3 er sterkere en X360 denne generasjonen (Wii telles ikke her), som det vises ganske så klart på eksklusivene (teller ikke multiplatts her for det vet vi hvordan det ender). Jeg vil heller mye mer se Mario og Zelda i Full HD glory med fargespekter som ikke er sett makan til en Halo 5 Endret 24. januar 2012 av iToMaN 1 Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Ja, hvis Wii U er fem ganger raskere, og 720 seks ganger raskere, så vil 720 bli 20% raskere enn Wii U. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Jeg har egentlig ikke greie på hardware i konsoller, men er det ikke en negativ ting at den bruker skjermkort fra 2011 når konsollen lanseres i 2013? Da vil jo skjermkortet allerede være to år gammelt. Gleder meg uansett veldig til neste generasjons konsoller. Skal selvsagt ha alle sammen, men må innrømme at Wii U er den jeg ser aller mest frem til. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) En kan uansett ikke sammenligne slikt direkte, for de vil alltid ha kraftig kustomiserte deler. For eksempel, så ryktes det at Nintendo bruker et kort fra en serie (orker ikke å hente de nøyaktige tallene akkurat nå), men at de har lagt til generøse muligheter for tesselation på kortet - og at det slik i praksis vil gi flere muligheter enn "butikk-utgaven". Forøvrig er dette et kort fra 2009 om jeg ikke tar feil. Da 360 ble lansert brukte den en versjon av et kort som faktisk ikke var kommet på markedet enda, men så var 360 til gjengjeld ekstremt forut for sin tid teknisk. Det førte dog også indirekte til hele RRoD-greien, fordi delene i 360-en ikke enda var godt nok testet - derfor ønsker nok MS en mer konservativ strategi denne gangen. Ellers er det ikke ubetinget riktig at PS3 er kraftigere enn 360. Den har en mye kraftigere prosessor, men også en gpu som ikke kan gjøre en masse av det gpu-en til 360 kan - og som derfor må avlastes av prosessoren. Når en i tillegg har mindre fleksibelt minne, så gir det en konsoll som kom ut et helt år senere, samtidig som det fremdeles er diskutabelt om den faktisk er kraftigere. Jeg tror uansett vi er heldige nok til å få se tre ganske ulike konsoller neste generasjon, et Nintendo med Ubleten, et MS med Kinnect og et Sony med ren kraft - og alle (unntatt aksjonærene til Sony) blir fornøyde. Endret 24. januar 2012 av taterfyrings Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 For de som er interesserte, som vi vet så var Wii "two gamecubes duck-taped togheter". Wii U vil i ytelse (om ryktene stemmer) tilsvare 429 gamecuber. Xbox 3 tilsvarer 515 gamecuber. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Skjermkort til datamaskiner er også "gammel arkitektur", jeg har ikke så ekstremt stor peiling på chipsets og når de kom ut. Så jeg klipper rett ut fra Wiki. Ta f.eks GTX 500-serien, dette er hva som blir brukt i dag fra Nvidia. (Neste gen. kommer straks) 500 serien kom ut 9 November 2010, den er en modifisert versjon av 400-serien, som kom ut i april 2010. Så at et skjermkort er mange år gammelt, er kanskje ikke så dårlig som man skulle tro. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Xbox 3 bare 20% raskere enn Wii U? I såfall vil man ikke merke forskjell. Det er mindre enn ytelsesforskjellen mellom PS3 og X360 og den er som kjent ubetydelig for folk flest i praksis i disse multiplattformtider. Kan virke som MS og Nintendo møtes på halvveien. MS dropper delvis grafikkracet med klart billigere hardware enn forrige gang, trolig for å tekkes casual-publikumet bedre og kan virkelig undercutte PS4 på pris. Mens Nintendo satser på relativt kraftig hardware til å være dem for å ikke bli regnet som "last-gen". Endret 24. januar 2012 av kilik Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Ja, hvis Wii U er fem ganger raskere, og 720 seks ganger raskere, så vil 720 bli 20% raskere enn Wii U. Jupp, siterte deg bare for å vise til teksten i linken. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 To kommentarer. For det første så vet jeg ikke om jeg ville sagt "for dem å være" slik Kilik gjør - Nintendo har tross alt vært konkurransedyktig på hardware samtlige generasjoner de har deltatt i minus en - den siste. Videre så tror jeg nesten at jeg kan garantere dere at disse ryktene om Xbox 3 ikke stemmer. Den kommer IKKE til å bli et monster slik 360 var i 2005, men jeg føler meg nesten 100% sikker på at om den kommer et halvt år eller mer etter Wii U så vil den være mer enn 20% raskere. Wii U-specsene er nå klare, siste runde med utviklingsverktøy gikk ut til utviklerne rundt CES (noe Reggie ifølge Nintendo World Report selv har bekreftet), og jeg vil derfor tro ryktene om den stemmer forholdsvis bra - den blir 3-5 ganger kraftigere enn PS360 (3 ganger mer ram, mer enn 5 ganger bedre gpu, så et sted i mellom). Så det er disse ryktene om 720 som skurrer for meg. Personlig tror jeg vi snakker 2-3 ganger kraftigere enn Wii U, ikke 20%. 720 kommer senere på markedet, MS har vist mer vilje til å tape penger på konsollsalg, den kommer til å være større, og de har mest sannsynlig ikke en dyr kontroller å bundle med alle konsollene deres. Alt dette skulle tyde på at MS ville kunne tilby en svært konkurransedyktig konsoll mot Nintendo for samme pris. Dog tror jeg Kinnect 2.0 muligens spiser inn litt av besparelsen her, så forskjellen blir ikke slik den var denne generasjonen, men den bør likevel bli stor nok, og definitivt større enn 20%. 2-3 ganger høres riktig ut. Jupp, siterte deg bare for å vise til teksten i linken. Ok, må innrømme at jeg ikke helt forstod hvorfor Men nå forstår jeg! Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Forskjellen på en ny PC og XBox360 er helt enorm på papiret, men spillene ser sånn grovt sett like bra ut (på avstand men litt skitne briller). Samme spill på Wii ser virkelig helt annerledes ut. Det er fordi selve teknologien i GPU'en er gammeldags og ikke kan levere annet enn primitiv skyggelegging. Dette handler om funksjonalitet, og ikke bare rå ytelse. GPU'en til Wii har nøyaktig samme begrensede funksjonalitet som GPU'en i GC. Noen sånn fundamental forskjell vil det ikke bli denne gangen, fordi demoene og ryktene viser Wii U har en rimelig moderne GPU, som støtter f.eks tesselation og mange fancy effekter. Jeg tror forskjellen i opplevd ytelse blir så liten at de færreste bør bry seg. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Helt enig med Philber. Dessuten, når underclockede Wii U-maskiner med lavere specs enn de endelige kan gjøre dette: Og vi samtidig vet at Nintendo har for vane å overgå sine demoer på den endelige hardwaren, så tror jeg ingen skal være redde for at ikke også den svakeste - Wii U - vil komme til å bli mer enn kraftig nok for alle andre enn de som er mer opptatt av selve tech-en enn det faktiske utseendet til spillene. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 En Xbox 3 som er seks ganger sterkere enn Xbox 360 hadde ikke gjort meg noe som helst. Selvsagt hadde det vært flott om den kunne kjøre spill med 4K oppløsning i 120 fps, men jeg tror vi begynner å nå et punkt der kraft ikke nødvendigvis betyr alt. Mange vil kanskje argumentere for at det punktet allerede ble nådd i perioden da Wii var den ubestridte markedslederen. Når det er sagt så håper jeg fortsatt at de skviser så mye teknologi som mulig inn i boksen. Det er jo ikke sikkert at Xbox 3 vil være relevant like lenge som 360 om grafikkhoppet ikke er stort nok. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Den største grafiske endringa trur eg ikkje me får sjå i den neste generasjonen. For å sei det slik, sjå på E3 (2005(?)) demoen til Motorstorm til PS3. Er ikkje heilt komen der endo. Men, dersom det skulle visa seg at ryktene om neste XBOX stemmer; Ein GPU som idag er omtrent 2 år(?). Dersom neste XBOX kjem ut i 2013 er denne på fjerde til femte året. Eg tvilar ikkje på at Microsoft har ein eller anna plan - og uansett blir jo oppgraderinga frå 360 merkverdig. Men det er nok mykje som skjer bak kulissane som me vanlege dødelige ikkje skjønar oss på. Uansett har ikkje eg aldri vært noko grafikk-afficionado, og har sett veldig mykje vakkert denne generasjonen. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) 1. For det første så vet jeg ikke om jeg ville sagt "for dem å være" slik Kilik gjør - Nintendo har tross alt vært konkurransedyktig på hardware samtlige generasjoner de har deltatt i minus en - den siste. 2. Videre så tror jeg nesten at jeg kan garantere dere at disse ryktene om Xbox 3 ikke stemmer. Den kommer IKKE til å bli et monster slik 360 var i 2005, men jeg føler meg nesten 100% sikker på at om den kommer et halvt år eller mer etter Wii U så vil den være mer enn 20% raskere. 1. Forventet den Jeg tenkte først og fremst på Nintendo det siste tiåret med sin casual-strategi under Iwata. DS (klart svakere enn PSP), Wii (klart svakere enn PS360), 3DS (klart svakere enn Vita). 2. Ja, hadde de kommet ut samtidig hadde det ikke vært usannsynlig. Men hvis X360 utfra disse ryktene ikke kommer før oktober-november neste år (et helt år etter Wii U) virker dette veldig merkelig. Jeg har fra før sett for meg Wii U = 4 x X360 og X720 = 10 x X360. Altså at X720 er 2-3 ganger kraftigere enn Wii U som også du er inne på. PS4 tror jeg legger seg litt i overkant av X720, men ikke betydelig. Kanskje 30% kraftigere. Endret 25. januar 2012 av kilik Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 1. Forventet den Jeg tenkte først og fremst på Nintendo det siste tiåret med sin casual-strategi under Iwata. DS (klart svakere enn PSP), Wii (klart svakere enn PS360), 3DS (klart svakere enn Vita). Det ligger i ryggmargen min å skrive slikt vet du - finnes så mange myter om Nintendo der ute - selv om jeg vet at du egentlig har god greie på det du snakker om Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Super Mario i full HD på Wii U.. fytti katta... blir nesten skremt om hvor stor den spillorgasmen kommer til å bli Lenke til kommentar
samco Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 wii u oppscalerer desverre ikke gammle wii spill fra 540p til 1080p Hel bom i mine øyne av nintendo Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har deg egentlig på ignore Samco, men valgte å gi deg en sjanse nå, og selv om det var en ganske klassisk Samco-post, så kan jeg informere om at å oppskalere Wii-spill på den måten vil kreve at Nintendo bruker en masse ressurser på å skrive emuleringsprogrammer til gamle wii-spill i stedet for å bruke de på nye spill. Så selv om det ville vært en fin funksjon for oss, så er det veldig gode grunner til at dette ikke er med, og det er langt fra så enkelt å få til som folk hevder. Og sist jeg sjekket, så oppskallerer ikke 360 Xbox-spill (snarere spiller de de med en uspillbar framerate), og PS3 spiller ikke en gang PS2-spill, så dette er ikke akkurat "hel bom" av Nintendo - det er i så fall "hel bom" av hele industrien. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Super Mario i full HD på Wii U.. fytti katta... blir nesten skremt om hvor stor den spillorgasmen kommer til å bli Bytt ut Super Mario med Zelda så skal jeg si meg enig. Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Håper MS velger å slippe sin neste boks mot slutten av året likevel jeg, slik at vi kan få Halo 4 med oppgradert grafikk Men aller mest ser jeg selvsagt frem til F-Zero UX og Zelda U i HD - det blir fantastisk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå